Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest outlogga
Skrevet

Jeg sitter her og føler meg litt som en drittsekk, for jeg har en kjempesøt samboer, hun er snill, hun er flink, og hun har kvaliteter som andre kvinner bare kan drømme om. Og jeg har aldri tvilt på at hun elsker meg.

Saken er allikevel den, at etter å ha vært sammen i 10 år nå, så tenner jeg ikke på henne lenger. Sexen er ikke så god som jeg synes den kunne vært. Av og til er det veldig bra, men vi har ikke sex så ofte og det er pga meg. Grunnen er at jeg er blitt forelsket i en annen, men jeg klarer ikke finne ut av hva jeg skal gjøre med det.

Jeg lurer på om det er noen som har noen gode råd til hvordan jeg skal gå fram her? Jeg forsøker å tenke nøye igjennom det her, men jeg finner på en måte ikke noen løsning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist..........

Har opplevd noe lignende, men da var det meg som ikke hadde særlig lyst og klarte bare ikke tenne på ham lengre. Jeg ble just singel etter 6 år........ Hos oss gikk det alt for langt, vi prøvde å være sammen men det funka ikke......

Vanskelig å gi råd, når man ikke tenner på personen lengre er det vanskelig å gå videre. Spessielt når man er forelsket i noen andre. Vet hun hvordan du føler deg? Er dere åpne med deres forhold? syntes hun at dere har det kjempebra, eller føler hun at forholdet ikke er det samme lengre?

Tror dere må finne ut av det i sammen. Vi gikk til rådgivning, men det hjalp lite da vi følte det ikke var noe vits i å gå der (følte ikke vi fikk noe hjelp). Men tror det kan være en ide hvis dere finner noen flinke å gå til...........

Skrevet

Kan det ikke være at du ikke tenner på samboeren din FORDI du er forelsket i en annen? Det er klart at dersom du har følelser for en annen, så vil det påvirke forholdet til samboeren.

Dersom lysten forsvant før du ble forelsket, så er det vel noe med forholdet deres som ikke stemmer. Det kan være mulig å ordne opp i. Kanskje dere kan gå til en sexolog e.l.?

Husk at gresset sjeldent er grønnere på den andre siden..

Hvis du klarer det, ville jeg prøvd å komme over den andre. Unngå å møte henne og snakke med henne. Og så ville jeg prøvd å redde det forholdet du har.

Gjest KnutKristian
Skrevet

Velkommen etter. ;)

Jeg drister meg til å påstå at du neppe vil få tilbake tenningen på henne, men i et nytt forhold vil du bli som en kanin. ;)

Skrevet

Først må du ta for deg forelskelsen i den andre, viss det ikke er tema å gå fra samboeren din må du bare riste forelskelsen av deg. Helt normalt å bli betatt av andre mens du er i et forhold.

Så anbefaler jeg deg f.eks. å kjøpe "Hot Sex"-boken av Tracey Cox, der er det mange tips for å finne gnisten igjen. Den kan du lese alene eller viss samboer er interessert kan dere lese sammen. Kanskje du har bare mistet lysten fordi det har blitt kjedelig og ensformig? Det er jo ganske normalt etter så lang tid sammen, for å ha et godt sexliv over mange år krever det ganske mye jobbing med det for at det fortsatt skal være spennende.

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde det sånn i sommer med kjæresten min. Hadde vært ilag døgnet rundt hele sommeren, noe som var uvant fordi vi da levde i et avstandsforhold... Ble forelsket i en annen... Men etter å ha ungått å treffe kjæresten i en ukes tid, og fått litt avstand, vært mye sammen med venninene og sånn, så var jeg ikke like lei han lenger... Var mye flørting med han andre også (men ikke noe mer).. Men etter å ha flyttet til kjæresten og ting gikk seg litt til, kom følelsene tilbake... Nå har vi det helt topp...

Skrevet
Kan det ikke være at du ikke tenner på samboeren din FORDI du er forelsket i en annen? Det er klart at dersom du har følelser for en annen, så vil det påvirke forholdet til samboeren.

Dersom lysten forsvant før du ble forelsket, så er det vel noe med forholdet deres som ikke stemmer. Det kan være mulig å ordne opp i. Kanskje dere kan gå til en sexolog e.l.?

Husk at gresset sjeldent er grønnere på den andre siden..

Hvis du klarer det, ville jeg prøvd å komme over den andre. Unngå å møte henne og snakke med henne. Og så ville jeg prøvd å redde det forholdet du har.

Skriver under på denne jeg!! :klappe:

Skrevet

Hva mener du med at du ikke vet hva du skal gjøre? :overrasket:

For meg ser det enkelt ut: du sier til hun du er sammen med at du ikke har så lyst på henne mer seksuelt og at grunnen til det er at du liker henne mn det lille esktra er borte. Så sier du at du har forelsket deg i en annen.

Hun vil selvføglelig bli lei seg men du er feig hvis du ikke tør å konfrontere henne med sattus pr. i dag.

Hilsen jente, 33

Skrevet (endret)

Er det rart vi har så høy skillsmisseprosent....hvis løsningen er å gå hver gang ting går litt "trått"...... Nei, som en eller annen sier lenger oppe her, "gresset er sjelden grønnere på andre siden".

Du kan jo velge å gå videre, og la alle de årene du har investert i forholdet være bortkastet. Noen vil kanskje si at det jo ikke er bortkastet selv om du går, men jeg ville iallefall satt spørsmål ved læringsverdi hvis man går videre til neste "gresstust" hver gang man ser en ny.

