Gå til innhold

Venninne som spør hver dag om det samme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjent hverandre i ca 10 år, og er nå begge i 30 årene. Men jeg begynner å bli skikkelig lei av å hver eneste dag få spørsmål på snap eller meldinger om de samme hverdagslige tingene, «hva skal du ha til middag» for eksempel, er det normalt å spørre om slike ting hver dag? Jeg driter ofte i å svare på det fordi jeg ikke orker å ramse opp hele tiden hva jeg har gjort, lest, spist, sett på - jeg skjønner jo at det er for å vise interesse, men jeg syns det blir masete. Når jeg møter andre venninner snakker vi jo gjerne om ting som har skjedd den siste tiden, litt oppsummert - det føler jeg er mer naturlig? 

Jeg kan bli irritert av at noen er så «på meg» og tenker at det er sært å spørre å grave om alt mulig hele tiden, jeg orker ikke å hele tiden skulle oppdatere noen på hva jeg gjør osv. Eller er det jeg som er sær her?😅 

Anonymkode: 0e525...b9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde også et slikt menneske i livet mitt og skjønner hva du mener. Som om jeg hadde regnskapsplikt overfor denne personen! Irriterte meg mektig. Klarte heldigvis å få en slutt på det, for det der gadd jeg rett og slett ikke 

Anonymkode: 737f4...873

• Liker 7
Skrevet

Min venninne er sånn. Hun vet at jeg ikke liker å handle på ett kjøpesenter i området. Men allikevel spørr hun : skal du innom ...... denne uka?  Veldig irriterende 

Anonymkode: b4b2f...659

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke. Tenker bare at det er hyggelig å bli spurt.

Skrevet

Det er ikke du som er sær! 
har en kamerat som gjør det samme og holder på å bli gal. 
I tillegg er det bilder på snap hver dag av hvor han trener, hva han spiser og hva han ser på tv. 
har sluttet å svare og tenker han snart må ta et hint. 
men tiden går og det virker ikke som han tar hintet 😅🙈🙈🙈

Anonymkode: ed00e...cb1

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan fint spørre om hva folk skal ha eller spiste til middag, fordi jeg ikke aner hva jeg skal lage selv. 

Anonymkode: 25b72...77b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan fint spørre om hva folk skal ha eller spiste til middag, fordi jeg ikke aner hva jeg skal lage selv. 

Anonymkode: 25b72...77b

Hver dag?

Anonymkode: b4b2f...659

• Nyttig 2
Skrevet

Hver dag høres slitsomt ut. La vær å svar. Jeg hadde følt meg forfulgt.

Svar de gangene du har ork til å svare på enn hyggelig måte. 

Anonymkode: 224e7...8a1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

I tillegg er det bilder på snap hver dag av hvor han trener, hva han spiser og hva han ser på tv. 

Men er du ikke bare en av mange på en liste han sender samme snapen til da? Han legger vel ikke merke til at du ikke svarer eller er irritert over dette om du er en av mange han sender til?

Kan man se det forresten, når man mottar et snapbilde? Om det er sendt til f.eks 5 stykker eller bare til deg?

Skrevet

Skjønner godt det er irriterende, men ser for meg at hun bor alene, og kanskje ikke har så mange å snakke med?

Skrevet

Skjønner deg godt jeg! 
Har en venninne som ringer meg hver eneste dag. Er luta lei.. sluttet å ta tlf og komme med en unnskyldning 

Anonymkode: 67f03...3bc

Skrevet

Utrolig merkelig. Må jo være totalt uinteressant om du spiser laks eller pizza.. 

Ville bare latt være å svare. 

Anonymkode: bc9ac...a5e

• Liker 1
Skrevet
ti10 skrev (5 timer siden):

Skjønner godt det er irriterende, men ser for meg at hun bor alene, og kanskje ikke har så mange å snakke med?

Jeg bor alene, Jeg driter da i hva andre har til middag og hva serie de ser på. At folk er irriterende handler da ikke om hvor mange man bor med..

Anonymkode: 25e81...d88

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg bor alene, Jeg driter da i hva andre har til middag og hva serie de ser på. At folk er irriterende handler da ikke om hvor mange man bor med..

Anonymkode: 25e81...d88

😂 poenget er at noen trives dårligere enn andre med å bo alene. De som bor alene og har større sosialt behov enn andre, og har tilværelser der det ikke skjer så mye, spør gjerne om sånt, er min erfaring. De har behov for kontakt med andre, men har liksom ikke noe annet å spørre om eller si.

Skrevet

Hvor ofte ringer du henne? 

Anonymkode: ed4a9...e34

• Nyttig 1
Skrevet
On 10/22/2023 at 4:41 PM, AnonymBruker said:

Irriterende. Jeg har en venninne som gjør det samme.

Skjønner at det sannsynligvis handler om kontaktbehov, men over tid fremstår det bare som ekstremt selvsentrert med stories handler om egen middagstallerken, beina foran tven og liknende uinteressante hverdagsopplevelser.

Skjønner at middagsspørsmålet er irriterende, men virker nesten hyggeligere enn å bli presentert en haug bilder. Et spørsmål ville jo kunne ledet til en liten samtale.

Anonymkode: d12a8...70d

• Liker 1
Skrevet

Har en på fb som legger ut bilde av middagen hver dag, men selv ikke hun driver og spør og graver andre om hva de skal ha.

Anonymkode: a8aaa...73a

Skrevet

Dere her inne, hvor ofte snakker dere med vennene deres til vanlig? På både snap, telefon, ekte osv.

Jeg merker jeg selv snakker kjempelite med folk fordi jeg ikke orker sånne sende noe bare for å sende noe snap. Avtaler som regel bare møte, også snakker vi om hele livet når vi møtes. Med mindre det har skjedd noe spesielt selvfølgelig. Men så tenkte jeg plutselig om jeg har veldig dårlig kontakt med venner, eller om det er vanlig ? 

Anonymkode: 28051...d81

Skrevet

Jeg hadde en sånn venninne.

Vi pratet hver dag, var sammen mange ganger i uken og jeg fikk og måtte besvare sikkert 20 litt sånn "intetsigende" meldinger.. Hva gjør du? Nå har jeg spist mat, jeg har pratet med xx og xx..vet du hva de fortalte, nå skal jeg kjøre ungene til ishockeytrening, nå skal jeg trene, nå er det kvelden og beina på bordet foran tven, nå har jeg dusjet..har du prøvd den shampooen..den er så bra.. Ja dere skjønner tegninga..

Jeg var så jæxxxxx irritert at jeg hadde lyst til å slenge telefonen gjennom vindu, i do, kjøre over den med bilen osv for jeg orket det ikke, men tok det aldri opp med henne...

SÅ KOMMER MORALEN I DENNE HISTORIEN... HUN DØDE PLUTSELIG ETTER EN LITEN TID MED SYKDOM..  og jeg satt igjen knust og er fortsatt litt knust, selvom dette er noen år siden nå, jeg tenker på henne mange ganger hver eneste dag.. Nå hadde jeg faktisk betalt penger for disse "intetsigende" meldingene hver eneste dag, jeg hadde gjort nesten hva som helst for å få disse meldingene tikkende inn på telefonen.. Vi var hverandres sjelevenner og ingen kan erstatte henne noen gang, finner aldri et sånt vennskap igjen.

Så moralen min er: Du vet ikke hva du har før du har mistet det og sitter igjen med denne følelsen, ta vare på de folkene rundt deg og pris deg lykkelig for at noen faktisk liker deg så godt at de ønsker å virkelig involvere deg i deres liv. Jeg var og er så glad i henne at hun kommer til å leve (dessverre) bare i hjertet mitt for resten av livet ❤️ men jeg får dessverre ikke en eneste melding eller telefonsamtale fra henne igjen 💔

Anonymkode: 68f46...5e2

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2023 den 14.10):

Vi har kjent hverandre i ca 10 år, og er nå begge i 30 årene. Men jeg begynner å bli skikkelig lei av å hver eneste dag få spørsmål på snap eller meldinger om de samme hverdagslige tingene, «hva skal du ha til middag» for eksempel, er det normalt å spørre om slike ting hver dag? Jeg driter ofte i å svare på det fordi jeg ikke orker å ramse opp hele tiden hva jeg har gjort, lest, spist, sett på - jeg skjønner jo at det er for å vise interesse, men jeg syns det blir masete. Når jeg møter andre venninner snakker vi jo gjerne om ting som har skjedd den siste tiden, litt oppsummert - det føler jeg er mer naturlig? 

Jeg kan bli irritert av at noen er så «på meg» og tenker at det er sært å spørre å grave om alt mulig hele tiden, jeg orker ikke å hele tiden skulle oppdatere noen på hva jeg gjør osv. Eller er det jeg som er sær her?😅 

Anonymkode: 0e525...b9e

Jeg hadde en slik venninne og våget meg til en samtale rundt det. Viste seg at hun hadde lyst til å få slike spørsmål og tenkte at den beste måten å få dem på, var å spørre noen om det samme først. Nå spør jeg henne, ut av respekt for vennskapet. Men det er litt slitsomt det og😅

Anonymkode: 10d67...99a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...