AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg googlet først, men fant bare gamle tråder om temaet. Forsåvidt mange gode svar i trådene, men så døde trådene ut uten at jeg egentlig fikk svar på det jeg lurer på. Så. Jeg har en treåring som nekter å bruke votter. I en av de gamle trådene jeg fant via google ble reima sine votter med tommelen midt på nevnt som gode forslag, den type votter er prøvd uten hell. Jeg har prøvd tynnere ullvotter, tykke votter som er lett å få tommelen riktig på plass i, hansker og egentlig alt jeg føler finnes. Nå har jeg også strikket noen votter, med snor i som henger inni jakken, men de er litt smale å få på. Er det noen som har noen gode triks for å få barn til å bruke votter? Eller som har noen helt fantastiske votter ungen vil bruke? Problemet her er jo at alle votter er litt klumpete og han føler at han ikke kan bruke hendene. Jeg vurderer å strikke votter uten tommel, som er litt vide og enkle å ta av og på, tenker at de kan henge i en snor i jakken. Da er tanken at vottene enkelt kan tas på når hendene blir kalde, og tas av når hendene skal bruke. Noen som tror dette kan funke? Anonymkode: c8db5...627
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Siden du kan strikke, så anbefaler jeg å prøve ‘votter’ med halv tommel og uten tupp. Det ble løsningen her i den alderen. Da holdes hånden stort sett varm, selv om fingrene ikke er dekket, og de får brukt hendene. Altså pulsvarmere, fingervanter. Som dette, bare at jeg strikka de til å dekke lengre opp på knokene. https://www.statistrikk.no/2017/10/13/oppskrift-pa-pausepulsvanter/ Lagde også et par med tupp som kunne brettes ned over fingrene om det ble veldig kaldt. Knapp til å feste opp når ikke i bruk. Anonymkode: 5b94b...0d7 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Har du prøvd vottene fra Nøstebarn? Men egentlig tror jeg det å fryse på hendene kan motivere litt.. Anonymkode: 49995...874 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 Mine har beholdt hjemmestrikkede barnehagevotter, og Nøstebarnvottene ved snø. Anonymkode: bf64e...7a9 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 Votteklyper festet i genseren under jakka/dressen. Anonymkode: 5fb08...a5f 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Siden du kan strikke, så anbefaler jeg å prøve ‘votter’ med halv tommel og uten tupp. Det ble løsningen her i den alderen. Da holdes hånden stort sett varm, selv om fingrene ikke er dekket, og de får brukt hendene. Altså pulsvarmere, fingervanter. Som dette, bare at jeg strikka de til å dekke lengre opp på knokene. https://www.statistrikk.no/2017/10/13/oppskrift-pa-pausepulsvanter/ Lagde også et par med tupp som kunne brettes ned over fingrene om det ble veldig kaldt. Knapp til å feste opp når ikke i bruk. Anonymkode: 5b94b...0d7 Tusen takk for tips. Dette hadde jeg ikke tenkt på egentlig. Fordi jeg tenkte det blir for kaldt, men det er jo mye bedre enn ingen votter Anonymkode: c8db5...627 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #7 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har du prøvd vottene fra Nøstebarn? Men egentlig tror jeg det å fryse på hendene kan motivere litt.. Anonymkode: 49995...874 Jeg har vært litt skeptisk til å kjøpe de. Ikke fordi jeg ikke tror de er gode, men det er ingenting ved de som ser annerledes ut mtp bevegelighet enn andre. Og da er det litt mye å betale oppimot 500 kr for et par votter som ikke brukes 😅 Anonymkode: c8db5...627 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #8 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg har vært litt skeptisk til å kjøpe de. Ikke fordi jeg ikke tror de er gode, men det er ingenting ved de som ser annerledes ut mtp bevegelighet enn andre. Og da er det litt mye å betale oppimot 500 kr for et par votter som ikke brukes 😅 Anonymkode: c8db5...627 Mener du at de ikke er mykere og lettere å gripe med en andre votter? Har vurd rt de selv, men de er jo så dyre!😵 Anonymkode: c5e63...c35
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #9 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Mener du at de ikke er mykere og lettere å gripe med en andre votter? Har vurd rt de selv, men de er jo så dyre!😵 Anonymkode: c5e63...c35 Jeg vet ikke helt. Men problemet med votter ser ut til å være at det blir vanskeligere å bruke hendene. Kan godt hende de fra Nøstebarn er kjempemyke, men det hjelper jo sikkert ikke når hendene er like håpløs å bruke. Anonymkode: c8db5...627 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #10 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg vet ikke helt. Men problemet med votter ser ut til å være at det blir vanskeligere å bruke hendene. Kan godt hende de fra Nøstebarn er kjempemyke, men det hjelper jo sikkert ikke når hendene er like håpløs å bruke. Anonymkode: c8db5...627 Har du prøvd tynne vanter fremfor votter? Mulig barnet beholder de på. Høres ut som problemet er at barnet ikke får brukt fingrene. Anonymkode: c5e63...c35
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #11 Skrevet 22. oktober 2023 Kattnakken ullvotter🤩 Anonymkode: 8b893...ce1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #12 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kattnakken ullvotter🤩 Anonymkode: 8b893...ce1 Det er da ikke noe spesielt med de, vanlige ullvotter, men en klumpete "antiskli" i hånden. Anonymkode: c5e63...c35
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #13 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er da ikke noe spesielt med de, vanlige ullvotter, men en klumpete "antiskli" i hånden. Anonymkode: c5e63...c35 Her ser man hvordan det klumper seg Anonymkode: c5e63...c35
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #14 Skrevet 22. oktober 2023 Fikk ikke med blide😅 Anonymkode: c5e63...c35
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #15 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kattnakken ullvotter🤩 Anonymkode: 8b893...ce1 Mine barn liker disse veldig godt. Anonymkode: b3d5b...df0
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #16 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Mine barn liker disse veldig godt. Anonymkode: b3d5b...df0 Hva er forskjellen på de og andre tilsvarende ullvotter? Anonymkode: c5e63...c35
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #17 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg hadde en som tok av seg ALT av votter, riktignok yngre enn din. Didriksons vintervotter var det som funka for oss, i alle fall 👍🏻 Anonymkode: 9afc2...033
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #18 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg hadde en som tok av seg ALT av votter, riktignok yngre enn din. Didriksons vintervotter var det som funka for oss, i alle fall 👍🏻 Anonymkode: 9afc2...033 Er det disse? https://www.dressmykid.no/products/didriksons-biggles-zip-votter-barn-og-baby-dive-blue Anonymkode: c5e63...c35
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #19 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tusen takk for tips. Dette hadde jeg ikke tenkt på egentlig. Fordi jeg tenkte det blir for kaldt, men det er jo mye bedre enn ingen votter Anonymkode: c8db5...627 Strikker de så de dekker nesten opp til første fingerleddet. Det hjelper mye! Bruker det selv ute på denne tiden av året. Min erfaring er at de blir mer motiverte for vottebruk av seg selv når snøen kommer. Da er det ikke like stas med bare fingrer, og de begynner å skjønne selv at hele votter kanskje ikke er så dumt. Anonymkode: 5b94b...0d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå