Gå til innhold

Kan jeg som hovedomsorgsperson bestemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

At far og samboer ikke sprayer farger i håret på fellesbarnet vårt?

Jeg brukte 4 dager for å få det bort. Jeg sprayer en som løsner etter 2 dager. 

Barnet er fast på at jeg bestemmer det og ikke vil det. Men det er verre om far tar det til etterretning.

Hva mener dere? 

Anonymkode: 28f8d...42a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? 

Hos oss er det barnet som bestemmer sånt. Vil barnet ha striper, kjør på. Vil ikke, lar vi være.

Anonymkode: d935a...5c5

• Liker 5
Skrevet

Gutten er 6 år gammel.

Skrevet

Vanskelig å forstå HI helt. Men altså, du bruker spay som går ut etter 2 dager, deres spray går ut etter 4 dager? Send med din spray da vel.

Barnet mener at du bestemmer, men barnet ønsker ikke fargespray i håret? Da sprayer man jo selvfølgelig ikke håret. Hvis barnet ønsker der, så kan man jo spraye.

Anonymkode: e6a9c...722

• Liker 3
Skrevet

Det er faktisk bare hår. Men barnets alder og settingen er vesentlig. En 3-åring som vil ha farger der og da er noe annet enn en 13-åring som har ønsket dette lenge.

Skrevet

Gutten ønsket samme striper i håret som søskenet. Men er enig med meg nå at det skjer ikke igjen. 

Far syntes det var merkelig da barnet kom hjem til de og sa " mamma vil ikke det".

Og jeg føler med det at det ikke respekteres. 

Skrevet

Det er bare hår. Og far er like mye barnets forelder og omsorgsperson som du. Du kan faktisk ikke diktere hva far skal og ikke skal gjøre. Tror du bør legge vekk kontrollbehovet ditt.

Anonymkode: 662b2...cc8

• Liker 2
Skrevet

Det er jo bare snakk om litt farge i håret!

Tror det handler om at du vil bestemme.

Anonymkode: 902e3...37c

• Liker 1
Skrevet

Barnet bestemmer over eget hår. Faren tvangsfarget da vel ikke håret hans? 
Jeg syns ikke du bestemmer merke og type spray, nei. 

Anonymkode: d2cb6...6bb

• Liker 2
Skrevet

Begge deler er like ille. 

Skrevet

Nei. Sånn rent juridisk bestemmer far under samvær med mindre det som skjer er til alvorlig skade for barnet. Dermed kan ungen komme hjem skamklippet og med grønt hår uten at det er så mye å foreta seg.

En prat på familievernkontoret kan være et alternativ, da.

Anonymkode: 6f007...63f

• Liker 2
Skrevet

Akkurat spraying av hår til barnet hadde jeg latt ligge altså. Jeg har hovedomsorg for mine barn, riktignok eldre da. Men sånne ting hadde jeg ikke brydd meg om.

Anonymkode: 72174...9fa

Skrevet

Ikke bestemme, men anbefale.

Far bestemmer når barnet er hos han. Du bestemmer når barnet er hos deg. For å få til et godt samarbeid handler det om respekt og måten du møter far på. Hvis noen skal bestemme over meg, blir jeg vrang. Jeg er villig til å lytte til konstruktive råd, om de blir fremsatt på en god måte. 

Anonymkode: 1daf6...f6f

Skrevet

Tror du skal gå inn i deg selv og vurdere om du vil være den personen som skaper konflikt pga hår. Kort hår på en gutt.. Som vokser ut i løpet av noen uker... 

Anonymkode: a6101...e88

• Liker 3
Skrevet

Du velger alstå å overføre dine meninger på barnet og sette barnet i en loja konflikt pga en hårspray som skiller 2 dager

Håper det her er et troll. For hvis du lager så mye drama pga en hårspray virker det som far burde ha barnet mer. 

Det du driver med er skadelig. Det du driver med er foreldrefiendtlighet. 

Anonymkode: 03650...912

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...