AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Hei! Jeg er i uke 13+6, og jeg kjenner meg ikke gravid? Jeg har svært ømme bryster, men det er egentlig det. Er dette vanlig å føle? Jeg var på ultralyd for en uke siden og alt så bra ut, men jeg Kjenner jeg blir litt småbekymra for det. Vet det er tidlig og at man ikke kjenner liv så tidlig, men jeg trodde jeg kom til å føle meg dårligere mye lenger og ikke føle meg som meg selv, sånn som jeg gjør nå🤔 Var kvalm helt frem til uke 12 mvh førstegangs Anonymkode: b117d...c94
Flamme Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Vanlig, ja 🙂 Ser nøyaktig samme spørsmål ukentlig på forum og termingrupper.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Helt vanlig. Slik var min forige graviditet også, hadde ikke engang ømme pupper Anonymkode: 9ccc4...b5f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 Veldig vanlig i trimester 2 før du kjenner liv. Kjemperart egentlig. Anonymkode: d784c...eda
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 Helt vanlig❤️ Så ikke bekymre deg.. Anonymkode: c11b5...738
GammelKaktus Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg hadde egentlig ingen symptomer på at jeg var gravid hvis man ser bort i fra at jeg fikk lyst på noe frukt jeg ikke liker til vanlig. Har mer symptomer på graviditet til vanlig enn når jeg var gravid. 😄
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 Flamme skrev (13 minutter siden): Vanlig, ja 🙂 Ser nøyaktig samme spørsmål ukentlig på forum og termingrupper. Så bra!😊 Anonymkode: b117d...c94
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 FrøkenMånestråle skrev (10 minutter siden): Jeg hadde egentlig ingen symptomer på at jeg var gravid hvis man ser bort i fra at jeg fikk lyst på noe frukt jeg ikke liker til vanlig. Har mer symptomer på graviditet til vanlig enn når jeg var gravid. 😄 Ja, ikkesant! Jeg har jo til og med ømme pupper så det er jo hvertfall noe😆 Takk for svar! Anonymkode: b117d...c94
tussi84 Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 Du er i 2 trimester. For de fleste så stopper symptomene tidlig i dette semesteret, og man føler seg ikke gravid før man kjenner noe liv.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #10 Skrevet 21. oktober 2023 tussi84 skrev (11 minutter siden): Du er i 2 trimester. For de fleste så stopper symptomene tidlig i dette semesteret, og man føler seg ikke gravid før man kjenner noe liv. Takk😊 Anonymkode: b117d...c94
Kjempeliten Skrevet 21. oktober 2023 #11 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg skjønte nesten ikke at jeg var gravid før uke 18 og ultralyd 🤣. Altså, jeg visste at jeg var gravid, men følte meg helt som før. Ikke kvalm, ikke vondt noe sted, ingenting. Hadde ingen plager resten av svangerskapet, bortsett fra halsbrann helt på slutten og så klart meget sliten og tung.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #12 Skrevet 21. oktober 2023 Kjempeliten skrev (9 minutter siden): Jeg skjønte nesten ikke at jeg var gravid før uke 18 og ultralyd 🤣. Altså, jeg visste at jeg var gravid, men følte meg helt som før. Ikke kvalm, ikke vondt noe sted, ingenting. Hadde ingen plager resten av svangerskapet, bortsett fra halsbrann helt på slutten og så klart meget sliten og tung. Åh, så bra å høre😂 Skal jo ikke klage på at jeg føler meg bra akkurat, noen føler seg jo kjempedårlig hele svangerskapet, meeen man blir jo litt betenkt når man føler seg så «normal»! Takk for svar❤️ Anonymkode: b117d...c94
Miaiai Skrevet 21. oktober 2023 #13 Skrevet 21. oktober 2023 Ja jeg har også ikke følt meg gravid, og var veldig urolig pga det men alt var helt fint. Jeg har 5 barn, og 2 har jeg vært veldig dårlig. Men 3 nesten ingen symptomer, og kun første ukene. Så husker den følelsen du beskriver. Det at du har kommet så langt og ul viser at det ser bra ut, så er det veldig bra
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #14 Skrevet 21. oktober 2023 Helt vanlig. Man kan nesten lure på om man har innbilt seg det hele 😅 Anonymkode: a9310...2a5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #15 Skrevet 21. oktober 2023 Så deilig, for om noen uker mnd er det ikke til å ta feil sv 😂 hilsen trebarnsmor kjøp en bb hugme pute nå, du vil trenge den, den er på salg på barnas hus NÅ di skylder deg selv den, den gir god støtte å sove når du er stor og ikke snur deg selv i søvne Anonymkode: ae47e...581
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #16 Skrevet 22. oktober 2023 Kvalmen stoppet rundt uke 12, nå i 13+5 og kjenner ingenting. Eneste påminnelse jeg får nå er hvis jeg pusher meg litt for hardt så blir jeg sliten fortere. Som f.ex. etter en lang tur. Ellers ingenting. For ett par uker siden har jeg hatt vondt av å ligge på magen- nå- ingen ting ikke ømme bryster en gang. Så tror det er vanlig. Skal på en ekstraordinær ul på onsdag, får sjekke og håper alt er i orden. Anonymkode: 6c4ef...897
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #17 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så deilig, for om noen uker mnd er det ikke til å ta feil sv 😂 hilsen trebarnsmor kjøp en bb hugme pute nå, du vil trenge den, den er på salg på barnas hus NÅ di skylder deg selv den, den gir god støtte å sove når du er stor og ikke snur deg selv i søvne Anonymkode: ae47e...581 Ja, ikkesant! Syns tiden allerede har gått kjapt, for når jeg ser på kalenderen så er det jo bare et halvt år igjen til det hele er over😂 åh, det har jeg aldri hørt om at jeg trenger allerede mens jeg er gravid. Men jeg har jo sett sånne gravid puter, så det er vel kanskje det samme. Trodde de putene du nevner bare var til typ amming osv. Skjønner jo at jeg virkelig ikke peiling på hva som jeg kommer til å trenge, er vel ofte sånn det er første gangen🙈 Anonymkode: b117d...c94
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #18 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kvalmen stoppet rundt uke 12, nå i 13+5 og kjenner ingenting. Eneste påminnelse jeg får nå er hvis jeg pusher meg litt for hardt så blir jeg sliten fortere. Som f.ex. etter en lang tur. Ellers ingenting. For ett par uker siden har jeg hatt vondt av å ligge på magen- nå- ingen ting ikke ømme bryster en gang. Så tror det er vanlig. Skal på en ekstraordinær ul på onsdag, får sjekke og håper alt er i orden. Anonymkode: 6c4ef...897 Ja, ikkesant! Kjenner på akkurat det samme, så det er godt å høre at det er mange som har det sånn og at det er vanlig😄 Kjente meg typ sjøsjuk og helt ute av det de første mnd’ene, men nå ingenting! Åh, hva er ekstraordinær ul om jeg får spørre? Jeg har allerede vært på en tidlig ul, og får ikke innkallelse til ordinær ul før mellom uke 18 og 22🤔 Anonymkode: b117d...c94
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #19 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Helt vanlig. Man kan nesten lure på om man har innbilt seg det hele 😅 Anonymkode: a9310...2a5 Ja, det føles litt sånn akkurat nå! Nesten så jeg var på vei til å si til mannen at jeg vil ta en privat UL før ordinær bare for å sjekke at det stemmer fortsatt😂 Anonymkode: b117d...c94
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #20 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg er i uke 33 nå, og har riktignok hatt endel mer plager enn deg, men ville også skyte inn med at absolutt alt er normalt mtp symptomer. Kjenner en som nærmest ikke har hatt plager (annet enn at ting har vært litt tungt på slutten), hun var ikke kvalm i starten engang, men alt har gått fint! En annen fikk smerter av bekkenløsning veldig tidlig, jeg selv kastet opp noen ganger i uke frem til uke 16 hvertfall, og har følt meg helt utmattet hele svangerskapet så langt, men har samtidig vært i god form ellers. På den andre siden vet jeg om en som mistet før uke 12 hadde hatt masse symptomer hele veien, kastet opp på vei til UL der de så det ikke var liv. Så man kan rett og slett ikke ta symptomer som tegn på noe som helst, når du har kommet så langt må man bare anta at alt er bra, og prøve å være takknemlig for at man slipper symptomer. Det som stresset meg utover i svangerskapet var det å kjenne liv. Jeg har morkaka på fremre vegg, og da kjenner man ofte liv senere. Hadde flere venner som så/kjente tydelige spark allerede før OUL, mens jeg ikke engang kjente tydelige "bobler" før nærmere uke 24, og først etter uke 28 var det tydelige spark og annet som helt klart er bevegelser. Men jeg har bare måttet anta at alt er normalt, lege/jm har ikke vært bekymret, og nå kjenner jeg mye svært ofte. Bare så du ikke blir stresset hvis bevegelsene også lar vente på seg (det er hvis det blir mindre bevegelser enn man pleier å kjenne at man skal ta det på alvor) Lykke til - OUL pleier å hjelpe sånn på å tro at det er virkelig og ikke bekymre seg like mye, da har jo ofte magen blitt litt mer synlig også ❤️ Anonymkode: 5743c...e96 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå