AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg møtte en fyr i sommer som jeg data ganske seriøst i en mnd.. i starten var han veldig på og ga meg masse komplimenter osv.. men jeg så tidlig mange røde flagg, bl.a. ved livsstilen hans som ikke er kompatibel med min. Og at han kom med masse småløgner (plutselig sa noe annet enn han hadde en annen dag). Og når han tok mindre kontakt en periode så ble jeg veldig usikker. Og så sa han at han ville være eksklusiv, da ble jeg veldig glad siden jeg likte han til tross for alt dette. Men kort tid etter avsluttet jeg relasjonen, fordi han fikk meg til bli så usikker siden han hadde helt annerledes kommunikasjonsstil fra uke til uke. Men etter en periode med rot og forhandlinger, så er vi nå enige om å kun treffes for uforpliktende sex. For vi hadde skikkelig bra sex, og jeg kjente også at jeg hadde fått såpass avstand. Jeg vil IKKE bli kjæreste med ham, blir ikke veldig prega om jeg ikke får svar på en mld, samtidig som jeg er veldig kåt og han er den første jeg ligger med på 3 år.. jeg har heller ikke så behov for kjæreste, da jeg trives godt som alenemor! Men jeg har nå skjønt at han er definisjonen på hot&cold, også nå i vår uforpliktende relasjon! Vi møtes kanskje bare 1 gang i mnd, men har nesten daglig kontakt. Forrige helg skulle vi møtes fra fredag til søndag, og i ukene før var han skikkelig på og sendte meg masse koselige meldinger. Skrev hvor mye han gleda seg, masse teite emojis osv. Og jeg kjente jeg ble litt varm inni meg av det. Og så var det veldg koselig å møtes, faktisk det koseligste treffet vi har hatt. Han sa at vi måtte møtes igjen snart og at det var sykt koselig. Uka etter så har vi hatt hyppig kontakt, men han skriver ikke sånne koselige ting eller emojier. Er mye kaldere osv. Og når jeg spør når vi skal treffes igjen svarer ham "si det, kanskje neste uke?" Altså, jeg skjønner at han ikke liker meg, og jeg liker ikke ham heller, så jeg blir heldigvis ikke såra eller forvirra eller får det vondt av dette, men kjenner at jeg blir irritert! Jeg har faktisk spurt 2 ganger, hvor han gir et sånt vagt svar. Vi har jo en uforpliktende relasjon, så det er sånn sett innafor, men hva er greia med menn som er så på en uka og av neste uke? Samtidig som han tar relativt hyppig kontakt? Prøver han å få meg hekta? Uansett kom jeg med et like vagt svar tilbake og jeg tror han skjønte at jeg blir irritert. Kan ikke folk bare være litt redelig og rett frem? Selv i en fwb relasjon, vi er jo trossalt venner også, og føler vi vet mye om hverandre. Anonymkode: d10f2...4ce
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 Hvis du er helt helt ærlig med deg selv så skjønner du også at du ikke kan drive med dette og at du egentlig vil h en ordentlig konsis fyr som bryr seg. Han der gjør ikke det, han legger inn akkurat nok innsats for å få det han vil, og dropper deg med en gang oppmerksomheten går en annen vei. Du ER allerede hektet, du har allerede alle spørsmålene i stede for å bare tenke at denne fyren er for ustabil og jumpy til å forholde seg til. Jeg var i en helt lik situasjon og jeg avbrøt det fordi han ikke klarte å bare vise meg konsis anstendig folkeskikk, han var jo ikke ordentlig hyggelig med meg en gang. Hvorfor vil du egentlig ha sex med noen som sikkert egentlig ikke en gang var hyggelige med deg? Ingen sex er så god vel. Å tilby en slik person sex uten forpliktelser er jo akkurat det de er ute etter, han klarer jo ikke å knytte meningsfull relasjon til deg for nærhet og det trenger han egentlig ikke, her tilbyr du godsakene mens han ikke er høflig en gang. Slutt å bry deg med hvorfor han gjør ditt og datt, og tenk på hva du gjør og hvorfor? When we dont feel wanted, we make ourselves needed. Høres det kjent ut? Anonymkode: b263d...be4 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #3 Skrevet 22. oktober 2023 Kanskje han bare synes det er avtennende at du bruker uttrykk som FwB og Hot&Cold, og må ha litt avstand før han kan tenne på deg igjen. Anonymkode: 8dd3a...d59 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #4 Skrevet 22. oktober 2023 I stedet for å fokusere og diagnostisere han, kan du jo tenke på hva som feiler DEG som velger å omgås en slik fyr. Er du codepedant, lav selvtillit, desperat, ukritisk, oppvokst i omsorgssvikt? Det er ikke sunt å ha venner, fwb eller kjærester som man mener er skadelig for en selv.. Anonymkode: 5eb24...199 5 1
Gjest Refreng Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 Han liker følelsen av at han kan irritere deg. Han liker følelsen av at han kan kontrollere deg. Selv når du ser på deg selv som rasjonell og som en som har kontroll- så klarer han å holde på deg alikevel. Det er en slags rus for han. At han klarer vri deg rundt lillefingeren selv når du vet at han gjør det. Hver gang du tar kontakt med han, så føler han det er en seier over deg. Han fikk deg til å sende melding, selv når han behandler deg dårlig.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): I stedet for å fokusere og diagnostisere han, kan du jo tenke på hva som feiler DEG som velger å omgås en slik fyr. Er du codepedant, lav selvtillit, desperat, ukritisk, oppvokst i omsorgssvikt? Det er ikke sunt å ha venner, fwb eller kjærester som man mener er skadelig for en selv.. Anonymkode: 5eb24...199 Dette. Ikke prøv å forstå eller frelse andre. Ta gode valg selv! Anonymkode: 230ac...6e3 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #7 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 22.10.2023 den 8.22): Jeg møtte en fyr i sommer som jeg data ganske seriøst i en mnd.. i starten var han veldig på og ga meg masse komplimenter osv.. men jeg så tidlig mange røde flagg, bl.a. ved livsstilen hans som ikke er kompatibel med min. Og at han kom med masse småløgner (plutselig sa noe annet enn han hadde en annen dag). Og når han tok mindre kontakt en periode så ble jeg veldig usikker. Og så sa han at han ville være eksklusiv, da ble jeg veldig glad siden jeg likte han til tross for alt dette. Men kort tid etter avsluttet jeg relasjonen, fordi han fikk meg til bli så usikker siden han hadde helt annerledes kommunikasjonsstil fra uke til uke. Men etter en periode med rot og forhandlinger, så er vi nå enige om å kun treffes for uforpliktende sex. For vi hadde skikkelig bra sex, og jeg kjente også at jeg hadde fått såpass avstand. Jeg vil IKKE bli kjæreste med ham, blir ikke veldig prega om jeg ikke får svar på en mld, samtidig som jeg er veldig kåt og han er den første jeg ligger med på 3 år.. jeg har heller ikke så behov for kjæreste, da jeg trives godt som alenemor! Men jeg har nå skjønt at han er definisjonen på hot&cold, også nå i vår uforpliktende relasjon! Vi møtes kanskje bare 1 gang i mnd, men har nesten daglig kontakt. Forrige helg skulle vi møtes fra fredag til søndag, og i ukene før var han skikkelig på og sendte meg masse koselige meldinger. Skrev hvor mye han gleda seg, masse teite emojis osv. Og jeg kjente jeg ble litt varm inni meg av det. Og så var det veldg koselig å møtes, faktisk det koseligste treffet vi har hatt. Han sa at vi måtte møtes igjen snart og at det var sykt koselig. Uka etter så har vi hatt hyppig kontakt, men han skriver ikke sånne koselige ting eller emojier. Er mye kaldere osv. Og når jeg spør når vi skal treffes igjen svarer ham "si det, kanskje neste uke?" Altså, jeg skjønner at han ikke liker meg, og jeg liker ikke ham heller, så jeg blir heldigvis ikke såra eller forvirra eller får det vondt av dette, men kjenner at jeg blir irritert! Jeg har faktisk spurt 2 ganger, hvor han gir et sånt vagt svar. Vi har jo en uforpliktende relasjon, så det er sånn sett innafor, men hva er greia med menn som er så på en uka og av neste uke? Samtidig som han tar relativt hyppig kontakt? Prøver han å få meg hekta? Uansett kom jeg med et like vagt svar tilbake og jeg tror han skjønte at jeg blir irritert. Kan ikke folk bare være litt redelig og rett frem? Selv i en fwb relasjon, vi er jo trossalt venner også, og føler vi vet mye om hverandre. Anonymkode: d10f2...4ce Dump han! Om du ikke bruker kondom, kan du få hiv og andre drittsykdommer og, kreft til og med! Vil du virkelig ligge med hans andre elskerinner? Anonymkode: 2d7ec...b6a
ESFP Skrevet 25. oktober 2023 #8 Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 22.10.2023 den 8.22): ..... Kan ikke folk bare være litt redelig og rett frem? ..... Anonymkode: d10f2...4ce Du kan begynne med deg selv. Hvis du selv blir litt mer "redelig og rett frem", så vil du tiltrekke deg menn som er det samme. Du har mye ved deg selv som du kan jobbe med. Kjenn etter om du virkelig ønsker deg et forhold, og om du innerst inne kjenner at du fortjener det du ønsker deg i et forhold. En som ønsker seg et forhold og mener hen fortjener et forhold, ville avsluttet all kontakt med denne mannen den dagen det ble oppdaget at det ikke var kompatibelt. Jo lenger du aksepterer en mann som behandler deg slik, dess mer irritert og frustrert kommer du til å bli. Det er egentlig din egen feil. Du tillater at han er "hot and cold" og du lærer ham at han får det han ønsker ved å oppføre seg slik. Det er ingenting her som tyder på at han er narsissist, så det ordet kan du slutte å bruke, men det er klart at det er lettere å kalle noen narsissist enn å se på sin egen oppførsel og sine egne valg. 3
umAxa Skrevet 25. oktober 2023 #9 Skrevet 25. oktober 2023 On 10/22/2023 at 8:22 AM, AnonymBruker said: Jeg møtte en fyr i sommer som jeg data ganske seriøst i en mnd.. i starten var han veldig på og ga meg masse komplimenter osv.. men jeg så tidlig mange røde flagg, bl.a. ved livsstilen hans som ikke er kompatibel med min. Og at han kom med masse småløgner (plutselig sa noe annet enn han hadde en annen dag). Og når han tok mindre kontakt en periode så ble jeg veldig usikker. Og så sa han at han ville være eksklusiv, da ble jeg veldig glad siden jeg likte han til tross for alt dette. Men kort tid etter avsluttet jeg relasjonen, fordi han fikk meg til bli så usikker siden han hadde helt annerledes kommunikasjonsstil fra uke til uke. Men etter en periode med rot og forhandlinger, så er vi nå enige om å kun treffes for uforpliktende sex. For vi hadde skikkelig bra sex, og jeg kjente også at jeg hadde fått såpass avstand. Jeg vil IKKE bli kjæreste med ham, blir ikke veldig prega om jeg ikke får svar på en mld, samtidig som jeg er veldig kåt og han er den første jeg ligger med på 3 år.. jeg har heller ikke så behov for kjæreste, da jeg trives godt som alenemor! Men jeg har nå skjønt at han er definisjonen på hot&cold, også nå i vår uforpliktende relasjon! Vi møtes kanskje bare 1 gang i mnd, men har nesten daglig kontakt. Forrige helg skulle vi møtes fra fredag til søndag, og i ukene før var han skikkelig på og sendte meg masse koselige meldinger. Skrev hvor mye han gleda seg, masse teite emojis osv. Og jeg kjente jeg ble litt varm inni meg av det. Og så var det veldg koselig å møtes, faktisk det koseligste treffet vi har hatt. Han sa at vi måtte møtes igjen snart og at det var sykt koselig. Uka etter så har vi hatt hyppig kontakt, men han skriver ikke sånne koselige ting eller emojier. Er mye kaldere osv. Og når jeg spør når vi skal treffes igjen svarer ham "si det, kanskje neste uke?" Altså, jeg skjønner at han ikke liker meg, og jeg liker ikke ham heller, så jeg blir heldigvis ikke såra eller forvirra eller får det vondt av dette, men kjenner at jeg blir irritert! Jeg har faktisk spurt 2 ganger, hvor han gir et sånt vagt svar. Vi har jo en uforpliktende relasjon, så det er sånn sett innafor, men hva er greia med menn som er så på en uka og av neste uke? Samtidig som han tar relativt hyppig kontakt? Prøver han å få meg hekta? Uansett kom jeg med et like vagt svar tilbake og jeg tror han skjønte at jeg blir irritert. Kan ikke folk bare være litt redelig og rett frem? Selv i en fwb relasjon, vi er jo trossalt venner også, og føler vi vet mye om hverandre. Anonymkode: d10f2...4ce Du bruker ordet vennskap, men dere er faktisk ikke venner. Ta et steg tilbake og tenk over hvordan vennskap skal være; hvor er oppriktigheten hans? Hvor er hans ønske om at du som en god venn av han skal ha det bra? Når tar han initiativ til å gjøre noe hyggelig sammen? Spør du meg så ser det mer som en utnyttelse, og du har latt deg bli utnyttet. 2
ESFP Skrevet 25. oktober 2023 #10 Skrevet 25. oktober 2023 umAxa skrev (2 minutter siden): Du bruker ordet vennskap, men dere er faktisk ikke venner. Ta et steg tilbake og tenk over hvordan vennskap skal være; hvor er oppriktigheten hans? Hvor er hans ønske om at du som en god venn av han skal ha det bra? Når tar han initiativ til å gjøre noe hyggelig sammen? Spør du meg så ser det mer som en utnyttelse, og du har latt deg bli utnyttet. Hvis TS ikke klarer å stå opp for seg selv og fortelle denne mannen hva hun egentlig ønsker og forventer, så kan man ikke forvente at denne mannen skal være tankeleser. Det var TS selv som avsluttet relasjonen, og de er sammen blitt enige om å kun treffes for uforpliktende sex. Det er en svært stor mulighet for at han tror at TS har det helt fint med denne ordningen de har skapt sammen, at han tror TS har det bra og at de koser seg skikkelig sammen innimellom. Det TS driver med her er manipulasjon. Ved å være tilgjengelig, overtolke og skjule sine ekte følelser håper hun at denne mannen skal endre seg og gi henne det hun egentlig vil ha. 3
umAxa Skrevet 25. oktober 2023 #11 Skrevet 25. oktober 2023 5 minutter siden, ESFP said: Hvis TS ikke klarer å stå opp for seg selv og fortelle denne mannen hva hun egentlig ønsker og forventer, så kan man ikke forvente at denne mannen skal være tankeleser. Det var TS selv som avsluttet relasjonen, og de er sammen blitt enige om å kun treffes for uforpliktende sex. Det er en svært stor mulighet for at han tror at TS har det helt fint med denne ordningen de har skapt sammen, at han tror TS har det bra og at de koser seg skikkelig sammen innimellom. Det TS driver med her er manipulasjon. Ved å være tilgjengelig, overtolke og skjule sine ekte følelser håper hun at denne mannen skal endre seg og gi henne det hun egentlig vil ha. Så ut til at hun kom til "oss" fordi hun slet med en fwb som hadde tomme og vage løfter. Men det kan være en vinkling jeg ikke så før du nevnte det, og i så fall se vekk fra mitt tidligere innlegg. For TS så ligger man som man reder til syvende og sist slik som hun involvere seg.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #12 Skrevet 25. oktober 2023 Ts her. Hmmm. Jeg leser deres svar med interesse. Hvorfor tolker dere at jeg vil bli sammen med ham? Det er helt uaktuelt for meg. Men jeg vil jo ha en redelig FwB, og har ingen andre aktuelle... vi har veldig god seksuell kjemi også, så noen grunner til å beholde ham. Men dere har jo rett i at jeg har noen issues, som ikke klarte å la ham gå da jeg prøvde i sommer. Denne uka kjenner jeg at jeg er litt lei av hele fyren, og har ikke hatt noe behov for å kontakte ham. MEN, da han kontakta meg i går for å finne en dag for å møtes så klarte jeg ikke stå i mot. Jeg er så svak ass. Og nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å møte ham, og samtidig har jeg ikke lyst å sende ham snap eller melding, som jeg har hatt før.. så det er jo bra? Jeg har også lastet ned hinge og begynt å prate med noen nye håper jeg bare får nok avsmak på min FwB at vi klarer å bryte det etterhvert. Jeg føler at det går riktig vei i alle fall. Anonymkode: d10f2...4ce
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #13 Skrevet 25. oktober 2023 Dropp det..det er bare sex og absolutt ikke verdt å bli behandlet som drit for.. Anonymkode: 654e0...7a4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #14 Skrevet 26. oktober 2023 Overskriften er nok, dropp hobbydiagnostiseringen! Anonymkode: 3deab...528 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #15 Skrevet 26. oktober 2023 Tenk at en MOR er så umoden. Anonymkode: be0db...ceb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå