Gå til innhold

Har du noen venner med Aspergers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan synes du vennskapet er?

Jeg har en venninne. Det tok flere år før jeg fikk vite at hun hadde aspargers. Tenkte hun bare var litt sær og spesiell, men det gikk helt fint for min del. 

Nå treffes vi få ganger i året pga av avstand så jeg opplever jo ikke henne så ofte. Vi møtes pga en felles interesse. 

Anonymkode: 25452...fce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og vennskapet er utrolig enveis. Hun klarer ikke egentlig forholde seg til andre mennesker virker det som. Er hennes nærmeste venn, og hun klarer knapt ta kontakt med meg - eller familien sin. Hun flyttet til en annen by etter videregående for å studere, og trives i sitt eget selskap hvor hun tegner mye.

Anonymkode: 34699...86e

• Liker 1
Skrevet

Nei, men det handler nok om at Asperger ikke var vanlig blant barn i min generasjon. De fleste ble far tidlig i 20-årene osv.

Anonymkode: 455eb...cc3

Skrevet

Har diagnosen selv, og minst halvparten det sosiale nettverket mitt har også aspergers. Men usikker på om jeg har noen venner med diagnosen. Er mye mer lavtfungerende sosialt enn de aller fleste, så kommer ikke egentlig inn i noe særlig med vennskap. Syns det er så frustrerende å se at alle andre med diagnosen er tilnærmet upåvirket sosialt, i alle fall fra mitt ståsted, og så er det meg. 

I den grad jeg har noen venner, så er det alltid jeg som må ta kontakt om jeg vil treffe noen. Men det gjelder ikke-aspergere også, så har vel mer med meg å gjøre enn noen spesiell måte folk med aspergers er i vennskap.

Anonymkode: 87949...4c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...