Rødstrupa Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 (endret) Nå blir jeg sikkert halshugd av enkelte her inne, men jeg synes det er frekt at barneforelde eller barn kommer på døren (flere ganger i året) og tigger tomflasker. De skal på korpstur, fotballtur mm. Man gir bort ok/fine ting og gjenstander til loppis der skolene får inn ganske bra m/penger og så har de dorullsalg mm. Dersom de hadde vært inne på tanken om å gjøre noe til glede for andre som kunne trenge litt hjelp, kunne de tjent mye penger til ‘’utfluktene’’ sine. De kunne hjulpen noen å høste frukttrær, gjort noe dugnad/hagearbeid, gått ærend og på den måten gjort seg vel fortjent til noen kr. Ikke komme på døren med søppelsekker og tigge tomflasker. Det blir litt for enkelt…c’’.)! Endret 22. oktober 2023 av Rødstrupa 12
Gjest mirjia Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 Det er bare å si "Dessverre, det har jeg ikke", og gå videre i livet. Mange andre vil derimot tenke at det er hyggelig å bidra.
Bombasi Skrevet 22. oktober 2023 #3 Skrevet 22. oktober 2023 Hehe. Ja nå blir du halshugd 😜 Jeg kan ikke si annet enn at jeg engang har vært en slik ungdom som måtte på tiggerunde, og det var ingenting jeg hatet mer enn det. Jeg kunne heller før male en vegg til en ukjent eller selge lodd utenfor butikken, enn å gå dør til dør på pengejakt. Og har egentlig heller aldri som voksen likt å få ungdommer på døra for det samme. Det kan vel ikke akkurat kalles "koselig". Mer mas. 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #4 Skrevet 22. oktober 2023 Deg om det. For min del gjør de meg en tjeneste ved å hente tomgods. Jeg orker ikke pante selv og det fyller seg fort opp. Vil da mye heller at barna skal få det enn at jeg skal sitta å ruge på det... Anonymkode: e8892...3f7 5 3
lillevill Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 det er vel ikke noe problem. Bare å si jeg har ikke om du ikke vil gi. 2
mereo Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 En ting er de som kommer fra lag og foreninger. Men jeg har opplevd at ungdommer er på døra og skal ha tomflasker til lommepenger.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #7 Skrevet 22. oktober 2023 I mitt område står de ikke plutselig på døren, men de henger opp lapper om at man kan ta kontakt om man har pant de kan få. Egentlig veldig greit. Var en gang de hadde lapp oppe rett rundt 30 årsdagen min. Jeg har ikke lappen og visste at det kom til å bli litt pant da. To dager senere sto de på døren og tok med planten. Helt topp det, vel Anonymkode: 42558...880 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #8 Skrevet 22. oktober 2023 Veldig merkelig å ha Pengeinnsamling samme dag som tvaksjonen.. Anonymkode: a49dc...c08 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #9 Skrevet 22. oktober 2023 Så si nei da vel🤷♀️ Anonymkode: 54785...f45
Hedda-78 Skrevet 22. oktober 2023 #10 Skrevet 22. oktober 2023 Rødstrupa skrev (13 minutter siden): Nå blir jeg sikkert halshugd av enkelte her inne, men jeg synes det er frekt at barneforelde eller barn kommer på døren (flere ganger i året) og tigger tomflasker. De skal på korpstur, fotballtur mm. Man gir bort ok/fine ting og gjenstander til loppis der skolene får inn ganske bra m/penger og de har dorullsalg mm. Dersom de hadde vært inne på tanken om å gjøre noe til glede for andre som kunne trenge litt hjelp, kunne de tjent mye penger til ‘’utfluktene’’ sine. De kunne hjulpen noen å høste frukttrær, gjort noe dugnad/hagearbeid, gått ærend og på den måten gjort seg vel fortjent til noen kr. Ikke komme på døren med søppelsekker og tigge tomflasker. Det blir litt for enkelt…c’’.)! Hva kunne de ha gjort for deg denne helga, som du ville ha vært villig til å betale for?
Fountaine Skrevet 22. oktober 2023 #11 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg lukker ikke opp døren når jeg ser de stå der med poser med flasker. Har kikkehull, har ikke du?
Phoenix Heart Skrevet 22. oktober 2023 #12 Skrevet 22. oktober 2023 Pleier å si, beklager jeg har nettopp pantet flaskene jeg hadde. 1
Anonymbruker*** Skrevet 22. oktober 2023 #13 Skrevet 22. oktober 2023 Folk er ulike. For min del er det mye mer sannsynlig at jeg gir bort tomgods enn at jeg stopper når jeg er i farta for å kjøpe bolle/kaffe el lodd. Småjobber har jeg ingen av som leier. 1
Rødstrupa Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter #14 Skrevet 22. oktober 2023 Fountaine skrev (2 minutter siden): Jeg lukker ikke opp døren når jeg ser de stå der med poser med flasker. Har kikkehull, har ikke du? 😂😂😂😂😂😂
Rødstrupa Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter #15 Skrevet 22. oktober 2023 Hedda-78 skrev (5 minutter siden): Hva kunne de ha gjort for deg denne helga, som du ville ha vært villig til å betale for? Samlet hagemøblene og stablet de m/presenning over for vinteren…. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #16 Skrevet 22. oktober 2023 Så bra at andre folk bryr seg Anonymkode: 31192...d1d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #17 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg har aldri opplevd at noen kommer på døra å spørr om panteflaskene mine. Så du får flytte ts. En annen ting: hvorfor åpner du døra? Er det ikke bare å la vær????? Anonymkode: f1e6e...3bc 1
Rødstrupa Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter #18 Skrevet 22. oktober 2023 Anonymbruker*** skrev (2 minutter siden): Folk er ulike. For min del er det mye mer sannsynlig at jeg gir bort tomgods enn at jeg stopper når jeg er i farta for å kjøpe bolle/kaffe el lodd. Småjobber har jeg ingen av som AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bra at andre folk bryr seg Anonymkode: 31192...d1d Det handler ikke om å bry seg…Det gjør jeg på andre måter. Jeg kjøper lodd når jeg treffer de på senteret feks. Kjøper doruller også. Dessuten gir jeg fine ting til loppis som skolene arrangerer hver vår.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #19 Skrevet 22. oktober 2023 Åpner aldri døra til randoms, folk jeg kjenner som kommer på besøk gir alltid en lyd først. Slik luker du all dritt som vil ha noe fra deg 😁 Anonymkode: e3147...856
I Grosny Skrevet 22. oktober 2023 #20 Skrevet 22. oktober 2023 mereo skrev (27 minutter siden): En ting er de som kommer fra lag og foreninger. Men jeg har opplevd at ungdommer er på døra og skal ha tomflasker til lommepenger. Det er vel ikke så ille. Mer slitsomt med voksne folk i Frognerparken som angriper tomflaska nesten før den er tom. Ubehagelig nærgående.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå