Gå til innhold

Sexlivet har stoppet helt opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært samboer med en mann i et par år. Det er mye bra i relasjonen vår, men også noen utfordringer. Sexlivet mellom oss har gått fra å være bra til å bli sjeldnere og sjeldnere til det stoppet helt opp for noen måneder tilbake. Han har stadig hatt nye unnskyldninger som at han er sliten, mye stress på jobb, at det ikke blir bedre av at jeg tar opp utfordringen osv. Jeg prøver å få til en dialog, men det er vanskelig. For en tid tilbake måtte jeg ta en pause fra hormonell prevensjon, og det har gjort alt enda verre. Han sier at sex med kondom gir han ingenting, og at han da heller går uten. 

Han mener at vår relasjon er bra, og at det fysiske ikke er alt. Jeg er enig i at et forhold skal være basert på mer enn sex, men synes det er en naturlig del av det å være kjærester. Jeg har aldri opplevd en mann med så liten lyst eller ønske om nærhet, og jeg har aldri hatt utfordringer med det seksuelle i tidligere relasjoner. Vi er i vår beste alder og har ingen barn, så egentlig burde vi ha godt med tid og lyst. 
Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 5a041...384

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som mann må jeg si at jeg er ganske enig med han, sex med kondom er som å spise mat som ikke smaker godt, du blir mett men det gir deg ikke noe lyst på mer.

Jeg sier ikke at du skal begynne på prevensjon igjen, dette er ditt valg. Kanskje ham kan snippe seg om dere ikke ønsker barn? Evt kan dere praktisere oral sex, det er godt uansett og ingen fare for graviditet. 

Det kan også faktisk være slik at det er mye stress som gjør at han ikke vil, det er en stor misforståelse av samfunnet at vi menn alltid er kåte. Det utrolig rart at kvinner ønsker emosjonelle menn men med engang han ytrer noe som ikke er stereotypisk så tror dere noe er galt

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner motvilje mot kondom. Du bør gi han mer tid, gi dere selv mer tid. Men problemet må fikses. Uten god sex regelmessig vil hverdagene bli grå. Veldig grå. Du vil føle deg oversett, og han vil miste tiltakslyst. Lykke til!

Anonymkode: 4b7ff...bde

Skrevet
Hmmm1 skrev (13 minutter siden):

Som mann må jeg si at jeg er ganske enig med han, sex med kondom er som å spise mat som ikke smaker godt, du blir mett men det gir deg ikke noe lyst på mer.

Jeg sier ikke at du skal begynne på prevensjon igjen, dette er ditt valg. Kanskje ham kan snippe seg om dere ikke ønsker barn? Evt kan dere praktisere oral sex, det er godt uansett og ingen fare for graviditet. 

Det kan også faktisk være slik at det er mye stress som gjør at han ikke vil, det er en stor misforståelse av samfunnet at vi menn alltid er kåte. Det utrolig rart at kvinner ønsker emosjonelle menn men med engang han ytrer noe som ikke er stereotypisk så tror dere noe er galt

Takk for svar. Jeg skjønner selvsagt at det ikke er det samme med kondom. Men når situasjonen er som den er så må det jo være bedre enn ingenting? Kunne jeg valgt hadde jeg begynt på med prevensjon igjen på dagen, men jeg må vente ca et halvt år før jeg kan starte på det igjen. 

Jeg har foreslått at han kan gjøre det, siden han ikke ønsker barn. Men det ønsker han ikke da han ikke anser det som risikofritt. Oralsex har han aldri vist interesse eller initiativ til. 
Det kan og tilføyes at problemene startet lenge før jeg sluttet på prevensjon og at det er før det at alt bare stoppet opp. 

Stress kan jeg forstå preger lysten, men det er en stund siden det var utfordringen. Generelt er det vanskelig å få til en dialog med han. I stor grad består det av at han mener jeg bare må akseptere at det er sånn. Jeg skulle ønske vi i større grad kunne prøve å finne kompromisser. Er det urimelig?

TS

Skrevet

Nei det er ikke urimelig og forvente at dere skal prøve å løse dette. Et kompromiss er som regel ingen god løsning uansett siden det bare er en løsning der begge er litt misfornøyd og litt fornøyd. 

Det er selvfølgelig mye informasjon som mangler her som du ikke deler av trolig ulike årsaker. Men om han ikke ønsker å løse dette så ville jeg valgt å gå videre. Jeg ser på forhold der mennesker ikke ønsker å løse problemer som håpløs, de ender som regel etter maks 1-2 år uansett.

Jeg skjønner at det kanskje ikke er mulig for deg å gå på prevensjon. Og ingen skal kreve dette av deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært samboer med en mann i et par år. Det er mye bra i relasjonen vår, men også noen utfordringer. Sexlivet mellom oss har gått fra å være bra til å bli sjeldnere og sjeldnere til det stoppet helt opp for noen måneder tilbake. Han har stadig hatt nye unnskyldninger som at han er sliten, mye stress på jobb, at det ikke blir bedre av at jeg tar opp utfordringen osv. Jeg prøver å få til en dialog, men det er vanskelig. For en tid tilbake måtte jeg ta en pause fra hormonell prevensjon, og det har gjort alt enda verre. Han sier at sex med kondom gir han ingenting, og at han da heller går uten. 

Han mener at vår relasjon er bra, og at det fysiske ikke er alt. Jeg er enig i at et forhold skal være basert på mer enn sex, men synes det er en naturlig del av det å være kjærester. Jeg har aldri opplevd en mann med så liten lyst eller ønske om nærhet, og jeg har aldri hatt utfordringer med det seksuelle i tidligere relasjoner. Vi er i vår beste alder og har ingen barn, så egentlig burde vi ha godt med tid og lyst. 
Hva ville dere gjort?

Jeg ville tatt han på ordet.

Jeg har heller ingen lyst på sex om jeg er sliten, stresset osv. Noen har en seksualitet som raskt og lett påvirkes av slike ytre faktorer.

Om jeg går igjennom en periode med mye belastning/stress, så kan det lett, LETT gå 6 mnd uten at sex er i mine tanker. Om partner i tillegg hele tiden skal «kommunisere» om det, så blir det bare en tilleggsbelastning.

Tror du kanskje kan innse at deres seksualitet pr nå ikke er 100% kompatibelt. Så må du avgjøre for din egen del hva du kan og ikke kan leve med.

Skrevet
Hmmm1 skrev (1 time siden):

Akkurat dette burde mange kvinner lese og ta til seg.

Åpenbart fortsatt mange kvinner som har en oppfatning om at alle menn, alltid vil ha sex, lett lar seg tenne, lett får ereksjoner som er knallharde et samleie igjennom osv.

Mange kvinner hadde rett og slett hatt nytte av litt oppdatert seksualundervisning om mannens fysiologi og seksualitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...