AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 Hei pga veldig alvorlig sykdom er jeg nylig blitt ufør. Det vil si at kroppen min fungerer veldig dårlig i hverdagen, men hodet funker fint. Er kun 38 år, så har mange år igjen foran meg. Prosessen mot ufør har tatt mange år, og i de årene har jeg forsøkt å starte litt opp for meg selv med eget firma- men uten å lykkes. Firmaet jeg startet baserer seg på nettkurs og å være aktiv på IG og fb. Men jeg har rett og slett ikke energi til å drive det fremover og dermed har det gått i vasken. Det er med stor sorg at jeg nå både er blitt ufør og ser at jeg må legge ned firmaet. (Firmaet må legges ned da jeg går i minus hver mnd) Kjenner at jeg trenger å fylle livet med noe meningsfylt og noe jeg brenner for, men som samtidig ikke tapper meg. Men hva kan dette være tro? jeg har flere hobbyer som å lese, strikke, skrive osv, men det gir ikke denne følelsen av mening som jeg lengter etter. Jeg er egentlig full av lengsler og lyster på livet og hva det kan innebære, men blir stoppet av kroppen. Hva gjør dere andre i lignende situasjoner? Jeg elsker å holde foredrag, og får det til med jevne mellomrom, men også det er utfordrende da jeg ikke greier å bli synlig nok innen mitt område pga lite energi… Jeg er ikke deprimert så det er ikke psyken som står i veien Alle tips er svært velkomne 😃😃 Anonymkode: 9719a...9a9 1
GrønnNellik68 Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 Hei Det hørtes ut som en vanskelig situasjon å være i. Men du høres reflektert ut så jeg tror det fins muligheter her. Du skrev du likte å holde foredrag så det er i hvertfall noe du må holde på. Ta de man klarer. Engasjerer deg i en organisasjon f.eks? Jeg husker da faren min som 52 åringen fikk diagnosen parkinson. Hvor deprimert han ble og følte at nå var livet over. Det som ble redningen for han var å komme seg inn i styre og stell i den lokale parkinsonforeninga. Der var han leder i 15 år. Han lagde små aviser med parkinson stoff. Han var på kurs og engasjerte seg i egen sykdom og det å hjelpe andre i samme situasjon. Han dro på helseturer og prøvde etter beste evne og gjør det beste ut av livet. Det er vel det jeg har som tips da. Masse lykke til og håper du finner din vei fremover. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #3 Skrevet 22. oktober 2023 Tusen takk for veldig godt innspill! Har vært en del inne i ulike foreninger forbundet med egen sykdom, og ser at det er veldig positivt. Så kanskje jeg burde satse litt mere på det! takk 🙂 Anonymkode: 9719a...9a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå