AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 Hei, Hvordan fordeler dette utgiftene til nødvendigheter som følge av graviditet? Til nå har jeg betalt alt selv. Til nå har det vært klær (som jeg forsøker å holde til et minimum), vitaminer (antakelig det jeg har brukt mest penger på), BH-er og enkelte ting som feks gir bedre søvn. Begynner å bli en hel del tusenlapper totalt, og mer vil det bli. Tenker jo at kanskje han godt kunne vært med å betale litt av dette, kanskje særlig vitaminer, men det blir så dårlig stemning hver gang det er snakk om penger. Anonymkode: 49cf4...061 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 Her må du jo bare kommunisere med mannen din og spørre om han kan bære med å spleise pp utgiftene, ikke spørre her på forum Anonymkode: aaaef...8bd 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #3 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hei, Hvordan fordeler dette utgiftene til nødvendigheter som følge av graviditet? Til nå har jeg betalt alt selv. Til nå har det vært klær (som jeg forsøker å holde til et minimum), vitaminer (antakelig det jeg har brukt mest penger på), BH-er og enkelte ting som feks gir bedre søvn. Begynner å bli en hel del tusenlapper totalt, og mer vil det bli. Tenker jo at kanskje han godt kunne vært med å betale litt av dette, kanskje særlig vitaminer, men det blir så dårlig stemning hver gang det er snakk om penger. Anonymkode: 49cf4...061 Dårlig stemning når det er snakk om økonomi allerede før ungen er født? Da er det bare å glede seg til mye dårlig stemning i årene som kommer.... Hvorfor får du unge og vil starte familie med noen du ikke kan snakke om penger med?? Dere begynner virkelig i feil ende.... Anonymkode: ecd36...31d 39 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #4 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hei, Hvordan fordeler dette utgiftene til nødvendigheter som følge av graviditet? Til nå har jeg betalt alt selv. Til nå har det vært klær (som jeg forsøker å holde til et minimum), vitaminer (antakelig det jeg har brukt mest penger på), BH-er og enkelte ting som feks gir bedre søvn. Begynner å bli en hel del tusenlapper totalt, og mer vil det bli. Tenker jo at kanskje han godt kunne vært med å betale litt av dette, kanskje særlig vitaminer, men det blir så dårlig stemning hver gang det er snakk om penger. Anonymkode: 49cf4...061 Selvfølgelig deler man på det. Har dere ikke snakket om økonomi? Har dere hver deres økonomi? Hvordan skal dere gjøre dette når barnet er født?🤔 Hvorfor blir det dårlig stemning? Hvis han ikke er interessert i å dele utgiftene nå, så tror jeg dere får et problem når barnet har kommet til verden og ting faktisk begynner å koste en del mer… Hva med alt babyutstyr? Anonymkode: 08cfc...3d8 11
altflyter Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 Selvsagt deler man hvis man ikke allerede har felles økonomi! Det er ikke noe du burde trenge å spørre om en gang 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg betalte alt selv men så brukte jeg ikke så veldig mye Kjøper uannsett vitaminer så det var ikke noen ekstrautgift annet enn at jeg tror jeg kjøpte en pakke folat fordi jeg ikke visste at det allerede var stor nok dose i de multivitaminene jeg hadde. Kjøpte lite gravidklær (fikk noen av en venninne) og bare et par billige ammeBHer og ammesingleter. Mulig jeg kjøpte noen ammetopper på felles penger (kjøpte sammen med babyklær). Synes egentlig man skal dele på alt men jeg orket ikke styre med det siden det ikke var de store summene. Men alt til baby var jeg veldig nøye på at ikke jeg skulle betale for selv om jeg praktisk gjorde mest handling. Anonymkode: 1d117...dca
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #7 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hei, Hvordan fordeler dette utgiftene til nødvendigheter som følge av graviditet? Til nå har jeg betalt alt selv. Til nå har det vært klær (som jeg forsøker å holde til et minimum), vitaminer (antakelig det jeg har brukt mest penger på), BH-er og enkelte ting som feks gir bedre søvn. Begynner å bli en hel del tusenlapper totalt, og mer vil det bli. Tenker jo at kanskje han godt kunne vært med å betale litt av dette, kanskje særlig vitaminer, men det blir så dårlig stemning hver gang det er snakk om penger. Anonymkode: 49cf4...061 Oi, hvor mye vitaminer trenger du, egentlig? 😂 Du må få han med på å snakke om økonomi og fordeling av utgifter nå, det er enormt mye greier som trengs til en baby. Hvis tanken på at ting koster penger plager ham må du vurdere om du kanskje heller vil flytte for deg selv, sånn at du slipper å diskutere nødvendigheten av ekstra sparkebukser eller god (og dyr) vinterdress. Best om du klarer å bestemme deg fortest mulig, hvis det uansett blir brudd er det enklest for deg om det skjer før barnet er født.. Anonymkode: 451f6...99e 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #8 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oi, hvor mye vitaminer trenger du, egentlig? 😂 Du må få han med på å snakke om økonomi og fordeling av utgifter nå, det er enormt mye greier som trengs til en baby. Hvis tanken på at ting koster penger plager ham må du vurdere om du kanskje heller vil flytte for deg selv, sånn at du slipper å diskutere nødvendigheten av ekstra sparkebukser eller god (og dyr) vinterdress. Best om du klarer å bestemme deg fortest mulig, hvis det uansett blir brudd er det enklest for deg om det skjer før barnet er født.. Anonymkode: 451f6...99e Noen trenger mer vitaminer enn andre. Jeg måtte bruke 4-5 forskjellige på resept, og den ene tålte jeg ikke så måtte bytte flere ganger 🙄 Men enig. Å fordele utgifter både til barn og hjem er ganske grunnleggende når man har en familie. Høres ut som TS får et problem om det allerede nå er vanskelig. Anonymkode: 08cfc...3d8 3
Vera Skrevet 22. oktober 2023 #9 Skrevet 22. oktober 2023 Dette er ingenting annet enn smålig av han. At det skal bli dårlig stemning hver gang økonomiske spørsmål kommer opp, tegner et dårlig bilde av fremtiden. Ville tatt tak i dette problemet nå, slik at barnet slipper konflikter når det blir født. Det burde vært tatt tak i før dere skapte et barn sammen. 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #10 Skrevet 22. oktober 2023 Hva slags vitaminer? I samråd med lege. Tok kun folat. Har aldri tenkt tanken at mannen skal spleise på ting jeg må bruke. Hvorfor tenker du sånn? Født fire barn. Tenker dere har størew problemer hvis det her er en greie i forholdet deres 🤷🏽♀️ Anonymkode: 099ac...7b4 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #11 Skrevet 22. oktober 2023 Delte alt fra vitaminer og cravings til ammeklær og happyflops. Han var klinkende klar på at han slapp billig unna, så alt gikk fra felleskontoen. Jeg hadde jo ikke trengt gravid- og ammeklær om det ikke var for ham? Barn er et felles prosjekt helt fra starten. Anonymkode: 1dad3...8dd 14 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #12 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg spør jo i grunn for å høre hvordan dere har gjort det med fordeling. Vi har kjøpt hus i lag som vi overtar nærmere fødsel, og da skal vi ha på plass ordning med felles økonomi som blant annet skal dekke utgifter til barnet. Men per nå har vi ikke det. Anonymkode: 49cf4...061
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #13 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg fikk kortet av mannen som jeg kunne bruke som jeg ville. Som han sa, jeg gjør det tyngste arbeidet og skulle bare mangle at hans jobb er å skjemme meg bort☺️ Vi har felles økonomi selv om han tjener mest. Anonymkode: c2afb...31d 6 2
Tanuki Skrevet 22. oktober 2023 #14 Skrevet 22. oktober 2023 52 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, Hvordan fordeler dette utgiftene til nødvendigheter som følge av graviditet? Til nå har jeg betalt alt selv. Til nå har det vært klær (som jeg forsøker å holde til et minimum), vitaminer (antakelig det jeg har brukt mest penger på), BH-er og enkelte ting som feks gir bedre søvn. Begynner å bli en hel del tusenlapper totalt, og mer vil det bli. Tenker jo at kanskje han godt kunne vært med å betale litt av dette, kanskje særlig vitaminer, men det blir så dårlig stemning hver gang det er snakk om penger. Anonymkode: 49cf4...061 Vi delte på alt, er jo et fellesprosjekt. Av det babyutstyret vi har kjøpt deler vi også. 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #15 Skrevet 22. oktober 2023 Her må du være tydelig på at du forventer 50/50 deling. Dette barnet er begge sitt og dere skal begge ta ansvar. Her har vi felles økonomi, så alle utgifter til graviditet går fra felles konto. Anonymkode: 1090b...9f7 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #16 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg spør jo i grunn for å høre hvordan dere har gjort det med fordeling. Vi har kjøpt hus i lag som vi overtar nærmere fødsel, og da skal vi ha på plass ordning med felles økonomi som blant annet skal dekke utgifter til barnet. Men per nå har vi ikke det. Anonymkode: 49cf4...061 Da deler dere 50/50 nå da? Du bærer tross alt frem barnet DERES, ikke ditt. Hvorfor vente med felles økonomi? Det her ville jeg fått på plass med en gang. Anonymkode: 08cfc...3d8 6
Brunello Skrevet 22. oktober 2023 #17 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg tenker at dersom dette er en problemstilling, så er dere ikke klare for å få barn med hverandre. 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #18 Skrevet 22. oktober 2023 Vi er dog gift, men kunne aldri falt meg å bedt han om å betale meg tilbake 80 kr for vitaminer eller 150 for bh'er.. Anonymkode: 6a7d1...f7b 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #19 Skrevet 22. oktober 2023 Du burde fakturere ham for å lage hans barn. Menn slipper billig unna på det punktet Anonymkode: 0e8ce...0de 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #20 Skrevet 22. oktober 2023 Min mann overførte 4k til meg da vi ble gravide, bare for å kunne kjøpe det jeg følte jeg trengte uten å bruke felleskortet. Han ville betale, og om jeg trengte noe mer skulle jeg sende vippskrav. Noe som er teit, siden vi har felles økonomi med 5k "lommepenger" hver i mnd. Men han ville at jeg skulle ha lommepengene hans, fordi han satt så pris på meg. Anonymkode: d3e5c...09f 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå