Gå til innhold

Hvorfor blir folk gravide så fort når det finnes prevensjonsmidler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser ofte her inne og om kjendiser at folk blir gravide etter et par måneder/kort tid sammen, og så tar de abort eller så går forholdet i stykker på grunn av den tidlige graviditeten.

Det finnes kondomer, flere typer p-piller, spiraler i alle varianter, eggløsnings tester osv.

Skjønner det bare ikke🤷‍♀️

Anonymkode: 3ad8a...d4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det som er så vanskelig å forstå her? Enten bruker de ikke prevensjon, eller så svikter prevensjonen.

Anonymkode: 96a58...8b8

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er det som er så vanskelig å forstå her? Enten bruker de ikke prevensjon, eller så svikter prevensjonen.

Men hvordan tør de å ikke bruke prevensjon når de har vært sammen "et kvarter" liksom, også blir de så overrasket over at de blir gravide?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvordan tør de å ikke bruke prevensjon når de har vært sammen "et kvarter" liksom, også blir de så overrasket over at de blir gravide?

De tar vel sjansen i øyeblikkets hete, da.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Helt enig. Synes også dette med Prep behandling for homofile er et lignende spørsmål. Er jo bra at det finnes, men er rart at det er helt tabu å kunne si noe om at folk bør bruke beskyttelse når man er sammen med folk man ikke vet om er testet for sykdommer, og bruke prevensjon om man ikke ønsker å bli gravid.

Anonymkode: be928...bba

• Nyttig 2
Skrevet

Driften etter å formere seg er den sterkeste vi har, etter overlevelsesdriften. 

Slik må det være, for at menneskeheten skal overleve. Det er det store svaret. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt enig. Synes også dette med Prep behandling for homofile er et lignende spørsmål. Er jo bra at det finnes, men er rart at det er helt tabu å kunne si noe om at folk bør bruke beskyttelse når man er sammen med folk man ikke vet om er testet for sykdommer, og bruke prevensjon om man ikke ønsker å bli gravid.

Anonymkode: be928...bba

hva er prep behandling?

Skrevet
Maleficenta skrev (29 minutter siden):

hva er prep behandling?

HIV-forebyggende medisiner. De gjør det vanskeligere å bli smittet av HIV når man har ubeskyttet sex. Man kan få prep hvis man er HIV-negativ og i risikogruppe for å få HIV.

Anonymkode: 8d27b...4e1

Skrevet

Abort er gratis, ca 2 av 3 som tar abort bruker det som prevensjon,  kun. 1 av 3 som tar abort bruker prevensjon. Burde aldri vært gratis med abort

Anonymkode: 3997e...fd6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Abort er gratis, ca 2 av 3 som tar abort bruker det som prevensjon,  kun. 1 av 3 som tar abort bruker prevensjon. Burde aldri vært gratis med abort

Anonymkode: 3997e...fd6

kilder på det at 2 av 3 bruker det som prevansjon?

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

HIV-forebyggende medisiner. De gjør det vanskeligere å bli smittet av HIV når man har ubeskyttet sex. Man kan få prep hvis man er HIV-negativ og i risikogruppe for å få HIV.

Anonymkode: 8d27b...4e1

tenker det er greit at de får det uansett jeg da. Ikke som påskudd for å slippe kondom men fordi det kan gå hull på kondomen

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Skrevet
Kalevala skrev (5 timer siden):

Driften etter å formere seg er den sterkeste vi har, etter overlevelsesdriften. 

Slik må det være, for at menneskeheten skal overleve. Det er det store svaret. 

men det er jo derfor drt fins prevansjon. At man kan oppfylle innstinktet uten at det trenger å bli barn av det

• Liker 1
Skrevet

Prevansjon er ikke så sikkert som produsentene vil ha det til.

Anonymkode: 4d3b2...134

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Prevansjon er ikke så sikkert som produsentene vil ha det til.

Anonymkode: 4d3b2...134

Jo, det er faktisk så sikkert som produsentene vil ha det til. Det er forskningsbasert, og ikke noe de bare finner på. Hovedårsaken til at det svikter er brukerfeil. For eksempel glemmer over halvparten av kvinner som bruker p-piller minimum 1 pille hver 3.mnd. Da er det ikke så rart at man blir gravid. Får de seg en p-stav eller spiral der de ikke kan gjøre slike feil så er plutselig prevensjonen supereffektiv. Bruker man kondom i tillegg til det er det så og si 100% sikkert at man ikke blir gravid.

Anonymkode: 3bd95...10b

• Liker 3
Skrevet

Om man blir uønsket gravid fordi man ikke bruker prevensjon, så er man dum som en nepe og åpenbart ikke egnet til å formere seg.

Anonymkode: 8a555...2ba

• Liker 1
Skrevet

Påstanden i HI tror jeg ikke eksisterer. NOEN blir fort gravide ja, men om man ser på antall som har behov for hjelp for å få barn er stadig økende. Menn har lavere kvalitet på sæden. 

Jeg tror ikke folk blir så fort gravide. De aller fleste samleier resulter IKKE  i graviditet. 

Anonymkode: d3161...3f2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Her konkluderer du jo helt på jordet.

Motsatsen til 1 av 3 aborter skjer etter bruk av prevensjon er 2 av 3 aborter skjer uten at prevensjon er brukt, ikke 2 av 3 aborter skjer fordi folk bruker abort som prevensjon

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Mannen min ble så irritert da jeg glemte å ta p-pille. Han har aldri brukt piller. Så fikk han hjerteinfarkt, og måtte ta mange piller. Både morgen og kveld. Gjett hva! Han har glemt det, rett som det er. Mange flere ganger enn jeg glemte den gang da og ta p-piller.

Vi er jo bare mennesker. Det er mulig at mange er så flinke at de husker alt- alltid. Men jeg kunne en gang i mellom glemme det, enten fordi jeg var på reise, eller dagen var annerledes osv. Så jeg tenker vel at menneskelig feil er en veldig stor del av gravditeter. Samtidig så er jeg forbannet over all den skam man skal føle på det. 

Gi mannen oppgaven, og jeg tviler på at det blir færre graviditeter av den grunn. Etter min erfaring. 

Anonymkode: f6825...714

• Liker 4
Skrevet
Maleficenta skrev (17 timer siden):

men det er jo derfor drt fins prevansjon. At man kan oppfylle innstinktet uten at det trenger å bli barn av det

Allikevel er driften så sterk at om man ikke har ordnet med prevensjon klarer de fleste ikke la være å ha sex allikevel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...