AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg har uføretrygd og har derfor veldig dårlig råd og økonomi. Kan jeg få støtte av nav til barnehage regningen? Far er ikke inne i bildet og jeg mottar laveste bidrag fra nav og dobbel barnetrygd. Jeg har ikke barnetillegg i uføretrygden noe jeg hadde før men som nav har redusert kraftig fordi de mener trygden min går akkurat over grensen på å få fullt barnetillegg. Anonymkode: 8fbb6...b84
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 Har du søkt kommunen om redusert foreldrebetaling? Det kan man iallefall gjøre her. Går på inntekt. Anonymkode: 04569...6a8 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #3 Skrevet 22. oktober 2023 Alle med lav inntekt kan søke kommunen om redusert foreldrebetaling. Sjekk med din kommune hvordan du går frem for å søke Anonymkode: 7d798...1cb 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #4 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har uføretrygd og har derfor veldig dårlig råd og økonomi. Kan jeg få støtte av nav til barnehage regningen? Far er ikke inne i bildet og jeg mottar laveste bidrag fra nav og dobbel barnetrygd. Jeg har ikke barnetillegg i uføretrygden noe jeg hadde før men som nav har redusert kraftig fordi de mener trygden min går akkurat over grensen på å få fullt barnetillegg. Anonymkode: 8fbb6...b84 Så lenge man er ufør kan man ikke få støtte fra nav med barnehagen. Men som dem andre sier søk kommunen om redusert foreldrebetaling. Det går på familiens inntekt så bor du meg barnets far, så blir begges inntekt langt til grunne. Jeg er ufør men jeg og mannen tjene litt over grensen for og få støtte. Men bor du ikke med far, så er det kun din inntekt som vil bli vurdert og jeg mener du vil få det innvilget, ufør er langt under maks taket kommunen har satt for og få støtte Anonymkode: 5656b...530
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så lenge man er ufør kan man ikke få støtte fra nav med barnehagen. Men som dem andre sier søk kommunen om redusert foreldrebetaling. Det går på familiens inntekt så bor du meg barnets far, så blir begges inntekt langt til grunne. Jeg er ufør men jeg og mannen tjene litt over grensen for og få støtte. Men bor du ikke med far, så er det kun din inntekt som vil bli vurdert og jeg mener du vil få det innvilget, ufør er langt under maks taket kommunen har satt for og få støtte Anonymkode: 5656b...530 Tusen takk for svar. Jeg kikket litt på kommunens hjemmeside og ser at jeg ligger ett stykke under max inntekten som de bruker til beregning. Jeg har 100% foreldreansvar og omsorg. Så da håper jeg at jeg kan få litt hjelp fra kommunen. Tusen takk for tips og råd😊 Anonymkode: 8fbb6...b84
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tusen takk for svar. Jeg kikket litt på kommunens hjemmeside og ser at jeg ligger ett stykke under max inntekten som de bruker til beregning. Jeg har 100% foreldreansvar og omsorg. Så da håper jeg at jeg kan få litt hjelp fra kommunen. Tusen takk for tips og råd😊 Anonymkode: 8fbb6...b84 Jeg betaler bare halvparten av det jeg egentlig skal betale jeg er ufør Anonymkode: 94ffd...639
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #7 Skrevet 22. oktober 2023 Søk om redusert foreldrebetaling som foreslått overfor. får du bostøtte? Husbanken.no Hvis du fortsatt ikke har nok sjekker du med nav om du har rett på litt sosialhjelp for å spe på. Men du må bruke alle andre rettigheter først. Anonymkode: e6f2b...462
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #8 Skrevet 22. oktober 2023 Har du lav inntekt så kan du få redusert foreldrebetaling, eventuelt friplass. Men hvis du ikke har fullt barnetillegg fordi du har høyere trygd så tenker jeg du faller utenfor disse ordningene men det er jo bare å sjekke opp. Anonymkode: 25da2...20a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #9 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Søk om redusert foreldrebetaling som foreslått overfor. får du bostøtte? Husbanken.no Hvis du fortsatt ikke har nok sjekker du med nav om du har rett på litt sosialhjelp for å spe på. Men du må bruke alle andre rettigheter først. Anonymkode: e6f2b...462 Hvis dette er et varig problem så er det lite lurt å søke sosialhjelp for barnehage regning dessverre. Nav er pliktig til å varsle om foreldre ikke klarer å forsørge barna sine. Om foreldre må søke sosialhjelp «fast» for å betale barnehage så er det jo faktisk et tegn på at foreldrene ikke har økonomi til å forsørge barna. TS. Du må søke om redusert foreldrebetaling. Fra neste høst blir barnehage billigere (maksgrensen for full barnehageplass blir satt ned til 2000,- , i noen distriktskommuner blir det enda billigere, 1500,- ) Søk også bostøtte gjennom husbanken hvis du ikke allerede har det. Anonymkode: 47e91...658
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå