Gå til innhold

Foranliggende morkake - kjenne liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😊 Av nysgjerrighetens grunn, dere som har/har hatt foranliggende morkake, når kjente dere liv for første gang?

Jeg er 19+3 nå er så spent på å få kjenne noe, men fullstendig nada enn så lenge😅

Anonymkode: 01d44...aa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bakenliggende livmor og lurer på det samme😅

Anonymkode: d6b22...64c

Skrevet

Kjente vel noe rundt den tiden, men regelmessig og konkret var vel nærmere uke 30 😅

Skrevet

Tror det var rundt uke 23/24

Anonymkode: c4387...b02

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde foranliggende morkake med førstemann og kjente tydelig liv rett etter ordinær ultralyd i uke 18 eller 19 😊 Men han var en stor og sterk gutt.

Anonymkode: bb095...0f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei😊 Av nysgjerrighetens grunn, dere som har/har hatt foranliggende morkake, når kjente dere liv for første gang?

Jeg er 19+3 nå er så spent på å få kjenne noe, men fullstendig nada enn så lenge😅

Uke 16

Anonymkode: e30cb...30c

Skrevet

Uke 15 kjente jeg de berømte "boblene". Første definerte spark i uke 20. De neste 20 ukene ble sparkene så harde at hele magen min "bulet" og de siste to ukene kunne jeg se sparkene utenpå tettsittende genser. 

Anonymkode: 784af...68f

• Liker 1
Skrevet

Husker ikke nøyaktig da det er noen år siden... Men ca uke 16, minnes jeg. Ganske tidlig i hvert fall, før OUL. Har både bakovervendt livmor og hadde foranliggende morkake. 

Anonymkode: 718b0...603

Skrevet

Morkake foran i begge svangerskap. Kjente liv i uke 20 med første og uke 18 med andre. 

Anonymkode: 0e2a2...aec

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde foranliggende morkake med førstemann og kjente tydelig liv rett etter ordinær ultralyd i uke 18 eller 19 😊 Men han var en stor og sterk gutt.

Anonymkode: bb095...0f6

Samme for meg. Var usikker på om det var spark eller luft,men etterkvart som dei vart sterkare så vart eg sikker. Men rundt den tida der..

Skrevet

Foranliggende morkake og kjente liv i uke 17, og daglig liv fra uke 18/19

Anonymkode: 33c90...84c

Skrevet

3 barn, den siste gangen med morkake fremme, kjente liv 19 uker tror eg, men det var svakere enn de andre to, men barnet blir større og da blir det som vanlig, litt mindre «strykefølelse» i begynnelsen kanskje

Anonymkode: 5c7dd...39d

Skrevet

Med første, litt etter oul. Med andre kjente jeg tidlig, kanskje i uke 14? Begge med morkaka foran

Anonymkode: 58564...4f4

Skrevet

Mener du foranliggende morkake som foran åpningen (er vel slik helsepersonell omtaler det) eller som foran på magen (på fremre vegg)

Jeg har det siste, som er da man ofte kjenner seint liv, i tillegg til irritabel tarm, så mye bobler i magen fra før, så kan jo ha kjent liv tidligere, men det var ingen forskjell fra før hvertfall 😛

Jeg kjente dermed så og si ingenting før uke 24. Ble veldig stressa av alle som sa de kjente ting så tidlig, men legen var ikke stresset, og innen uke 28 kjente jeg tydelige spark etc daglig, og deretter har jeg bare kjent mer og mer, tydeligere og tydeligere, etter uke 30 kjenner jeg noe mange ganger om dagen, omtrent hver gang jeg hviler over tid.

Er også førstegangsfødende, da kjenner man også seinere.

Anonymkode: 94366...0f7

Skrevet

Kjente liv første gang uke 20 og hverdag fra rundt uke 22/23😊

Skrevet

Førstemann uke 24 og andremann rundt 17/18.

Anonymkode: 3f268...1e8

Skrevet

Rundt OUL med begge :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mener du foranliggende morkake som foran åpningen (er vel slik helsepersonell omtaler det) eller som foran på magen (på fremre vegg)

Jeg har det siste, som er da man ofte kjenner seint liv, i tillegg til irritabel tarm, så mye bobler i magen fra før, så kan jo ha kjent liv tidligere, men det var ingen forskjell fra før hvertfall 😛

Jeg kjente dermed så og si ingenting før uke 24. Ble veldig stressa av alle som sa de kjente ting så tidlig, men legen var ikke stresset, og innen uke 28 kjente jeg tydelige spark etc daglig, og deretter har jeg bare kjent mer og mer, tydeligere og tydeligere, etter uke 30 kjenner jeg noe mange ganger om dagen, omtrent hver gang jeg hviler over tid.

Mener som i foran på magen 😊

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Foran livmor heter vel forliggende? 

Anonymkode: 7c9fe...722

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Foran livmor heter vel forliggende? 

Anonymkode: 7c9fe...722

Ja, det gir mening.

Jeg har sett samme det bli beskrevet som både for- og foranliggende på helsenettsteder, derfor jeg tenkte det var det samme, men det gir mening at det siste bare er feilskrevet. Gir også mening at jeg stort sett ser og hører foranliggende bli beskrevet som "på fremre vegg", nettopp for at det ikke skal bli blandet sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...