anonymisert2001 Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 Hvor finner man gode, sunne og kaloribevisste oppskrifter? Jeg lager alltid ukesmeny med oversikt og handleliste men trenger nå litt mer inspirasjon til digg mat. Har dere noen tips?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 Matprat synes jeg er den beste. Velg kategori sunn eller enkel alt ettersom hva du har behov for. Mange skryter også av disse matkassene. Utover det er det jo bare å spise ren mat. Det er stort sett både sunt og kalorimessig ok i moderate mengder. Grønnsaker, ren fisk, kjøtt og kylling. Anonymkode: 076b4...925
anonymisert2001 Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Matprat synes jeg er den beste. Velg kategori sunn eller enkel alt ettersom hva du har behov for. Mange skryter også av disse matkassene. Utover det er det jo bare å spise ren mat. Det er stort sett både sunt og kalorimessig ok i moderate mengder. Grønnsaker, ren fisk, kjøtt og kylling. Anonymkode: 076b4...925 Takk! Har brukt matprat en del, men synes oppskriftene kan være en smule kjedelig. Spiser sunt og reint, men trenger bare litt inspirasjon
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #4 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg bruker godfisk.no mye, og godt.no har også en del gode oppskrifter. Men generelt søker jeg opp oppskrifter på alle mulige sider, og baserer søkene først og fremst på råvarene jeg ønsker bruke. Hvis jeg vet at jeg har lyst på en kyllinggryte, så søker jeg etter kyllinggryter, og sjekker flere ulike oppskrifter. Så finner jeg noe som ser godt ut, og gjør eventuelle justeringer i forhold til hva jeg har i skapet for å unngå matsvinn, og bytter ut kaloririke ingredienser med magrere. Anonymkode: 2585a...66c
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 Sjekk ut matoppskriftene til «Heleneceline» en online coach på insta, og bedriften hun jobber for «Entirebody». Gode og kaloribevisste oppskrifter av vanlig mat, som man ikke føler er slankemat. Anonymkode: c1ffc...614
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 Grete roede sine nettsider. Pasta kan byttes ut med zoodles av f.eks squasj, gulrot, beter eller aubergine. Ris kan byttes ut med blomkålris Supper uten fløte, rømme, kokosmelk. Tomatsuppe, grønnsakssuppe, gulrotsuppe, kyllingsuppe. Med mye grønnsaker. Ren kjøtt og fisk med grønnsaker. Unngå karbohydrater. Anonymkode: d8207...025
Gud Skrevet 22. oktober 2023 #7 Skrevet 22. oktober 2023 anonymisert2001 skrev (8 timer siden): Hvor finner man gode, sunne og kaloribevisste oppskrifter? Jeg lager alltid ukesmeny med oversikt og handleliste men trenger nå litt mer inspirasjon til digg mat. Har dere noen tips? Definer «sunne»… Når det gjeld kaloriar, så treng du ikkje andre oppskrifter. Du kan berre ete litt meir. Om eg blir matlei, trykker eg i meg nokre skeier med peanøttsmør eller noko anna energitett etter måltida for å vere sikker på å få i meg nok.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #8 Skrevet 24. oktober 2023 Har funnet en del gode oppskrifter på matbutikkenes egne nettsider. Funnet mye på Coop extra, Kiwi og Rema. Kan anbefale å sjekke ut tiktok også, mange smarte og kreative matretter der. Anonymkode: 5deaf...c64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå