Gå til innhold

Dere som bruker linser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke finne en eneste linse som passer for meg. Jeg har veldig tørre øyne men merker ikke noe av dette selv. 
Optikeren målte noe greier med en sånn papiratrips som han puttet nedi bak nedre våtkant og nivået var visst veldig lavt. 
Jeg bruker briller til vanlig og merker ikke noe til tørre øyne. 
Jeg har også skjeve hornhinner så kan ikke bruke alle slags linser. 

Jeg har funnet noen på egen hånd ettersom jeg har prøvd linser hos optiker i over 1 år nå og ikke funnet noen som funker. Optikeren har bokstavelig talt gitt meg opp. Så som sagt, jeg har funnet noen som ikke føles som sandpapir på øynene men de sitter ikke i ro. De flytter seg på øyet (?!) slik at jeg hele tiden må inn å manuelt flytte de tilbake med en finger,gni meg på øynene så de ligger rett etc. 

Dette er vel ikke normalt? 

Anonymkode: 5fe25...fb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke normalt nei, er du sikker på at du har de riktig vei? 

Anonymkode: 915f8...49f

Skrevet

Jobber du i et bygg med tørr luft eller noe sånt? Min optiker kommenterer på det samme så nå bruker jeg Viscoters innimellom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke normalt nei, er du sikker på at du har de riktig vei? 

Anonymkode: 915f8...49f

Ja passer på å sette de riktig vei hver gang jeg prøver. 

Skrevet
Macro skrev (3 minutter siden):

Jobber du i et bygg med tørr luft eller noe sånt? Min optiker kommenterer på det samme så nå bruker jeg Viscoters innimellom.

Nei, det er samme greia uansett hvor jeg er. Har øyedråper jeg har kjøpt for å sjekke om det hjelper men det gjør det ikke. Funker i kanskje 5 minutter før det er uholdbart. 

Skrevet

Har det på samme måten. I tillegg får jeg etter en stund protein (slim) som "hoper seg opp" på øyet under linsen, slik at synet blir blurry. Dråper kan brukes, men holder jo i fem min som nevnt her. Eneste løsning for meg er å ha med meg briller og linseutstyr overalt så jeg kan skylle og hvile øynene innimellom. 

Anonymkode: 24d8e...e87

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har det på samme måten. I tillegg får jeg etter en stund protein (slim) som "hoper seg opp" på øyet under linsen, slik at synet blir blurry. Dråper kan brukes, men holder jo i fem min som nevnt her. Eneste løsning for meg er å ha med meg briller og linseutstyr overalt så jeg kan skylle og hvile øynene innimellom. 

Anonymkode: 24d8e...e87

Huff. Jeg er så lei av briller og ønsker så hardt å kunne bruke linser. Men må vel innse at det gjerne er umulig for meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...