AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Del Skrevet 22. oktober 2023 Som sagt over her, gidder 6 åringer å se en hel film hjemme hos dere? Tror vi til dags dato aldri har fått fullført en film utenom kino fordi kidden blir så sykt urolig og skal alt annet. Hvor gammel var ungen når det gikk an ha en koselig kveld foran TV-en? Anonymkode: 8abe4...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catnip Skrevet 22. oktober 2023 #2 Del Skrevet 22. oktober 2023 Hm. Gutten min ble akkurat 5, og det siste halvåret har vi fint kunnet se en hel Pixar-film, for eksempel. Det er nok litt avhengig av personlighet, han er også en pusler som kan sitte med tegning, peiling, lego osv. lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #3 Del Skrevet 22. oktober 2023 Kan nok bli lenge for mange, samtidig er det nok litt i tiden. Barn i dag er veldig mye mer urolige, og klarer ikke å holde oppmerksomheten oppe lenge om gangen. De ser dette veldig i skolen i dag. Noen mener det skyldes all skjermen, spesielt youtube og disse små videosnuttene, og sveipingen. Anonymkode: 01ab6...bc2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #4 Del Skrevet 22. oktober 2023 Mine har heller ikke hatt roen til det, men YouTube og alle mulige spill kan de holde på med i evigheter. Har snudd litt nå som minste snart er 8 selv om vi godt kan ta pause om han vil gjøre noe annet enn å se film - det hende fortsatt😅 Anonymkode: aae30...13b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #5 Del Skrevet 22. oktober 2023 TS, pleide ikke du å se film som 6åring? Jeg kunne se samme Disneyfilmen 2-3 ganger på rad i den alderen, helt oppslukt. Eller timevis med tegneserier på TV. Anonymkode: 76c12...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #6 Del Skrevet 22. oktober 2023 Jeg har sett film med elever, både på førstetrinn og eldre elever. Det jeg opplever er at filmvalget har mye, om ikke alt å si. Har opplevd førsteklassinger som har klart å sitte og se en hel film (dvs. kortere filmer på 75-90 minutter), og har opplevd eldre elever som 4.klassinger som ikke får det til om filmvalget er feil. Så filmvalg og det å treffe målgruppen har alt og si. Ikke undervurder barn, med at noen barn er mer urolige enn andre. Fordi alle barn kan få det til, med det kommer an på rammene og filmvalget. Min oppfatning er at alle barn kan klare å sitte og se en hel film, men det er avgjørende at filmvalget er noe som fenger barnet nok til å ikke bli urolig. Anonymkode: 3a6c9...905 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #7 Del Skrevet 22. oktober 2023 Hvis det er riktig film kan hun se hele. Men det må treffe på hennes interesse akkurat den dagen. Begrenser skjerm, særlig YouTube og annen bingingvennlig innhold. Anonymkode: fec09...84e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #8 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TS, pleide ikke du å se film som 6åring? Jeg kunne se samme Disneyfilmen 2-3 ganger på rad i den alderen, helt oppslukt. Eller timevis med tegneserier på TV. Anonymkode: 76c12...009 Mange har et rikt indre liv. Er ikke nødvendigvis et sunnhetstegn at seksåringer kan sitte timesvis og se på tegnefilm. Just saying. Helt normalt at en seksåring ikke gidder, eller har ro nok, til å se en hel film. Anonymkode: 62725...eb0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #9 Del Skrevet 22. oktober 2023 Eg er 32 og ikkje klarer å sjå en heil film Anonymkode: 2d500...0ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #10 Del Skrevet 22. oktober 2023 Mine tre har klart det fra 4 års alder. Men gutta, var filmvalg avgjørende. Anonymkode: f3c3e...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #11 Del Skrevet 22. oktober 2023 Jeg er godt voksen. Koser meg med film på kino, men har ikke tålmodighet til å se en film i strekk på tv. Det er for mange forstyrrelser, henter en kopp te, blar litt i en bok osv. Det betyr at jeg aldri har vært med på dette å se en film sammen hjemme. Anonymkode: 5aa4a...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #12 Del Skrevet 22. oktober 2023 Jeg er voksen og sliter med å se en hel film i ett strekk... Anonymkode: b7200...278 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #13 Del Skrevet 22. oktober 2023 Kommer helt an på hvor interessert de er i filme? Gutten her på 6år ser gledelig filmer som interesserer han, men det er få. Han er ikke noe film menneske, enda. Han ser gjerne Super Mario filmen, da han elsker Mario og den traff blink. Han kan se Svampebob filmen, og noen til. Men han velger heller andre ting å gjøre på, og det er vel ikke noe galt i det? Hvorfor skal barn absolutt sitte stille i 1,5-2t å se på skjerm? Hvorfor er det et mål i seg selv? Her ser de gjerne film i ca 30min, også vil de heller leke. Og leke er faktisk en mye bedre aktivitet å holde på med, enn å sitte 2t foran skjermen! Anonymkode: 32ca6...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #14 Del Skrevet 22. oktober 2023 Barnet var 2 år. Første kinotur som 3. Anonymkode: e30c5...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #15 Del Skrevet 22. oktober 2023 Så Harry Potter da barnet var 5. Gøy med filmer! Betyr ikke at man ikke gjør andre ting. Anonymkode: e30c5...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 22. oktober 2023 #16 Del Skrevet 22. oktober 2023 Mine kunne lett se en hel film i den alderen men da filmer som de hadde interesse av, selv klarer jeg ikke se en hel film uten pauser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 22. oktober 2023 #17 Del Skrevet 22. oktober 2023 Vår er 11 år og klarer nesten ikke hel film...skal helst snakke og spørre mye i filmene...spør hvem er den personen. Hva skjer nå? 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sententia Skrevet 22. oktober 2023 #18 Del Skrevet 22. oktober 2023 Ser i skolen at det har vært en kolossal endring! Da jeg selv gikk på skolen, jublet vi om læreren kom trillende inn med TV-skapet. Vi krysset fingrene for at filmen var laaaaang. Nå har barn og unge tilgang på film og filmklipp 24/7, og en langfilm fenger ikke i seg selv lenger. Jeg trener opp egne barn til å like lengre film. Ikke snakk om at de kun skal scrolle videre til neste 40-sekundersklipp! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #19 Del Skrevet 23. oktober 2023 Kommer an på barnet. Eldste kunne se film fra hun var 5. Lillebror er veldig rolig og bedagelig og kunne se film fra han var 3. Anonymkode: 078d1...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marisana Skrevet 23. oktober 2023 #20 Del Skrevet 23. oktober 2023 Min 5-åring ser ikke en hel film. Vi var på kino i sommer og så den nye Karsten og Petra-filmen, og hun klarte ikke å sitte rolig for å se da heller. Hun er nok ganske så lik meg - jeg er heller ikke noe glad i film, synes det er kjedelig, men jeg liker serier. Samme med 5-åringen min, hun ser diverse serier, men leker ofte samtidig, tegner eller perler mens serie går i bakgrunnen. Slik ting ser ut nå, er 3-åringen min også slik - til fars fortvilelse, for han elsker å se film 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå