Gå til innhold

Trenger litt jakke-inspo, 38 år og hel ute av hva som skjer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyst på en ny jakke men jeg er helt lost på hva som er trendy/fint/behagelig... Hvilke jakker synes du er fine nå? Hva kjøpte du deg for høsten?

Vil ha noe som er litt varmt men ikke til kaldeste vinter... Jeg er ganske varm av meg så trenger ikke tjukk dunjakke med en gang det nærmer seg 0 :) Men vil ikke ha tynn kåpe eller trenchcoat heller.

Vil helst ikke ha noe som er for pyntet men gjerne litt pent, ikke for sporty. Og helst ikke noe som er i sort ull da jeg har dyr med hvit pels som røyter masse (har en sort ullkåpe jeg har gitt opp å gå i for selv om den henger i skap er den full av hvite hår jeg ikke får av)

Men altså post alle type høst- og vinterjakker du liker! :) 

Anonymkode: 06469...fb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger denne, for jeg sliter med det samme 😄

Skrevet

Sikkert ikke det du leter etter men jeg har BRGN Rossby coat (https://www.vakrevene.no/products/rossby-coat-new-black) og Rains long puffer jacket (https://www.getinspired.no/rains/rains-long-puffer-jacket-ra-1507-03?yoReviewsPage=1&gclid=CjwKCAjw7c2pBhAZEiwA88pOF6JzSlSwdo8zRbcJsrhOB5ODI3Ig9E4Z9F5S3bATXIP9qBKsGmEcsBoCDHIQAvD_BwE

De er både praktiske, vanntette og holder meg varm og ikke minst ser de fine ut på :) 

Anonymkode: 8ba85...48e

• Liker 2
Skrevet

Jeg bytter mellom en kåpe som ligner på denne i 100 % ull og denne parkasen. Jeg er 34, og mine kvinnelige kollegaer går i tilsvarende jakker. 

Anonymkode: 09f73...6cd

• Liker 1
Skrevet

Ser noen har foreslått allværsjakker og tynne dunjakker… De er nok like lost som deg😄

Vanligvis ville jeg foreslått en peacoat i mørkeblått ull som høstjakke, men siden du har dyr med lyst hår, anbefaler jeg heller en i beige, eventuelt en kort ulljakke med ruter. En kort, kremhvit jakke i pilé kan også være en idé.

Håper du finner noe fint 😊

Anonymkode: 46363...1c2

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2023 den 10.26):

Ser noen har foreslått allværsjakker og tynne dunjakker… De er nok like lost som deg😄

Vanligvis ville jeg foreslått en peacoat i mørkeblått ull som høstjakke, men siden du har dyr med lyst hår, anbefaler jeg heller en i beige, eventuelt en kort ulljakke med ruter. En kort, kremhvit jakke i pilé kan også være en idé.

Håper du finner noe fint 😊

Anonymkode: 46363...1c2

Tenker i samme baner som deg!

En beige ullkåpe alá Max Mara går aldri av moten. Eller en beige peacoat i ull. 

Når det er sagt, tror jeg de fleste bør eie en tykk dunjakke eller -kåpe også, til de kaldeste dagene. Men det er ikke det TS ber om tips om nå…

• Liker 2
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Johnny Love sine jakker, og de har mye forskjellig. Selges også litt av dem på Tise og finn. Feks slike: 

Screenshot_20231029-121818.png

Screenshot_20231029-122029.png

Anonymkode: 2a42c...9ee

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker umiddelbart på en klassisk kåpe eller blazer i ull 😊

Prøv ellers å ikke tenke trender. Bruk litt tid til å titte på f.eks. instagram, pinterest eller google, og studer hvordan andre kler seg. Hva er det som gjør at du synes noe er fint og noe ikke er fint? Hvordan kler folk du synes ser bra ut seg? Besøk deretter fysiske butikker og prøv jakker/kåper i den stilen du likte på andre, og se om noe av det fungerer på deg. Spør butikk-ekspeditøren om å hjelpe deg 😊 Styr unna kjedebutikker og gå på ordentlige steder der de som jobber der har kunnskap. Hvis du ikke har råd kan du fortsatt prøve klær, og evt. kjøpe noe rimeligere (eller brukt!) når du vet hva som er fint på deg.

Anonymkode: dedd1...07a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...