Gå til innhold

Fest jenter og sosialt behov-korrelasjon eller tilfeldighet?? GJerne respons fra dere i en gjeng

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Ettersom ensomheten melder seg,og behovet likeså,innrømmer jeg oftere for meg selv og venninner over de tre fire årene som er gått,at jeg kjenner på et stort savn og et større sosialt behov,enn hva jeg klarer å dekke over.

Jeg har lenge prøvd å finne venninner. Jeg har prøvd nettet,jobb og studier. Ingenting har funket,og jeg har aldri vært nok til å verken overleve eller få innpass i en gjeng.

Jeg liker å feste,jeg liker å legge ut på insta og snap og jeg liker å by på hva som skjer. Jeg tar ofte initsiativ,men faktisk opplever jeg ofte av de få venninnene jeg har,at den ene som er singel og har masse tid,at jeg blir reservevenninnen.

Dette skremmer meg av flere grunner. Jeg vet at bilder som tinder,viser venninne gjenger som jeg ikke kan konkurrere med på grunn av manglende venninneflokk,og eventyr. Sånnsett manglende matcher og da mangler jeg også muligheten til å finne en gutt jeg ønsker meg.

Aner ikke hvorfor det blir sånn,men det virker til at jeg får bare ikke ting til å klaffe,slik at jeg blir invitert. Jeg prøvde å sitte sammen,lese sammen og jobbe sammen under studet-men nei-Ingen positiv respons og ingen initsiativ tilbake. De forble en gjeng, utenfor meg.

Føler det spiller ingen rolle hvor ofte eller mye jeg sender og inviterer og spør. Og jeg er virkelig fleksibel. Jeg liker å feste,jeg liker sosiale medier,jeg liker alkohol og jeg liker sosiale sammenkomster. Likevel føler jeg meg som en reservevenninme,selv i et vennskap hvor jeg har få venninner. 

Ser ofte gjennom SOME, jenter som er med i en gjeng,og hvor ofte de finner på ting. Dette er jenter som er venninner av en jeg har hatt kontakt med,en gang i tiden,så jeg har null <inngangsbillett> til denne gjengen.

Er sårende,og jeg bruker masse tid på å ransake meg selv på hvordan og hvorfor det ikke er meg som er så heldig at jeg får prøve meg i en gjeng,når jeg har behov og alt ellers skulle klaffe. 

Jeg se også at hvis jeg ikke tar initsiativ til ting,så skjer det aldri noe. Er sårt,og jeg har allerede tatt dette opp som tema,og hører at vennskapet ønskes,men det skjer jo ikke noe,jeg hører aldri noe. Og da er det fra venninner som er ute for en gjeng,spredt.

Jeg har egentlig bare to venninner jeg føler jeg kan henge med,som jeg anser som venninner. Utenfor dette har jeg 2-3 jolleger,hvor vi fremdeles er på hils og snakk bare..Har vurdert å spørre rett ut om jeg kansje oppfatter oss som nærmere venninner enn vi egentlig er,men er redd for å ødelegge lysten på vennskapet mer,etter å ha spurt.

Til dere som er i en gjeng; har dere noen innspill til meg?

Anonymkode: da2c2...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som du stresser masse med å passe inn, og hva er dette med at du liker å legge ut ditt sosiale liv på sosiale medier, hvorfor?

Hvor gammel er du?

Mas og stress mindre så kommer venninnene dine.

Anonymkode: 49d8e...97e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vil være venn med noen som bare er venn med deg for å kunne poste på sosiale medier.

Anonymkode: e80ca...ff9

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ingen vil være venn med noen som bare er venn med deg for å kunne poste på sosiale medier.

Herregud,hva er dette for et frekt svar??

Tror du det er hva alle som har sosiale medier tenker,når de legger ut??

Forstår du ikke konseptet med å dele glede, engasjement og gode minner-så er det kansje ikke rart at fu ikke forstår deg på sosial gøy og moro.

La meg komme med et eksempel; festival;er ikke alle artister som er gøy,men du drar for minnene,opplevelsene og for å stille opp. Noen artigere treffer,andre ikke-minnene og opplevelsene er der,likevel:)

Kansje du heller ikke skal svare på tråden,når du ikke liker kodeksen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Ettersom ensomheten melder seg,og behovet likeså,innrømmer jeg oftere for meg selv og venninner over de tre fire årene som er gått,at jeg kjenner på et stort savn og et større sosialt behov,enn hva jeg klarer å dekke over.

Jeg har lenge prøvd å finne venninner. Jeg har prøvd nettet,jobb og studier. Ingenting har funket,og jeg har aldri vært nok til å verken overleve eller få innpass i en gjeng.

Jeg liker å feste,jeg liker å legge ut på insta og snap og jeg liker å by på hva som skjer. Jeg tar ofte initsiativ,men faktisk opplever jeg ofte av de få venninnene jeg har,at den ene som er singel og har masse tid,at jeg blir reservevenninnen.

Dette skremmer meg av flere grunner. Jeg vet at bilder som tinder,viser venninne gjenger som jeg ikke kan konkurrere med på grunn av manglende venninneflokk,og eventyr. Sånnsett manglende matcher og da mangler jeg også muligheten til å finne en gutt jeg ønsker meg.

Aner ikke hvorfor det blir sånn,men det virker til at jeg får bare ikke ting til å klaffe,slik at jeg blir invitert. Jeg prøvde å sitte sammen,lese sammen og jobbe sammen under studet-men nei-Ingen positiv respons og ingen initsiativ tilbake. De forble en gjeng, utenfor meg.

Føler det spiller ingen rolle hvor ofte eller mye jeg sender og inviterer og spør. Og jeg er virkelig fleksibel. Jeg liker å feste,jeg liker sosiale medier,jeg liker alkohol og jeg liker sosiale sammenkomster. Likevel føler jeg meg som en reservevenninme,selv i et vennskap hvor jeg har få venninner. 

Ser ofte gjennom SOME, jenter som er med i en gjeng,og hvor ofte de finner på ting. Dette er jenter som er venninner av en jeg har hatt kontakt med,en gang i tiden,så jeg har null <inngangsbillett> til denne gjengen.

Er sårende,og jeg bruker masse tid på å ransake meg selv på hvordan og hvorfor det ikke er meg som er så heldig at jeg får prøve meg i en gjeng,når jeg har behov og alt ellers skulle klaffe. 

Jeg se også at hvis jeg ikke tar initsiativ til ting,så skjer det aldri noe. Er sårt,og jeg har allerede tatt dette opp som tema,og hører at vennskapet ønskes,men det skjer jo ikke noe,jeg hører aldri noe. Og da er det fra venninner som er ute for en gjeng,spredt.

Jeg har egentlig bare to venninner jeg føler jeg kan henge med,som jeg anser som venninner. Utenfor dette har jeg 2-3 jolleger,hvor vi fremdeles er på hils og snakk bare..Har vurdert å spørre rett ut om jeg kansje oppfatter oss som nærmere venninner enn vi egentlig er,men er redd for å ødelegge lysten på vennskapet mer,etter å ha spurt.

Hva mener du med begrepet korrelasjon? Tror du bruker feil begrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det høres ut som du stresser masse med å passe inn, og hva er dette med at du liker å legge ut ditt sosiale liv på sosiale medier, hvorfor?

Hvor gammel er du?

Mas og stress mindre så kommer venninnene dine.

Det er for ordens skyld 4 uker siden jeg har vært sosial, utenfor ansar og plikter.

Lite hyggelig av deg å anta ting om meg,som en fremmed som ikke kjenner meg. Helt sykt,faktisk.

Også spess med tanke på en såpass åpen og sårbar posisjon det er å stille seg i et så lite flatterende lys-ellers takk ass-hold rådene for deg selv-og lev med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du med begrepet korrelasjon? Tror du bruker feil begrep.

Nei.

Ikke anta at det er feil-heller drit i å kom med spydigheter.

Korrelasjon er sammenheng-sammenhengen er fest Vs det å tilhøre en gjeng.

Ikke alle i en gjeng fester,ikke alle fester i en gjeng,men man får oftere muligheten.

Ikke tenk,blir det for vanskelig for deg,så fokuser på boe annet istedet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Herregud,hva er dette for et frekt svar??

Tror du det er hva alle som har sosiale medier tenker,når de legger ut??

Forstår du ikke konseptet med å dele glede, engasjement og gode minner-så er det kansje ikke rart at fu ikke forstår deg på sosial gøy og moro.

La meg komme med et eksempel; festival;er ikke alle artister som er gøy,men du drar for minnene,opplevelsene og for å stille opp. Noen artigere treffer,andre ikke-minnene og opplevelsene er der,likevel:)

Kansje du heller ikke skal svare på tråden,når du ikke liker kodeksen...

Nei, jeg har ikke sagt alle gjør det. Du har selv sagt i en av dine andre ørten tråder at du ønsker venner for å ha noe å poste på sosiale medier.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på hvordan du svarer folk i tråden her så aner det meg at du er litt kranglete? Forslår at du ikke tar alt så personlig, og forsøker å la være å gå rett i konflikt med folk, kanskje du finner en gjeng da :)

Anonymkode: 7a53a...bf1

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Jeg vet ikke hvor gammel du er TS, men jeg var som deg da jeg var i starten av 20-årene. Prøvde alt for å få en vennegjeng. Diverse fritidsaktiviteter, studier osv, men lyktes aldri. Om jeg fikk 1 eller 2 gode venner, så var det liksom ikke bra nok, jeg ville jo ha en gjeng å henge med.

Og dette var lenge før sosiale mediers inntog(ca midt på 2000-tallet).

I dag har jeg familie, og har ikke de store sosiale behovene. Tror det dabber mye av når man passerer 30 og er etablert med partner, barn og hjem

Anonymkode: 87340...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Basert på hvordan du svarer folk i tråden her så aner det meg at du er litt kranglete? Forslår at du ikke tar alt så personlig, og forsøker å la være å gå rett i konflikt med folk, kanskje du finner en gjeng da :)

Anonymkode: 7a53a...bf1

Haha-Ta deg en bolle:)

Jeg svarer på krass kritikk av typen hvor jeg blir imøtekommet med lite kosøoge svar,og forventer å kunne forsvare meg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at dette er sårt for deg. Kan du ikke finne deg en sosial fritidsaktivitet og få deg en tilknytning til folk på den måten?

Anonymkode: fcac0...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg har ikke sagt alle gjør det. Du har selv sagt i en av dine andre ørten tråder at du ønsker venner for å ha noe å poste på sosiale medier.

Slutt å anta at du vet hva jeg tenker.

Eller å anta at du vet mer enn meg om hva slags motiver jeg har eller ikke har- Du er en fremmed for meg,og er veldig spesielt å anta at du vet noe om meg i det hele tatt! Helt sykt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slutt å anta at du vet hva jeg tenker.

Eller å anta at du vet mer enn meg om hva slags motiver jeg har eller ikke har- Du er en fremmed for meg,og er veldig spesielt å anta at du vet noe om meg i det hele tatt! Helt sykt..

Ta deg en bolle som du sa til en annen her, jeg antar ikke en dritt, du har selv skrevet det i en av dine andre tråder.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner godt at dette er sårt for deg. Kan du ikke finne deg en sosial fritidsaktivitet og få deg en tilknytning til folk på den måten?

Hva jeg er interessert i er å dra ut på byen,være på cafe av og til,dra på opplevelser som lager minner-og ikke å være en my ferdigheter i f eks klatring over en bratt terreng- ikke engang hva jeg egentlig ønsker heller- som jeg sier over- jeg ønsker meg bare mer gøy,ansvarsløs morro og fest-og fatter ikke at jeg ikke treffer-med så mye fokus på gøy og morro som det er <der ute>..

Hvem her er med I en gjeng,og kan fortelle litt om hvordan de fikk innpass??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta deg en bolle som du sa til en annen her, jeg antar ikke en dritt, du har selv skrevet det i en av dine andre tråder.

Gi faen!

Haha-slutt å prøve å kuppe tråden med masse svada prat!

Kom deg ut av tråden min!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en god venninnegjeng og vi liker å gjøre alt fra å strikke og gå tur i skogen til å ta oss en fest. Flere av oss er også skikkelig ivrige på Instagram. Så sånn sett hadde du passet inn i vår gjeng (vi er i midten til slutten av 20-årene).

Men så ser jeg måten du svarer andre på her i tråden og sånn hadde aldri noen av oss orket, det er veldig dramatisk og en frekk måte å svare på. Vi kan også være uenige i ting mellom oss eller ha forskjellige meninger, men da snakker vi sammen på en ordentlig måte og det blir ikke dårlig stemning av den grunn. 

Jeg ville anbefalt deg å se litt på måten du svarer og snakker til andre på. Prøv også å legge merke til hvordan andre er mot andre. For det er kanskje der det ligger, uten at jeg med sikkerhet kan si det 100% utifra en tråd på KG.

Anonymkode: 1f233...bec

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har en god venninnegjeng og vi liker å gjøre alt fra å strikke og gå tur i skogen til å ta oss en fest. Flere av oss er også skikkelig ivrige på Instagram. Så sånn sett hadde du passet inn i vår gjeng (vi er i midten til slutten av 20-årene).

Men så ser jeg måten du svarer andre på her i tråden og sånn hadde aldri noen av oss orket, det er veldig dramatisk og en frekk måte å svare på. Vi kan også være uenige i ting mellom oss eller ha forskjellige meninger, men da snakker vi sammen på en ordentlig måte og det blir ikke dårlig stemning av den grunn. 

Jeg ville anbefalt deg å se litt på måten du svarer og snakker til andre på. Prøv også å legge merke til hvordan andre er mot andre. For det er kanskje der det ligger, uten at jeg med sikkerhet kan si det 100% utifra en tråd på KG.

Anonymkode: 1f233...bec

Fra seriøsitet til alvor; har du sett på hvilke kommentarer jeg har avgitt et krasse svar på?

Hva synes du om å møtes på et forum,av kommentarer som<du er kun ute etter venninner å poste på sosiale medier> burde svares med? Dette er fremmede!!

Når det kommer til å møtes ute i verden, så har jeg aldri blitt møtt med en såpass krass tone av noen:) heldigvis! Og jeg synes personen som svarer krasse,oppnår hva h#n har ønsket.

Jeg ønsker nå å snakke mer om hva som var motivet med tråden;

Nettopp;

Det med å gidde å poste på sosiale medier,er noe. Jeg opplever at de jentene jeg får kontakt med,ikke er på bølgelengde med meg. De lsnker ikke å legge ut,og er ikke på sosiale medier selv. De er gjenre ikke med i en gjeng,og <gjemmer> seg ofte,utenfor sosiale medier med en kaffekopp,og et møte som de ikke vil publisere.

Synes det er kjedelig.. 

Jeg føler at venninner,som liker å feste,dra ut på utenlandstur, er vanskelige å <vibe> med, hjelper liksom ikke at jeg viser jeg vil cære med på turer,opplevelser,liker alkohol og festing...

Aner ikke hvorfor,men jeg blir liksom ikke inkludert ..til tross for treffende interesser..

Og de få venninnene jeg har, er jeg god på å formidle behov,men opplever akk np for tiden,at jeg for nte gang må ta initsiativ-hun sier ofte ja,men er utelukkende etter mitt initsiativ. Hun foreslår ikke noe selv,så jeg aner ikke hvordan jeg skal ta opp.

Synes det er barnslig å velge å ikke ta kontakt,ofr kan være huk ikke tenker over det,men aner ikke hvordan jeg skal ta opp,for vil ikke ødelegge vennskapet heller. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje du bare får akseptere at hun ikke tar initiativ, i stedet for å risikere å miste denne venninnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...