AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 Bruker blodfortynnende nå, har brukt de snart 2 uker og må bruke de 2 uker til. Ser at vanlige bivirkninger er diaré og skulle virkelig ønske det nå. Har avføring 1-2 ganger hver dag vanligvis, men nå er det hver andre eller tredje dag og det er seriøst en murstein. Den passer jo ikke utgangen så må sitte og bøye og tøye og vrikke for å få den ut. Har jo smerter også fordi jeg MÅ skikkelig på do og så setter jeg meg ned og den rikker seg ikke samtidig som jeg får «pressveer 😂).. Problemet her virker som den rett og slett er for hard. Har til og med prøvd å spise mer usunt fordi da pleier jeg å bli dårlig i magen, men nei.. Vet jeg kan ta avføringsmidler, men den er så hard og det hjelper vel ikke da? Får vel bare enda mer press på å få den ut selvom den er alt for stor? Anonymkode: f9675...f00 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 Laktulose gjør at avføringen holder på mer vann og dermed ikke blir like hard, kan være verd å prøve. Husk også å drikke mye vann, spis feks. kiwi osv. Anonymkode: 5774d...021
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #3 Skrevet 22. oktober 2023 Har du «bæsjekrakk»? Ville satset på det og laxoberal. Og videre et mildere avføringsmiddel når du har fått ut det harde som du har nå. Anonymkode: e76ba...a73
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #4 Skrevet 22. oktober 2023 Movicol funker på meg. Kan kjøpes uten resept, eller med resept for å få det billigere. Anonymkode: b167e...658
enkefru Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 Om det ikke hjelper med masse aktivitet, drikke mye vann, svisker etc, må du komme deg på apoteket for å kjøpe inn middel for å få det ut. Det er flere varianter å velge mellom. Forøvrig er det ingen uvanlig problemstilling ved medisinbruk dessverre. Står fast på Duphalac selv
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 Moviciol eller laktulose Anonymkode: 7172a...0e8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #7 Skrevet 22. oktober 2023 Ta lactulose hver morgen, og som et engangstiltak kjøper du miniklyx på apoteket. Anonymkode: 7db16...544
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #8 Skrevet 22. oktober 2023 Laxoberal. Da blir det ikke klumper, mer diarelignende. Men det er en lettelse hvis man har gått sånn som det der en stund! Anonymkode: dc82e...dd6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #9 Skrevet 22. oktober 2023 Avføringstabletter gjør avføringen løsere jo. Ville kjøpt Dulcolax tabeletter og tatt 2 til kvelden. Det løser opp avføringen ovenfra. Anonymkode: c494d...4fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå