AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 Hei, jeg skal holde stor klassefest og serverer pizza. Vurderer å forsteke bunnene på forhånd så alle bunnene er klare til å bare smekke på fyll og steke fortløpende. Altså klargjøre dette en time i forkant og ha de klare. Det er snakk om at mellom 10-15 pizzaer som skal stekes. Kan de lagres i forstekt form i en times tid? Har to ovner heldigvis og får nok stekt 2-3 samtidig, men ønsker at det skal gå så raskt som mulig. Anonymkode: 20e2a...93b
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 Om du skal lage pizzaer med tynn bunn, går det helt fint. Stek de på 300 grader i vanlig stekeoven til de så vidt begynner å få farge. Husk å prikke de godt med gaffel først. Jeg gjør det ofte, har også noen forstekte i fryseren. Da er det bare å ha på fyll og ost og steke de på nytt i 3-4 min på 300 grader. Anonymkode: 31e14...9dc
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #3 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du skal lage pizzaer med tynn bunn, går det helt fint. Stek de på 300 grader i vanlig stekeoven til de så vidt begynner å få farge. Husk å prikke de godt med gaffel først. Jeg gjør det ofte, har også noen forstekte i fryseren. Da er det bare å ha på fyll og ost og steke de på nytt i 3-4 min på 300 grader. Anonymkode: 31e14...9dc Takk! Ja jeg lager tynne bunner! Har forstekt før men da har jeg stekt dem ferdig umiddelbart etter, så bare var usikker på om det gikk hvis det tok litt tid. Anonymkode: 20e2a...93b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå