Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg med vilje ikke forsøkt å sette meg ned og regne på 😛 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I snitt 1000 kr pr mnd, tipper jeg. Noen mnd jeg ikke kjøper noe, og andre mnd for 2000.

Anonymkode: b9463...52a

Skrevet

I år så ha jeg brukt 25000 på klær. 

Anonymkode: c2c70...458

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I snitt 1000 kr pr mnd, tipper jeg. Noen mnd jeg ikke kjøper noe, og andre mnd for 2000.

Anonymkode: b9463...52a

Samme her!

Tenker at jeg havner på ca. 12 000,- i året, men da er trenings- og turtøy inkludert. 

De foregående årene har jeg brukt mye mindre (har vært student, og brukt ca. 8000 kr). I år havner jeg nok på ca. 17 000,-. Det er fordi jeg har begynt i ny jobb og trengte jobbtøy, og fordi jeg trengte nye turklær og ytterjakker. 

Anonymkode: e8ce0...5c2

Skrevet
Forvirret23 skrev (21 timer siden):

Dessverre flere tusen i måneden, jeg shopper for å føle litt glede i blant. Sko og kjoler er mitt svake punkt. Aldri ute så vet ikke hva jeg skal med det. 

Samme her!

Jeg har gjort det, kjøpt klær for å føle meg bra og fin. Men så er det nesten aldri jeg bruker klærne. Jeg er aldri ute jeg heller.

Så når skal jeg bruke de fine kjolene, blusene og alle de antrekkene?

Aldri. De kjolene og de fine antrekkene henger på sine hengere, som de har gjort de siste årene. Og jeg skulle heller spart de pengene.

De fleste henger der ubrukt!

Anonymkode: 88576...ba5

• Hjerte 1
Skrevet

Kjøper relativt sjeldent klær, men når jeg kjøper så går det med litt. 

Sånn omtrentlige summer jeg bruker på ting når jeg fyller på garderoben:

- Sko ca 2000

- Bukser 1000-3000

- Skjorte 1000

- T-skjorte 500

- Genser 1000-3000

Kjøper ikke klær hvert år, så noen år bruker jeg 0 og andre år bruker jeg sikkert 20 000+.

Skrevet

Det enkle svaret, altfor mye.

Anonymkode: cc99e...0c8

Skrevet

Bruker i snitt ca 1000kr i måneden. 

Av ren nysgjerrighet: dere som bruker 1000kr i året, hva går dere i til daglig? Har dere ytterklær? Arver dere klær, eller kjøper dere store klespakker på Finn? Jeg hadde ikke klart meg på så lite, i alle fall ikke over tid, så jeg blir litt nysgjerrig.

Anonymkode: 323cf...c54

• Nyttig 1
Skrevet

Cirka 50 tusen i året de siste par årene, antar jeg. I år har kostnaden gått en del ned, etter hvert som behovene har minket. Jeg har funnet stilen min, følger ikke moter og kan dermed bruke opp det jeg har. Men det kostet litt å bygge opp garderoben.

Anonymkode: 4d604...32b

Skrevet

Sikkert 50000 i året til meg og tre barn, og det meste går til barna. Synes det er drøyt, og prøver å få ned kostnadene, samtidig som jeg ønsker å gi dem god kvalitet og at de får det de ønsker.. det skal sies at de sjelden ber om noe. Jobber med å få ned kostnadene, og har gitt beskjed til eldste om at vi må stramme inn på forbruket noen måneder fremover. 

Anonymkode: 8b062...11e

• Hjerte 1
Skrevet

Kanskje 1500 til 3000 i måneden? 

I summen ligger sko, ytterklær, treningsklær, truser, sokker, bh, skjerf, luer votter, dagligklær og pentøy. Og mer som jeg har glemt. 

Jeg har adhd og får grunnstønad sats 1 for å dekke klesbruken min. Jeg er svært aktiv og sliter raskt ut klærne mine. Og jeg er uvøren og ødelegger de (hekter meg fast i en busk, dørhåndtak og river klærne i stykker, eller tryner og slår hull i buksa, sånne ting). 

Anonymkode: 6287a...687

Skrevet

Varierer mye, jeg kjøper meg sjeldent klær, men når jeg først kjøper noe så kjøper jeg gjerne noe som koster endel og varer lenge. 

I år trenger jeg ny vinterjakke og skidress, dette blir sikkert rundt 20.000, men da har jeg det sannsynligvis i 10 år fremover. Vinterjakken jeg har nå er 12 år og utslitt. 

Ellers i år har jeg kun kjøpt sokker, fjellsko og undertøy. 

Anonymkode: 1d557...442

Skrevet

Nå brukte jeg akkurat 10 000 til, så 35 000 siste måneden. Håper at jeg ikke endrer vekt igjen, for da blir det dyrt!

Anonymkode: 4aefa...529

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...