Når dette er sagt, det finnes jo situasjoner hvor det beste for begge parter, er å gå videre......du bør jo finne ut hvordan følelsene for deg er hos partneren din..snakke om hvordan du føler det, og så bør dere sammen prøve å løse situasjonen.

Endret av Nita
Skrevet

mange gode råd her.

Du er ikke en drittsekk fordi du har følelser for en annen - det er uunngåelig. Men gresset er sjelden grønnere. Det er tydelig at du fortsatt liker og respekterer samboeren din.

Men et viktig spørsmål er: Har dere barn?

Hvis det bare er dere to voksne det er snakk om, må du bestemme deg for hva som betyr noe for deg. Hva er det nye - er det noe å satse på eller er det bare et symptom på at forholdet til samboeren ikke er på topp for tiden?

Ingen går gjennom et langt liv i en tilstand av konstant kåtskap og forelskelse i partneren. Men det trodde du vel ikke?

Har dere barn, er svaret gitt: fortjener de at du forlater deres mor - som du tydeligvis liker og respekterer- til fordel for en forelskelse?

All forelskelse går over. Det tar 1-2 år hvis du dyrker den, kortere tid hvis du bevisst motarbeider den og unngår å treffe begjærets mål...

Lykke til.

Skrevet

Kan noen slutte å messe om dette jævla gresset?

Skrevet

Gresset ER faktisk grønnere på den andre siden. Det vet jeg av erfaring.

Gjest GreenSky
Skrevet
Gresset ER faktisk grønnere på den andre siden. Det vet jeg av erfaring.

En stund, ja. Helt til du blir lei det gresset også.

Skrevet

Bra sagt.

Den som ikke hadde regnet med at forhold ikke tengs å jobbes med(også sexdelen) er kanskje ikke klar for et forhold?

Personlig anser jeg ikke en person som skifter partner så fort han blir lei av sexen som en mann, heller. kanskje hun har gått lei også fordi du varierer lite? Vet at jeg mister sexlyst av å forvente den samme gamle regla.

Skrevet

Samboern min kom i samme situasjon, han valgte å dumpe meg, og jeg vet at han angrer som en hund i dag. Hun han valgte fremfor meg var spennende hun, alt for spennende viste det seg. De hadde det kjipt sammen fordi det viste seg at hun er en stor egoist og en skikkelig dramaqueen. Det varte vel i 6 mnd.

Det er jo rett og slett ikke så mange som man har det hyggelig med i år etter år, så jeg vil si at det er enklere å få tilbake et bra sexliv med den du er sammen med enn å bygge et bra forhold/samboerskap med en du er kåt på.

Mitt forslag er at du tar livet med ro, ikke tilbringer tid med den du er forelska i, og venter til forelskelsen går over.

Deretter kan du vurdere å gå fra samboeren din hvis det er noe feil med samboerskapet, og ikke fordi du har blitt forelska i en som antagelig uansett bare vil være i livet ditt en kort stund. En ting er sikkert, du kommer til å bli forelska mange ganger i livet, hvis du skal forfølge alle forelskelsene kommer du til å bli rimelig lei av å bygge opp nye forhold for å oppdage at det ikke funker.

• Liker 1
Skrevet

Har had samme problem, bare at jeg er "henne" og han ikke hadde lyst på meg. Han var forelsket i ei anna og gikk fra meg. Etter at det hadde vært slutt i ca en mnd og jeg begynte å vurdere å date andre ville han at vi skulle prøve på nytt igjen. Jeg var skeptisk, men valgte å prøve igjen. Nå har vi det kjempe fint sammen og sexen er som da vi var ny forelsket. Han hadde da ikke sex med henne som han var forelsket i ( og det er ikke sånn han bare sier, jeg vet det), hadde han gjort det hadde jeg ikke kunne prøvd igjen.

Ta en liten pause og kjenn etter va det er du virkelig vil. Uten å gjøre noe som du kan komme til å angre på. 10 år er lang tid og det høres ut som om du er glad i henne. Ikke gi opp, det kan ordne seg.

Og enda viktigere; prat med henne om sexlivet deres og prøv ut nye ting, det kan være veldig spennende.

Lykke til :)

Skrevet

Det første gresset jeg hadde, varte i 6 år, og var grått og gustent de siste 2-3 årene. Det gresset jeg nå har, har vart i 9 år, og er like grønt.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Det er klart gresset kan väre grönnere! det er bare snakk om hva som har vissnet? Om hele forholdet aldri har värt bra og det alt i alt er lite "gress" - er vel ikke det noe å ta vare på. Men om det bare handler om å vanne litt - er saken stillt i annet lys.

Skrevet
Det er klart gresset kan väre grönnere! det er bare snakk om hva som har vissnet? Om hele forholdet aldri har värt bra og det alt i alt er lite "gress" - er vel ikke det noe å ta vare på. Men om det bare handler om å vanne litt - er saken stillt i annet lys.

Man kan ikke "vanne" en totalt fraværende tenning. Det er vel i den situasjonen svært mange havner, selv om det ikke er noe som helst galt med partneren.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Man kan ikke "vanne" en totalt fraværende tenning. Det er vel i den situasjonen svært mange havner, selv om det ikke er noe som helst galt med partneren.

Nei - du har kanskje rett i det. Da har vel selve roten til gresset også dödt da ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...