AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Del Skrevet 22. oktober 2023 Barnet mitt har funnet en mynt som er helt svart, men det skimtes noe sølvfarget innimellom det svarte. Spurte om jeg kunne få den blank og fin igjen. Mener jeg leste en gang at man kunne få mynter blanke igjen ved å legge dem i ketchup...eller var det cola? Jeg har ketchup, men ikke cola. Hvis det med ketchup stemmer, hvor lenge må mynten ligge i ketchupen før det svarte er etset vekk? Noen som har en anelse eller ev andre forslag? Jeg har ikke sølvpuss i hus da jeg ikke eier noe i sølv. Anonymkode: ec5a0...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Del Skrevet 22. oktober 2023 Prøv med cola. Bare ta litt i ett glass og la det stå noen timer. Puss over med klut. Anonymkode: be482...802 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #3 Del Skrevet 22. oktober 2023 Ketchup funket litt før i tiden, men ikke nå lenger. For lite av ett eller annet stoff i de nye oppskriftene. Anonymkode: 60ff2...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #4 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøv med cola. Bare ta litt i ett glass og la det stå noen timer. Puss over med klut. Anonymkode: be482...802 Da må jeg altså kjøpe cola til kanskje 25 kr for å rense noe som ser ut (tror jeg) som et gammelt kronestykke.... hm. Nei. Jeg tror jeg heller gir barnet en ny krone, og sier det er den gamle jeg har renset. Men takk for svar. Jeg kan jo alltids prøve med ketchup også. TS Anonymkode: ec5a0...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #5 Del Skrevet 24. oktober 2023 Legg den i zalo? Anonymkode: 40792...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #6 Del Skrevet 24. oktober 2023 Pusse med tannkrem. Funker også på sølvtøy og annet. Jif? Anonymkode: 2c546...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 24. oktober 2023 #7 Del Skrevet 24. oktober 2023 Mangt som kan prøves. Hva med avløpsrens? Salmiakk er også overraskende effektivt på mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #8 Del Skrevet 24. oktober 2023 Oppvaskmaskin kan også funke. Anonymkode: 2da8d...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #9 Del Skrevet 4. november 2023 Ja, det stemmer at noen har prøvd å bruke ketchup for å fjerne det svarte belegget på mynter. Du kan prøve å legge mynten i ketchup i noen minutter og deretter forsiktig skrubbe den med en myk tannbørste. Husk å skylle godt etterpå. Det er viktig å merke seg at dette kan påvirke myntens verdi, så hvis mynten er sjelden eller av verdi, kan det være lurt å oppsøke en ekspert før du prøver det. Lykke til! Anonymkode: 9c063...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå