Gå til innhold

Folk klager over dårlig råd...se hva de legger i handlekurven...etc..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trist å se, kjøper godteri, brus, røyk, snus etc...da kan man ikke klage. Samtidig har de mange ting som kan selges av materialisme.

Anonymkode: 2667d...1f0

• Liker 9
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen av oss kjøper heller godteri og dropper maten. Billigere sånn.

Anonymkode: dad50...465

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det finnes helt sikkert folk som bruker penger på feil ting, men mange lever på et absolutt minimum av «luksusvarer». Jeg syns media noen ganger velger feil intervjuobjekter når de finner et par på Svinesund med sneipen i munnviken og kurven full av Pepsi Max, snus og pølser, som klager over økte matpriser. Velger å tro disse er unntaket. 

Anonymkode: a7f26...793

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor mange opplever du egentlig at står midt på butikkgulvet og klager høylytt på dårlig råd?

• Liker 4
Skrevet

Her putter vi kun Jarlsberg i kurven, samma faen hvor ille det går i livet. :opplyser:

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg har ekstremt dårlig råd. 
Kjøper likevel kun rene råvarer og spiser aldri godteri/brus. 
Kanskje på tide å bruke livet på noe annet enn å bry deg negativt om hva andre gjør??

Anonymkode: 36de0...ee2

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Trist å se, kjøper godteri, brus, røyk, snus etc...da kan man ikke klage. Samtidig har de mange ting som kan selges av materialisme.

Spør du dem du kikker i handlevognen til om de har dårlig råd også? 

Vemmelig å tenke på at det går sånne "opphøyde" som deg rundt på butikken og glor i handlevognen til folk. Få deg en mer nyttig hobby.

Anonymkode: 35a22...efb

• Liker 23
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette er sikkert akkurat de samme folka som klager over dårlig råd, som flotter seg i matbutikken…

• Liker 2
Skrevet

Hvem står egentlig og kikker ned i handlekurvene til folk og dømmer dem basert på innholdet? 

Det er jo rimelig... spesielt.

La folk handle og spise i fred :) 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet

å herlighet....ja jeg kjøper godis, brus, dritt og lort (ikke snus og røyk og alkohol da.)

Jeg kommer aldri til å ha råd til eget hus, hytte, penthouse i NYC, privatsjåfør med oppvarma seter i limousin, boblebad og basseng i kjelleren, gartner på en gigantisk herregård i England, osv osv osv... så da jekker jeg meg ei cola og koser meg med det jeg har.

La nå folk få nyte livet!!?

Anonymkode: a861f...ac1

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Noen av oss kjøper heller godteri og dropper maten. Billigere sånn.

Nå er jo sunn mat billigere enn usunn mat da 🙃

Anonymkode: da0e3...42a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Bare fordi noen med dårlig råd kjøper snus og røyk, betyr ikke at alle med dårlig råd gjør dette.

Anonymkode: 77792...37e

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke på kaloritetthet, nei.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle vet at røyk og snus er dyrt, men kjøper det all like vel selv om dårlig råd. De vet at det er dårlig prioriteringer, så hvorfor kjøper de det all like vel?

Jo pga både avhengighet og stoffene som disse midlene gir dem. For noen er røyking måten de håndterer stress eller vonde følelser på. Det er gleden deres i hverdagen til å klare å komme igjennom dagen. Det hjelper dem til å takle hverdagen. 

Jo da selvfølgelig er det mange andre måter å takle stress og vonde følelser på, men de vet ikke om dette/ser ikke løsningene. 

Men uten å aldri ha røyket selv/brukt snus så er det mange som ikke forstår.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det stemmer jo ikke da. Feks.  Se bare på Biola uten sukker. De er dyrere m/et unntak av Biola m/blåbær….

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
tussi84 skrev (9 minutter siden):

Alle vet at røyk og snus er dyrt, men kjøper det all like vel selv om dårlig råd. De vet at det er dårlig prioriteringer, så hvorfor kjøper de det all like vel?

Jo pga både avhengighet og stoffene som disse midlene gir dem. For noen er røyking måten de håndterer stress eller vonde følelser på. Det er gleden deres i hverdagen til å klare å komme igjennom dagen. Det hjelper dem til å takle hverdagen. 

Jo da selvfølgelig er det mange andre måter å takle stress og vonde følelser på, men de vet ikke om dette/ser ikke løsningene. 

Men uten å aldri ha røyket selv/brukt snus så er det mange som ikke forstår.

Alikevel

Anonymkode: 14761...4ac

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

godteri og brus er jo billigere enn sunn mat… Så ikke rart de fattige må kjøpe junk og snop. Det er billige kalorier.

Anonymkode: 94d33...c94

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Rødstrupa skrev (8 minutter siden):

Det stemmer jo ikke da. Feks.  Se bare på Biola uten sukker. De er dyrere m/et unntak av Biola m/blåbær….

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

godteri og brus er jo billigere enn sunn mat… Så ikke rart de fattige må kjøpe junk og snop. Det er billige kalorier.

Anonymkode: 94d33...c94

Fattige får ikke i seg nok kalorier på sunn mat ?

Anonymkode: ba1ce...e79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...