AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 Hei! Jeg har innsett i det siste at jeg nok ofte er "for snill og positiv". Det er en del av personligheten min å prøve å se det positive i alle mennesker og alle situasjoner. Men jeg innser at jeg noen ganger er for medgjørlig, lager for lite problemer, og godtar ting for mye. Undergraver meg selv og mine ønsker. Kan noen kjenne seg igjen i det? Har dere noen tips til å tørre å ta mer plass og stå mer opp for meg selv - uten å være redd for å være krevende? Dette gjelder spesielt i jobbsituasjon, jeg er freelance, jobber på steder i et par måneder av gangen. Jeg er avhengig av at folk liker å jobbe med meg og også liker meg som person for at de skal gi meg mer jobb. Denne faktoren gjør at jeg ofte gjør meg selv mer medgjørlig enn jeg kanskje egentlig ønsker - og ikke står helt opp for meg selv. Jeg ser at andre freelancere i samme posisjon i større grad klarer å ha sterke meninger, si imot sjefen, osv. Anonymkode: 18a1c...ce7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 Søk opp dette med selvutslettelse. Der vil du nok finne mye du kjenner deg igjen i. Anonymkode: 9154b...f9d 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #3 Skrevet 22. oktober 2023 Ja, søkte det opp nå - og jeg driver definitivt en god del med peoplepleasing og selvutslettelse. Skal prøve å skjerpe meg - starter imorgen. Men det er vanskelig - for det har blitt så naturlig for meg å være på denne måten. Ikke sette mine behov først, reelt tenke at det går helt fint at mine ønsker ikke blir nådd - for jeg klarer meg jo alltid uansett. Men må prøve å sette krav - selv om det føles unaturlig for meg. Anonymkode: 18a1c...ce7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #4 Skrevet 22. oktober 2023 Fint med snille og positive folk! Vær som du er, slik det er naturlig for deg. Anonymkode: 59751...931
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 Jepp, kjenner meg veldig godt igjen. Har øvd meg på grensesetting og tydelighet. Det tar tid! Men husk at også du fortjener den varmen og omsorgen du gir andre! Kanskje å lese om selvmedfølelse kan hjelpe? Hjalp meg, men er en lang prosess... Anonymkode: e2d9f...0a7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja, søkte det opp nå - og jeg driver definitivt en god del med peoplepleasing og selvutslettelse. Skal prøve å skjerpe meg - starter imorgen. Men det er vanskelig - for det har blitt så naturlig for meg å være på denne måten. Ikke sette mine behov først, reelt tenke at det går helt fint at mine ønsker ikke blir nådd - for jeg klarer meg jo alltid uansett. Men må prøve å sette krav - selv om det føles unaturlig for meg. Anonymkode: 18a1c...ce7 Det handler mye om øvelse i starten. Ingenting føles naturlig med en gang, men etter en stund går det mer på automatikk. Lykke til ❤️ Anonymkode: 9154b...f9d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #7 Skrevet 24. oktober 2023 Jeg er også sånn. Men jeg lever fint med det, egentlig. Når det er ting som virkelig er viktige, står jeg på mitt, men er det ber bagatellmessige greier, kan jeg la andre få brøyte seg frem og skinne. Fint for dem, det. Anonymkode: cd0f3...359
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå