AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Del Skrevet 22. oktober 2023 Jeg har hele livet slitt med overvekt og sliter fælt med å gå ned i vekt. Er 1,73 høy og veier nå rundt 92kg og har en BMI på 30. Ønsker å gå ned 20kg men etter over et år med taktisk kaloritelling og nøye tracking gir jeg snart opp. Jeg har så mye matstøy i hodet og har forsøkt å fikse synet og forholdet mitt til mat men til ingen nytte. Dette med vekten og utseende mitt er noe jeg tenker på fra jeg står opp til jeg legger meg og lar påvirke livet mitt såpass mye at jeg for eksempel ikke klarer å kose meg på ferie eller ta bilder sammen med kjæresten min. Har vært negativ til å forsøke medisin fordi jeg har følt det er ''juks'' og at jeg heller ønsker å klare det på naturlig vis men innser nå at jeg kanskje ikke klarer det selv og at problemet er større enn bare viljestyrke. Jeg er veldig redd for at legen min skal si nei til forespørsel, og jeg lurer på hva dere som går på Wegovy sa til legen da dere ba om resept? Anonymkode: edc5a...f2d 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Del Skrevet 22. oktober 2023 Jeg går på saxenda. Veldig fornøyd! Men jeg hadde mye høyere bmi enn deg da jeg startet. Hadde 39 i bmi (95 kg på 156 cm). Det var legen som foreslo at jeg skulle starte på det. alt av motstøy, telling av kcal, vonde tanker om ja-mat og nei-mat er borte. Spiser alt, men med medisinen spiser jeg naturlig en begrenset mengde, blir fort forsynt og craver ikke usunne ting mer. Veldig deilig! Gått ned 25 kg på 10 mnd. Det er fryktelig dyrt, men verdt det Anonymkode: 060b4...31d 2 1 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33138809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymisert2001 Skrevet 22. oktober 2023 #3 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg går på saxenda. Veldig fornøyd! Men jeg hadde mye høyere bmi enn deg da jeg startet. Hadde 39 i bmi (95 kg på 156 cm). Det var legen som foreslo at jeg skulle starte på det. alt av motstøy, telling av kcal, vonde tanker om ja-mat og nei-mat er borte. Spiser alt, men med medisinen spiser jeg naturlig en begrenset mengde, blir fort forsynt og craver ikke usunne ting mer. Veldig deilig! Gått ned 25 kg på 10 mnd. Det er fryktelig dyrt, men verdt det Anonymkode: 060b4...31d Er akkurat det jeg er ute etter! Det står liksom ikke på motivasjonen, det er bare hodet mitt som ikke klarer å tenke riktig når det kommer til mat. Jeg tenker at prisen det koster vil være verdt det, også. Skal bestille meg en legetime til uka. Håper legen min er positiv til det. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33138920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #4 Del Skrevet 22. oktober 2023 (endret) Jeg går på Wegovy, og merker lite til ingenting av den effekten. Jeg mener ikke å mene noe om du bør eller ikke bør prøve men ikke forvent gull og grønne skoger fra første stikk av. Noen får veldig god effekt, andre får mindre, noen må gå på medisinene i månedsvis uten å merke en ting før det løsner. Ofte hører man bare om de som omtrent slutta å spise etter første stikk og har rast ned i vekt uten hverken bivirkinger eller utfordringer med vektplatå. Husk på at det for de aller fleste er noe mindre magisk. Anonymkode: 37349...cd6 Endret 24. oktober 2023 av Perelandra Omtale av medisindosering. Perelandra, mod. 4 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33138946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymisert2001 Skrevet 22. oktober 2023 #5 Del Skrevet 22. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 22.10.2023 den 10.12): Jeg går på Wegovy, og merker lite til ingenting av den effekten. Jeg mener ikke å mene noe om du bør eller ikke bør prøve men ikke forvent gull og grønne skoger fra første stikk av. Noen får veldig god effekt, andre får mindre, noen må gå på medisinene i månedsvis uten å merke en ting før det løsner. Ofte hører man bare om de som omtrent slutta å spise etter første stikk og har rast ned i vekt uten hverken bivirkinger eller utfordringer med vektplatå. Husk på at det for de aller fleste er noe mindre magisk. Anonymkode: 37349...cd6 Takk for innspill!! Endret 24. oktober 2023 av Perelandra Omtale av medisindosering. Perelandra, mod. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33138982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #6 Del Skrevet 22. oktober 2023 Hvorfor prøver du ikke Mysimba først? Det er mye billigere. Jeg begynte med Mysimba men måtte dessverre slutte pga bivirkninger, startet så med Saxenda som hadde effekt men det var mangelvare en periode så jeg ikke fikk tak i den, og da gikk jeg over til Wegovy. Jeg måtte helt til øverste dose på Wegovy før den begynte å ha effekt, og først når jeg nå har brukt høyeste dose et par mnd kjenner jeg skikkelig effekt. Etter 7 mnd på Wegovy har jeg bare gått ned 9 kg, og da er kaloritelling og kostholdsomlegging også en del av prosessen. Jeg hadde bmi på 40 da jeg begynte på Mysimba, og ligger pr i dag 33,5. For meg er det en seier å ikke gå opp igjen, men noen voldsom vidundermedisin slik det fremstilles i mediene er det ikke nødvendigvis. Vet om flere som har samme opplevelse som meg, og når jeg snakker med fastlegen min så forstår jeg at min erfaring er ganske vanlig. Jeg tenker akkurat like mye på mat som jeg gjorde før, ikke fått noe hjelp der. Så er jo prisen et poeng her, du må betale det selv og det koster nesten 2800 kr mnd på høyeste dose, det er ikke noe man kan få på blå resept. Hvis ikke du vet at det er noe du har råd til i flere år fremover (medisinen virker bare så lenge du tar den), så styr unna. Anonymkode: ac9df...d94 3 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33139145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymisert2001 Skrevet 22. oktober 2023 #7 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor prøver du ikke Mysimba først? Det er mye billigere. Jeg begynte med Mysimba men måtte dessverre slutte pga bivirkninger, startet så med Saxenda som hadde effekt men det var mangelvare en periode så jeg ikke fikk tak i den, og da gikk jeg over til Wegovy. Jeg måtte helt til øverste dose på Wegovy før den begynte å ha effekt, og først når jeg nå har brukt høyeste dose et par mnd kjenner jeg skikkelig effekt. Etter 7 mnd på Wegovy har jeg bare gått ned 9 kg, og da er kaloritelling og kostholdsomlegging også en del av prosessen. Jeg hadde bmi på 40 da jeg begynte på Mysimba, og ligger pr i dag 33,5. For meg er det en seier å ikke gå opp igjen, men noen voldsom vidundermedisin slik det fremstilles i mediene er det ikke nødvendigvis. Vet om flere som har samme opplevelse som meg, og når jeg snakker med fastlegen min så forstår jeg at min erfaring er ganske vanlig. Jeg tenker akkurat like mye på mat som jeg gjorde før, ikke fått noe hjelp der. Så er jo prisen et poeng her, du må betale det selv og det koster nesten 2800 kr mnd på høyeste dose, det er ikke noe man kan få på blå resept. Hvis ikke du vet at det er noe du har råd til i flere år fremover (medisinen virker bare så lenge du tar den), så styr unna. Anonymkode: ac9df...d94 Jeg har bare automatisk tenkt wegovy siden jeg kjenner flere som er på det, men om legen anbefaler eller gir meg noe annet takker jeg ikke nei til det. Ja, det er dyrt, men tenker at det vil være verdt det om det faktisk hjelper meg med å kunne få et slags sunnere syn på mat og spising Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33139815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #8 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har hele livet slitt med overvekt og sliter fælt med å gå ned i vekt. Er 1,73 høy og veier nå rundt 92kg og har en BMI på 30. Ønsker å gå ned 20kg men etter over et år med taktisk kaloritelling og nøye tracking gir jeg snart opp. Jeg har så mye matstøy i hodet og har forsøkt å fikse synet og forholdet mitt til mat men til ingen nytte. Dette med vekten og utseende mitt er noe jeg tenker på fra jeg står opp til jeg legger meg og lar påvirke livet mitt såpass mye at jeg for eksempel ikke klarer å kose meg på ferie eller ta bilder sammen med kjæresten min. Har vært negativ til å forsøke medisin fordi jeg har følt det er ''juks'' og at jeg heller ønsker å klare det på naturlig vis men innser nå at jeg kanskje ikke klarer det selv og at problemet er større enn bare viljestyrke. Jeg er veldig redd for at legen min skal si nei til forespørsel, og jeg lurer på hva dere som går på Wegovy sa til legen da dere ba om resept? Anonymkode: edc5a...f2d Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Har etter hvert slått meg til ro med at jeg skal være fornøyd når jeg kommer under fedme. Likevel kommer jeg ikke ned dit uansett hvor mye jeg vil. Sprekker gang på gang. Frykt for bivirkninger gjør at jeg ikke starter på Wegovy. Wegovy er eneste jeg ønsker å prøve, da det er flere bivirkninger på Mysimba. Anonymkode: 06dad...d69 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33139828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #9 Del Skrevet 22. oktober 2023 Hei! Samme vekt som deg, og høyde. Har pcos. Jeg går bare ikke ned i vekt. Klarer holde meg nede når jeg først har gått ned, men det tar så tid. Begynte på wegovy for 8 uker siden, er ned 21 kilo. Tok siste dose nå fredag. Har ikke brukt høyeste dose. Trappet aldri opp så høyt. Hadde effekt fra første dag. Lite bivirkninger annet enn at jeg kastet opp dagen etter første dose, og treg mage. Anonymkode: 155cf...85b 1 1 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33139831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #10 Del Skrevet 22. oktober 2023 Jeg er nå på høyeste dose wegovy og raser ikke ned i vekt. Har brukt over 1 år på rett under 20kg, men jeg er fornøyd. (Har 10-15kg igjen jeg ønsker å gå ned) Føler hodet og kropp henger med på vektnedgangen. Jeg kunne nok gått raskere ned om jeg fokuserte på kalorier osv, men jeg forkuserer mer på å få et sunt forhold til mat og trening. Så jeg spiser det meste, men i mye mindre posjoner og har ikke cravings lengre. Wegovy hjelper meg også på min autoimmune sykdom (de forsker på dette) så hvis ikke det blir noen uheldige bivirkninger helt plutselig har fastlegen sagt at jeg kan gå på denne hele livet omså. Men håper isåfall den blir mulig å få på blåresept etterhvert. Anonymkode: 93cd4...63b 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33139852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymisert2001 Skrevet 22. oktober 2023 #11 Del Skrevet 22. oktober 2023 (endret) Jeg har også som mål å komme meg under fedme, og holde meg der. Jeg er bare 22 år gammel så jeg har utrolig lyst til å snu livet mitt helt om mens jeg enda er ung. Jeg har også vært skeptisk i forhold til bivirkninger, og derfor har jeg egentlig ikke tenkt tanken på Wegovy før nå. Endret 22. oktober 2023 av anonymisert2001 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33139859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymisert2001 Skrevet 22. oktober 2023 #12 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei! Samme vekt som deg, og høyde. Har pcos. Jeg går bare ikke ned i vekt. Klarer holde meg nede når jeg først har gått ned, men det tar så tid. Begynte på wegovy for 8 uker siden, er ned 21 kilo. Tok siste dose nå fredag. Har ikke brukt høyeste dose. Trappet aldri opp så høyt. Hadde effekt fra første dag. Lite bivirkninger annet enn at jeg kastet opp dagen etter første dose, og treg mage. Anonymkode: 155cf...85b 21kg på 8 uker er jo fantastisk, så bra jobba! 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33139870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #13 Del Skrevet 22. oktober 2023 anonymisert2001 skrev (1 minutt siden): Jeg har også som mål å komme meg under fedme, og holde meg der. Jeg er bare 22 år gammel så jeg har utrolig lyst til å snu livet mitt helt om mens jeg enda er ung. Jeg har også vært skeptisk i forhold til bivirkninger, og derfor har jeg egentlig ikke tenkt tanken på Wegovy før nå. Jeg som tok siste stikk nå her. Jeg hadde ikke klart dette uten wegovy. Jeg er flink med mat, men jeg gikk opp i vekt under siste graviditet. Trimmer og spiser sunt. Likevel sto vekta bom stille. Trodde ikke wegovy skulle funke for meg. Men det funket fra første dag. Nå er jeg aldri sulten, men det var jeg ikke før heller, men jeg spiste bare det jeg ville ha og altfor mye. Nå spiser jeg etter klokka. Har gått ned i vekt før og holdt meg der, men det har typisk vært etter skikkelig fæle perioder med dødsfall etc. Føler ting er mye bedre nå. Anonymkode: 155cf...85b 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33139877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #14 Del Skrevet 22. oktober 2023 anonymisert2001 skrev (2 minutter siden): 21kg på 8 uker er jo fantastisk, så bra jobba! Jo takk, men jeg har jo ikke gjort noe annerledes enn før. Jeg er bare ikke sulten. Jeg tenker ikke konstant på hva jeg skal spise. Hadde faktisk en uke uten wegovy mellom uke 5-6, ferie, og gikk ikke opp et gram:) Anonymkode: 155cf...85b 1 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33139891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #15 Del Skrevet 22. oktober 2023 Har gått på wegovy i 12 uker og har gått ned fire kilo. Veldig fornøyd med det, men greit å vite at ikke alle raser ned 21! kg på åtte uker. Anonymkode: 6592d...45c 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33139922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #16 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har hele livet slitt med overvekt og sliter fælt med å gå ned i vekt. Er 1,73 høy og veier nå rundt 92kg og har en BMI på 30. Ønsker å gå ned 20kg men etter over et år med taktisk kaloritelling og nøye tracking gir jeg snart opp. Jeg har så mye matstøy i hodet og har forsøkt å fikse synet og forholdet mitt til mat men til ingen nytte. Dette med vekten og utseende mitt er noe jeg tenker på fra jeg står opp til jeg legger meg og lar påvirke livet mitt såpass mye at jeg for eksempel ikke klarer å kose meg på ferie eller ta bilder sammen med kjæresten min. Har vært negativ til å forsøke medisin fordi jeg har følt det er ''juks'' og at jeg heller ønsker å klare det på naturlig vis men innser nå at jeg kanskje ikke klarer det selv og at problemet er større enn bare viljestyrke. Jeg er veldig redd for at legen min skal si nei til forespørsel, og jeg lurer på hva dere som går på Wegovy sa til legen da dere ba om resept? Anonymkode: edc5a...f2d Du får helt sikkert resept på det, mange som får det "kastet etter seg" - men helt uten oppfølging eller plan for vektnedgang og veien videre etter oppnådd målvekt. Er du villig til å gå på wegovy I kanskje et års tid? Det koster over 20.000 kr, og risiko for tilbakefall er svært stor dersom du ikke har innarbeidede nye vaner for vektkontroll og håndtering av matlyst. Eller skal du bruke wegovy resten av livet? Ja, veldig nyttig for de som er sykelig overvektig, eller har overspisingslidelse. Alle "vet" hva som skal til for å gå ned I vekt, og det er mindre kalori inn enn det du bruker. Men det er ikke alltid så enkelt å ta smarte valg. 5:2 diett eller annen periodisk faste (feks 8 timers spisevindu per dag) er på mange måter mye lettere å innlemme i hverdagen, og mye lettere å justere og leve med resten av livet. Øv deg på å mestre sult (det går over etter 10 min) og sug (finn annet fokus som ikke er mat). Få kontroll over egen kropp, og finn balanse i matinntak. Klarer du ikke å slutte å tenke på mat? Nei, da har du for lite annet å tenke på. Flytt fokus og gjør noe annet, gå en tur, rydd i et skap eller vask badet. Ikke velg mat som kos i alle settinger, en god bok, nytraktet kaffe, litt shopping, tur i skogen og nyt fargene, dra på kino, meld deg på et kurs osv osv. Når du spiser, velg 50% grønnsaker, 25% protein og 25% karbohydrater. Spis deg passe mett 3 ganger per dag, og ikke småspis mellom måltidene. Overse sult og sug utenom måltider. Da smaker maten mye bedre når du først setter deg ned. Anonymkode: de51a...be9 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33140065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #17 Del Skrevet 22. oktober 2023 Jeg gikk ned 18 kilo, så jeg vet godt hvordan jeg skal slanke meg. Problemet er at tanken på mat og kalorier ofte tar overhånd, slik at jeg ikke tenker på annet. Etter vektnedgangen begynte jeg også å trene, noe som ga mer sult, og dermed gikk jeg opp 6 kilo på kort tid. Da kapitulere jeg og ba legen om hjelp. Etter at jeg begynte på ozempic i juni har jeg gått ned 12 kilo. Det var som å skru av en bryter i hodet. Jeg trener 5-7 ganger i uka. Uten treningen hadde jeg sannsynligvis gått ned raskere. Jeg har nådd et platå nå, noe som ikke er så uvanlig etter et stort vekttap (til sammen 24 kilo). Det gjør meg ikke så mye, så lenge jeg ikke går opp. Jeg er forberedt på å gå på medisinen i mange år, kanskje resten av livet. Det sies at medisinen er dyr, men det kommer jo helt an på hvordan man regner. Etter at jeg begynte på sprøyta har matbudsjettet gått ned mange tusen hver måned. Jeg sparer inn sprøyta og vel så det. Problemet mitt var aldri at jeg spiste usunt, men at jeg i perioder overspiste. Jeg kunne fint ligge på 1300 kalorier i 14 dager, og så sprakk jeg og tyllet i meg 7000 kalorier på en helg. Det skjer ikke lenger. Jeg har i tillegg helt gitt opp alkohol, noe som er både dyrt og kaloririkt. Anonymkode: bb635...869 2 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33140139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #18 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du får helt sikkert resept på det, mange som får det "kastet etter seg" - men helt uten oppfølging eller plan for vektnedgang og veien videre etter oppnådd målvekt. Er du villig til å gå på wegovy I kanskje et års tid? Det koster over 20.000 kr, og risiko for tilbakefall er svært stor dersom du ikke har innarbeidede nye vaner for vektkontroll og håndtering av matlyst. Eller skal du bruke wegovy resten av livet? Ja, veldig nyttig for de som er sykelig overvektig, eller har overspisingslidelse. Alle "vet" hva som skal til for å gå ned I vekt, og det er mindre kalori inn enn det du bruker. Men det er ikke alltid så enkelt å ta smarte valg. 5:2 diett eller annen periodisk faste (feks 8 timers spisevindu per dag) er på mange måter mye lettere å innlemme i hverdagen, og mye lettere å justere og leve med resten av livet. Øv deg på å mestre sult (det går over etter 10 min) og sug (finn annet fokus som ikke er mat). Få kontroll over egen kropp, og finn balanse i matinntak. Klarer du ikke å slutte å tenke på mat? Nei, da har du for lite annet å tenke på. Flytt fokus og gjør noe annet, gå en tur, rydd i et skap eller vask badet. Ikke velg mat som kos i alle settinger, en god bok, nytraktet kaffe, litt shopping, tur i skogen og nyt fargene, dra på kino, meld deg på et kurs osv osv. Når du spiser, velg 50% grønnsaker, 25% protein og 25% karbohydrater. Spis deg passe mett 3 ganger per dag, og ikke småspis mellom måltidene. Overse sult og sug utenom måltider. Da smaker maten mye bedre når du først setter deg ned. Anonymkode: de51a...be9 Du aner virkelig ikke hva du snakker om. Det eneste du legger for dagen i innlegget ditt er manglende kunnskap om fedme/overvekt, overspisingsproblematikk, vektreduksjon og livsstilsedring. Og matsug aner du åpenbart ikke hva er. Anonymkode: ac9df...d94 2 10 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33140208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TorneroseAurora Skrevet 22. oktober 2023 #19 Del Skrevet 22. oktober 2023 Jeg er skeptisk til medisinen. Altså jeg vet at den funker, men hva tror du kommer til å skje den dagen du slutter? Sjansen er stor for at du legger på deg. Hvis ikke du gjør en livsstilendring aller først. Det høres ut som du har en spiseforstyrrelse, og jeg ville rådet deg til å ta tak i det aller først. Medisinen kommer til å hjelpe deg i å gå ned, men kommer du til å gjøre en livsstilsendring på sikt? Jeg kjenner to stykker som går/har gått på medisinen. Den ene personen gikk over 25 kilo ned fordi man mister matlyst. Den dagen vedkommende sluttet på medisinen så gikk vedkommende opp alle kiloene! Fordi vedkommende var ikke interessert i å ta tak i problemet. Trodde at man kunne spise hva man ville i store mengder uten konsekvenser. Den andre personen går fortsatt på medisiner og har gått ned en del i vekt, men.. er fortsatt like usunn. Selv om vedkommende spiser et måltid om dagen så er det bare junk. Ikke noe interessert i å legge om livsstilen. Så jeg tror ikke løsningen er medisinen. Prøv heller å ta tak i problemet og søk hjelp. Jeg kunne også fått medisinen da jeg var overvektig, og slett veldig med matstøy. Dette kunne jeg ikke klare på egenhånd da det er unormalt å ha et slik forhold til mat. Så jeg søkte hjelp og med terapeut fikk jeg hjelp med min spiseforstyrrelse. For meg var det nederlag å prøve medisinen, uten å prøve å tak i det virkelige problemet. Nemlig mitt usunne forhold til mat. 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33140218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #20 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du aner virkelig ikke hva du snakker om. Det eneste du legger for dagen i innlegget ditt er manglende kunnskap om fedme/overvekt, overspisingsproblematikk, vektreduksjon og livsstilsedring. Og matsug aner du åpenbart ikke hva er. Anonymkode: ac9df...d94 Du tar feil. Jeg vet godt hva dette er, blant annet av personlig erfaring. Har levd i mange år med bmi 30-35, mye overspising og korte harde slankekurer. Er nå endelig normalvektig og har funnet en sunn måte å holde vekten på uten legemidler. Hva mener du er løsningen da? Wegovy til folket? Anonymkode: de51a...be9 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1720939-vurderer-wegovy/#findComment-33140233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå