Gå til innhold

Har dere begynt å fyre med ved eller strøm?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Varmepumpe gidder faen ikke å løpe inn i ett kaldt uthus når jeg kommer hjem fra jobb sa ere på med varmepumpa og krype under pleddet så kommer pusene og legger seg ved siden av 😻😻😻😻🐈‍⬛🐈‍⬛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler. Har så langt fyrt kun i skumringen, men ser prisen er kraftig opp i morgen i NO1… 

Anonymkode: 55cba...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vi har på varme året rundt (termostaten sørger for at den slår seg av selv om temperaturen inne uansett er over 23 grader), og tipper den har vært litt på siden juli så kaldt som det har vært. 

Har fyrt med ved i tillegg over en måned allerede, ikke alle dager men de fleste. Særlig på morgenen.

Småfryser omtrent hele tiden, men har ikke råd å skru varmen høyere 🙁

Anonymkode: 19780...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mest strøm men når det er litt kaldere ute er det koselig å fyre et par klubber for å få opp varmen litt fortere

Anonymkode: bfad6...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som bor på Østlandet? 

Anonymkode: e347f...660

Østlandet er jo også veldig diffust da. Det er stor forskjell på temperatur i Tønsberg og indre Telemark. 

Anonymkode: 58291...64e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Varmepumpe funker ikke optimalt når det er -35… Her brukes ved hver vinter på de kaldeste dagene😅

Anonymkode: 95478...956

Min bergvarmepumpe fungerer optimalt uansett utetemperatur. Luftvarmepumper fungerer dårlig i -35, det er helt korrekt.

Ved er sjeldent konkurransedyktig mot panelovner heller, om man må kjøpe den. Den koster deg typisk rundt en krone per kWh varme levert til rommet, men vedfyring er ikke termostatstyr så det blir fort for varmt og man bruker da mer energi enn nødvendig. 

Endret av -jk-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte til med varmeovn for noen dager siden, bikkja blei sur og hamsteren var på vei inn i torpor så da måtte jeg innse at ullsokker og fleecejakke på meg ikke hjalp på deres komfort😅

Anonymkode: 84c41...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noe varme på i boligen så langt, men i dag måtte jeg kjøpe gass, når innetemperaturen sank ned til 21 grader. Det er mindre enn kroppen min er komfortabel med. 

Edit: Så ikke at denne tråden var kun for østlendinger. 😆

Endret av Gibralfaro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibralfaro skrev (Akkurat nå):

Har ikke hatt noe varme på i boligen så langt, men i dag måtte jeg kjøpe gass, når innetemperaturen sank ned til 21 grader. Det er mindre enn kroppen min er komfortabel med. 

Hvorfor fyrer du med gass? Dyrere fyring er jo knapt å oppdrive. En 10kg komposittflaske koster rundt 350,- å bytte og inneholder 129kWh. Altså 271 øre per kWh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har varmepumpe på hele året for å holde en jevn og behagelig innetemperatur. Men har skrudd opp varmekablene på badet og i yttergangen, og fyrer i peisen enkelte kvelder

Anonymkode: d6424...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, -jk- said:

Hvorfor fyrer du med gass? 

Det passer best for min bolig og min situasjon. Det er overhodet ikke et økonomisk valg, men et praktisk valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmepumpa er i gang, og den er gull. Jeg ønsker meg likevel også vedovn som supplement,  beredskap og (forhåpentligvis først og fremst) kos 🤩

Anonymkode: d07df...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varmepumpa går ja. Har ikke skrudd på varmekablene enda (bad), og venter litt til med å fyre, men med 3 kr for strøm i dag frister det å fyre må jeg si.

Anonymkode: f3309...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er strømmen billigere en ved. Så her går det i strøm. Ved kun for kos egentlig. 

Anonymkode: bd7e3...1af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fyrer, men det er fordi jeg liker peis, jeg synes det er koselig nå når det begynner å bli kaldt og mørkt ute. har nyere rentbrennende peis. 

Anonymkode: 635ee...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...