Gå til innhold

evig skeptisk til kjæresten med innvander bakgrunn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei det kan høres litt spesielt ut.

Sammen med en mann i nesten tre år nå, kjent han siden barneskolen. Han er født og oppvokst i Norge, kan selvfølgelig flytende Norsk og har høyere utdanning, men i mine øyne er han bare en fremmed på lik linje med de andre man ser overalt. Minoritetsungdommer/asylsøkere/gansgtere etc. 

Må innrømme at jeg har tidligere hatt lite kontakt med fremmede kulturer og på en måte oppvokst med å bare holde seg unna, men klarte ikke det med han når jeg fikk så sterke følelser og føler jeg kjenner han inn og ut, men samtidig huff ..... ja.

litt hjelp folkens, håper bare ikke jeg virkelig må slå opp for å bli kvitt den ekle følelsen hvor kun signaliserer hvor forstyrret jeg i hodet :S

Anonymkode: 84521...67d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noe tull

Anonymkode: 46733...c4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

men i mine øyne er han bare en fremmed på lik linje med de andre man ser overalt. Minoritetsungdommer/asylsøkere/gansgtere etc. 

Hadde du kjent han som du sier i tre år, så hadde du ikke skrevet det der.

Anonymkode: 525cc...f35

• Liker 7
Skrevet

#tingsomaldriharskjedd

Anonymkode: 8d9e9...6ca

• Liker 6
Skrevet

Ærlig talt. Det er kjent at innvandrere topper kriminalitetsstatistikken, men denne mannen er ikke innvandrer. Hvis du kjenner han fra barndommen burde ikke kultur være noe problem heller, slik den ofte er.

Anonymkode: 05055...b9e

Skrevet

Men hvorfor valgte du han hvis du føler det sånn? Personlig ville jeg aldri ha valgt en innvandrer fordi jeg er skeptisk, har dårlig erfaring, og har sett utallige norske damer komme dårlig ut av forhold med utenlandske menn (og da mener jeg ikke svensker og dansker nei). Klart det finnes norske menn som er drittsekker og rasshøl (dessverre), men hvis du velger en mann fra disse mer fjerne landene så er det nesten helt sikkert at det er store kulturelle forskjeller som vil skape problemer i et forhold. Men nå har du jo valgt denne fyren så du får bare stå i det valget da. 

Anonymkode: 35fd0...170

Skrevet

Det er noen kvinner som har blitt sammen med disse mennene og har endt opp med å bli drept.

Skrevet

Siden du nevner det selv, så høres det ut som om at du er litt "forstyrret i hodet" som ikke klarer å få bort følelsen etter 3 år sammen. Den følelsen burde du strengt tatt ha vokst av deg til nå.

Så jeg tror ikke vi har noen råd til deg som vil klare å hjelpe deg med å få bort følelsen.

Kanskje det å slå opp er en god ting for dere begge da?

Skrevet

La meg forklare dette med et par eksempler jeg har opplevd:

1. Hunden som reagerte med frykt mot mørkhudede mennesker:

• Hunden til en kompis hadde ikke blitt eksponert for mange mørkhudede mennesker tidligere. Dette manglende kjennskapet kan ha ført til en instinktiv reaksjon av frykt. Hunden har ikke en innebygd fordom, men reagerer på det ukjente.
  2. En kvinnelig slektning som reagerte med frykt mot en mørkhudet taxisjåfør:

• Selv om hun verbalt har forsvart antirasisme, hadde hun en instinktiv reaksjon av usikkerhet i nærvær av en mørkhudet person. Dette kan også skyldes mangel på tidligere positive interaksjoner med mørkhudede mennesker, noe som fører til en ubevisst usikkerhet.

I ditt tilfelle, selv om du har sterke følelser for partneren din og har kjent ham i mange år, kan det være at mangelen på eksponering for forskjellige kulturer tidligere i livet ditt påvirker dine følelser på et ubevisst nivå.

Er du ærlig med deg selv med tanke på alvorlige røde flagg?  Har du opplevd noen, men "feiet dem under teppet" på grunn av den bakgrunnen han har?

Jeg håper dette gir litt klarhet og hjelper deg på veien mot forståelse og aksept.

Skrevet

Anbefaler filmen "Ikke uten min datter".

Anonymkode: 44f82...48d

Gjest Inverto
Skrevet (endret)

Dette er jo rett og slett et dolk i ryggen slik jeg ser det 😮 waaaaah

Endret av Inverto
Skrevet

Kjenner meg igjen det TS beskriver her. Det sies at vi Nordmenn stoler på hverandre, men det gjelder ikke det ukjente. Merker også i det dagligdagse at de er overalt i samfunnet, men ekskludert. Synes personlig at det er dumt siden de er jo her blant oss. Vi begge har å tjene på bli et stortstilt samfunn. Er 51 år og singel nå, så og si ensom. Føler jeg hadde mulighet for å gifte meg og ha et større vennekrets dersom jeg valgte å ikke avvise de som ser litt andelenes ut.

Anonymkode: 170ce...d9c

• Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke innvandrerstatusen som betyr noe. Det er religionen.

Anonymkode: 71c55...813

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er du sammen med en du ikke liker eller stoler på? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Okei det kan høres litt spesielt ut.

Sammen med en mann i nesten tre år nå, kjent han siden barneskolen. Han er født og oppvokst i Norge, kan selvfølgelig flytende Norsk og har høyere utdanning, men i mine øyne er han bare en fremmed på lik linje med de andre man ser overalt. Minoritetsungdommer/asylsøkere/gansgtere etc. 

Må innrømme at jeg har tidligere hatt lite kontakt med fremmede kulturer og på en måte oppvokst med å bare holde seg unna, men klarte ikke det med han når jeg fikk så sterke følelser og føler jeg kjenner han inn og ut, men samtidig huff ..... ja.

litt hjelp folkens, håper bare ikke jeg virkelig må slå opp for å bli kvitt den ekle følelsen hvor kun signaliserer hvor forstyrret jeg i hodet :S

Anonymkode: 84521...67d

Regner med at du har valgt et antrekk for Halloween: går ut fra Waffen-SS Babe? 😂

Anonymkode: c6f69...eac

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ærlig talt. Det er kjent at innvandrere topper kriminalitetsstatistikken, men denne mannen er ikke innvandrer. Hvis du kjenner han fra barndommen burde ikke kultur være noe problem heller, slik den ofte er.

Anonymkode: 05055...b9e

Om man har grunnleggende, absolutt minimal forståelse for statistikk eller prosenter, så sier "topper kriminalitetsstatistikken" veldig lite.

F eks: "Innvandrere utgjør 70% av et eller annet kriminelt. Det du ikke ser, er hvor mange individer det er først snakk om? Fordi du har en situasjon hvor 1 individ kan blåse opp statistikken på flere arenaer, så en kriminell person kan telle som både 1 i den ene kategorien (f eks vold), så ran i den andre kategorien. 

La meg presentere deg en artikkel fra 2005 - altså for 18 år siden. Allerede da påpekte man hvordan prosenter sier veldig lite.

Her har du kun 58 individer, som herjer så jævlig at det blir registrert 75.000 lovbrudd på disse 58 individene.

https://www.dagbladet.no/nyheter/58-kriminelle---75000-lovbrudd/66153096

Det er fortsatt slik i dag, 18 år senere, nemlig at det er en liten klikk som er overrepresentert i prosenter, og blåser antallet saker skikkelig hardt oppover. Med tanke på at Norge har over 1.100.000 norske minoriteter og innvandrere, så er det store og massive flertallet lovlydige. 

Anonymkode: c6f69...eac

• Liker 3
Skrevet

Slå opp med han, og hold deg til dine egne. Jeg overtar gjerne kjæresten din. 

Hilsen innvandrerkvinne. 

Anonymkode: 7c738...866

• Nyttig 1
Gjest Geminisoul_83
Skrevet

Denne tråden bør flyttes til rødt flag hos damer. Hun her ER et rødt flag.

Skrevet

Du har vært sammen med han i 3 år, men plutselig nå blir du skeptisk?… skjønte ikke 

Anonymkode: 66b55...c8a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...