AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg lurer på om man kan ha over én million i egenkapital, men kun 250 000 i inntekter/trygd? Anonymkode: fae6d...402
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg lurer på om man kan ha over én million i egenkapital, men kun 250 000 i inntekter/trygd? Anonymkode: fae6d...402 Ikke det du spør om, men 250 000 i trygd hørtes da vanvittig lite ut? Minstesatsen for enslige uføre er på 294 000,- , med samboer er den på 270 000,- Anonymkode: d9a0a...c12
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #3 Skrevet 22. oktober 2023 Ja, men man får selvsagt mindre lån, jo mer egenkapital man har, og har man nok til å helfinasiere ett bøttekott i sin kommune får man ikke lån. Anonymkode: 929e9...a02
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #4 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men man får selvsagt mindre lån, jo mer egenkapital man har, og har man nok til å helfinasiere ett bøttekott i sin kommune får man ikke lån. Anonymkode: 929e9...a02 Hvorfor skulle man få mindre lån hvis man har mer egenkapital?🤔 Anonymkode: d9a0a...c12
altflyter Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor skulle man få mindre lån hvis man har mer egenkapital?🤔 Anonymkode: d9a0a...c12 Fordi startlån (som jeg tror er det ts mener) er for dem som ikke har andre muligheter til å få lån. Han man mye nok egenkapital og inntekt til å få nok lån til en nøktern bolig, får man man ikke startlån. Med det sagt har egenkapital lite å si. Det de ser på er mulighet til å spare/bedre inntekt over tid og om man får lån i andre banker. Er alt dette vanskelig/umulig er man i målgruppen 🙂 Endret 22. oktober 2023 av altflyter 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 altflyter skrev (3 minutter siden): Fordi startlån (som jeg tror er det ts mener) er for dem som ikke har andre muligheter til å få lån. Han man mye nok egenkapital og inntekt til å få nok lån til en nøktern bolig, får man man ikke startlån. Med det sagt har egenkapital lite å si. Det de ser på er mulighet til å spare/bedre inntekt over tid og om man får lån i andre banker. Er alt dette vanskelig/umulig er man i målgruppen 🙂 Ja, man får jo ikke mye lån med 250 000,- i inntekt så da er man jo avhenging av en del egenkapital om man skal få kjøpt noe. Får vel ikke bolig til under 2 mill… Anonymkode: d9a0a...c12
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #7 Skrevet 22. oktober 2023 Det er litt opp til kommunen når det kommer til startlån. Noen kommuner gir avslag så fort man har EK, men vi fikk med 350 000kr i EK (vi måtte bruke alt og kunne ikke sitte igjen med en buffer, det har vært tungt å opparbeide en ny). Betjeningsevnen er vel det de ser mest på, at den er bra nok for startlån, men for dårlig for vanlig bank. Anonymkode: 3cd65...494
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå