AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Hei. For over ett år siden gikk arbeidsplassen min konkurs. Da skyldte de oss ganske mye penger i lønn og feriepenger. Vi sendte da lønnsgaranti-krav til bostyrer som sendte det videre til NAV. Behandlingstiden til NAV er på 2-8 mnd, men da vi var i kontakt med dem i sommer (etter 8 mnd) sa de at vi kunne regne med de i oktober, men utover det kan de ikke gi oss noe informasjon da kommunikasjonen skal gå via bostyrer. Problemet er at han ikke svarer. Vi har sendt noen mail innimellom, men det er helt tyst, og han svarer ikke på telefon. Vi har prøvd både han og assistenten hans som var den som sendte inn papirene. En tilleggsopplysning (som gjør at vi ikke stoler helt på dem): bostyrers assistent fortalte oss at han sendte inn alle papirer til NAV i november 2022. NAV derimot sa at de ble sendt i februar 2023. Da hadde egentlig fristen gått ut fra bostyrers side (vi arbeidstakere forholdt oss til en frist i november). Konkursen tok lengre tid enn forventet før den ble "godkjent", så kan ha hatt noe med det å gjøre, men vanskelig å si noe sikkert når det er 0 kommunikasjon. Hva gjør vi nå? Det er en uke siden forrige mail. Anonymkode: 3db9f...8d5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Hvis dere ikke får kontakt med bostyrer så kontakter dere tingretten som har oppnevnt vedkommende. Be de enten ta vedkommende av saken og oppnevn ny bostyrer, eller få tingretten til å disiplinere bostyrer litt. Uansett er tingretten eneste instans med makt over bostyrer. Anonymkode: fbdcb...649 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå