Gå til innhold

Første snøfall er her. Hva gjør du, beholder slitte dekk et år til, bytter til nye billige dekk, eller kjøper gode kvalitets dekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prioriterer du det tryggeste alternativet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper gode dekk på nett, som fortsatt er billigere enn dekksentre sine billigste alternativer. 

Skrevet

Ja

Anonymkode: b5db0...a5b

• Liker 1
Skrevet

Kvalitetsdekk. Fordi jeg kan, ikke fordi det er spesielt farlig å kjøre på dekk av lsvere lvalitet 

Skrevet

Jeg beholder brukte dekk 1 år til. De er ikke slitte.

Anonymkode: 6cb50...23c

Skrevet

Kjøper selvfølgelig kvalitet og det er ingenting som slår Nokian.

Anonymkode: 4bbe8...528

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid prioritert dekk på bil. Jeg vil ikke ha liv på samvittigheten min eller miste mitt liv på grunn av at jeg ikke prioriterte det. 

Anonymkode: ffb64...78c

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Bytter til nye kvalitetsdekk ved behov. 

Skrevet

Kjører på samme dekk en siste sesong. Neste år skal jeg har spart opp penger og huske å kjøpe dekk i god tid. Skal nok bytte dekk hos Vianor, kjøper hos dem tipper jeg. 

Anonymkode: d2311...22a

Skrevet

Vi kjøpte nye nå, de som er best i test av NAF. 14000 kr

Anonymkode: e0fb1...cc8

• Liker 1
Skrevet

Har alltid bra dekk

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjører dekkene sålenge de har lovlig dybde. Bytter til nye kvalitetsdekk når det er behov. Ofte holder det å bytte 2 dekk.

Anonymkode: 152b0...c42

Skrevet

Kjøper alltid kvalitetsdekk som er brukt 1-2 vintre og fortsatt har mye igjen. Koster meg som regel rundt en 600kr for alle. Legger om hos naboen. 

Anonymkode: ef1ee...801

Skrevet

Kjører på slite dekk 

Anonymkode: 0efa2...fbe

Skrevet

Kvalitet, så klart. Helsa og livene til barna, mannen og meg selv er verdt mer enn prisen av noen dekk.

Anonymkode: 12cdc...ea5

• Liker 2
Skrevet
Ost skrev (3 timer siden):

Kjøper gode dekk på nett, som fortsatt er billigere enn dekksentre sine billigste alternativer. 

Hvor?

Hvordan finne riktig størrelse. Når jeg søker opp bil så kommer flere størrelse på dekk opp 

Screenshot_20231022_163716_Google.jpg

Anonymkode: 70161...b2a

Skrevet

Kjøpte nye piggdekk i fjor, testvinnere. På dekk sparer jeg ikke på pengene. 

Anonymkode: dcb0b...5fb

• Liker 1
Skrevet

Jeg prioriterer å ha gode nok dekk, og bytter når det er nødvendig, og kjøper den typen dekk jeg har behov for.

På forrige bil kjøpte jeg de billigste vinterdekkene jeg fant, den skulle uansett ikke gå mer enn maks halvannet år. Bilen jeg har nå trenger nye vinterdekk neste år, og da kjøper jeg kvalitetsdekk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt billige dekk før, aldri igjen. Dekk er en av de få tingene jeg kjøper de dyrere alternativene.

Anonymkode: 1b40e...008

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor?

Hvordan finne riktig størrelse. Når jeg søker opp bil så kommer flere størrelse på dekk opp 

Screenshot_20231022_163716_Google.jpg

Anonymkode: 70161...b2a

Det står jo der at hvis du har 17 toms felger så kan du bruke 215/70R1 eller 225/60R, det er innenfor kravet om minus eller pluss 5% på rulleomkretsen.

Har du 18 toms felger så kan du bruke 225/55R.

Men det du selvsagt må gjøre er å se i vognkortet, det står det hvilken dimensjon du skal ha men du må også dobbeltsjekke at det stemmer med det du allerede har.

Anonymkode: 4bbe8...528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...