AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg er i begynnelsen av 40-årene, det samme er kjæresten, vært sammen ca to år. Det har vært noen røde flagg, han kan bli fort sur/stressa, men er veldig smart og snill, og en interressant person. Har prøvd å gjøre det slutt ett par ganger der vi har snakket om forholdet og sånn, men jeg har ikke klart det. Han har vel snakket på en måte som viser hvor bra han er. Men han er også ganske egoistisk, og har en del andre meninger enn meg. Vil ikke utdype for mye. Ofte tenker jeg at han er bo så bra, vi har like interresser, han har en fin familie osv, og det følger så mye bra med han. Men så er det dager jeg er så lei, føler han krever så mye av meg, jeg har ikke overskudd til det. Jeg har lite familie, og noen få venner. Er veldig redd for hvor alene jeg blir uten han. Men har jo prøvd å gjøre det slutt uten at han «lar meg» gjøre det. Men hva hvis jeg kommer til å angre. Jeg er rådvill.. Anonymkode: 0a3bd...64c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Rødt flagg! Anonymkode: ffb33...4c6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Er du perfekt selv? Anonymkode: 74241...32b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 Kan varmt anbefale boka «Bli eller gå» av The School of Life. Den hjalp meg til å få oversikten. Jeg endte opp med å gå. Ofte er det en grunn til at man kverner på dette om og om igjen. Anonymkode: 85f4f...a01
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 Du må utdype litt mer før jeg kan ha noen formening. Anonymkode: c8e1a...309
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er i begynnelsen av 40-årene, det samme er kjæresten, vært sammen ca to år. Det har vært noen røde flagg, han kan bli fort sur/stressa, men er veldig smart og snill, og en interressant person. Har prøvd å gjøre det slutt ett par ganger der vi har snakket om forholdet og sånn, men jeg har ikke klart det. Han har vel snakket på en måte som viser hvor bra han er. Men han er også ganske egoistisk, og har en del andre meninger enn meg. Vil ikke utdype for mye. Ofte tenker jeg at han er bo så bra, vi har like interresser, han har en fin familie osv, og det følger så mye bra med han. Men så er det dager jeg er så lei, føler han krever så mye av meg, jeg har ikke overskudd til det. Jeg har lite familie, og noen få venner. Er veldig redd for hvor alene jeg blir uten han. Men har jo prøvd å gjøre det slutt uten at han «lar meg» gjøre det. Men hva hvis jeg kommer til å angre. Jeg er rådvill.. Anonymkode: 0a3bd...64c Er i en lignende situasjon selv nå. Har faktisk også opplevd å prøve å slå opp et par ganger, men han «lar meg ikke gjøre det». Jeg er også redd for å angre. Men tror kanskje jeg innerst inne vet at jeg må gå. Vi har vært sammen et år. Hvordan var deres første år versus deres andre? Anonymkode: 4bfae...ef3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er i en lignende situasjon selv nå. Har faktisk også opplevd å prøve å slå opp et par ganger, men han «lar meg ikke gjøre det». Jeg er også redd for å angre. Men tror kanskje jeg innerst inne vet at jeg må gå. Vi har vært sammen et år. Hvordan var deres første år versus deres andre? Anonymkode: 4bfae...ef3 Det begynte etter bare få måneder med at han var sjalu på meg og eksen, bare for at vi har ett godt samarbeid pga ungen. Han selv har ikke noe godt forhold til eksen, og har ingen forståelse av at andre kan ha det. Ble fort sur for ting, som en annen person. Men så er han den snille og gode personen igjen. Vet jo at jeg ikke er perfekt selc, men han er veldig ustabil. Jeg trenger det litt rolig og trygt, men for han må det skje noe hele tiden. Så vi er veldig forskjellige sånn. Er så redd for å angre, fordi jeg har så lite nettverk, og vi har det bra.. av og til.. Men kan ikke være sammen med noen fordi man er redd for å være alene. Men er vanskelig. Anonymkode: 0a3bd...64c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det begynte etter bare få måneder med at han var sjalu på meg og eksen, bare for at vi har ett godt samarbeid pga ungen. Han selv har ikke noe godt forhold til eksen, og har ingen forståelse av at andre kan ha det. Ble fort sur for ting, som en annen person. Men så er han den snille og gode personen igjen. Vet jo at jeg ikke er perfekt selc, men han er veldig ustabil. Jeg trenger det litt rolig og trygt, men for han må det skje noe hele tiden. Så vi er veldig forskjellige sånn. Er så redd for å angre, fordi jeg har så lite nettverk, og vi har det bra.. av og til.. Men kan ikke være sammen med noen fordi man er redd for å være alene. Men er vanskelig. Anonymkode: 0a3bd...64c Jøss her hadde vi en ganske lik situasjon. Her startet det også med mye sjalusi. Han var sjalu på mannlige kollegaer, venner og hvis han ikke visste hvor jeg var oh ikke svarte på telefonen med en gang. Han har også et dårlig forhold til eksen. Jeg har også behov for å ha det rolig og trygt. Han har behov for trygghet, men ikke ro og fred. Litt ustabil og mye «drama». Jeg er dog heller ikke perfekt og kan også være vanskelig. Men har i det siste likevel tenkt at både jeg og han fortjener noen som er bedre for hverandre. Hadde du gått for et år siden hvis du visste hvordan det hadde vært i dag? For jeg tenkte plutselig over at jeg hadde gått for 6 måneder siden hvis jeg visste hvordan det hadde vært i dag og hvordan sommeren ble. Anonymkode: 4bfae...ef3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jøss her hadde vi en ganske lik situasjon. Her startet det også med mye sjalusi. Han var sjalu på mannlige kollegaer, venner og hvis han ikke visste hvor jeg var oh ikke svarte på telefonen med en gang. Han har også et dårlig forhold til eksen. Jeg har også behov for å ha det rolig og trygt. Han har behov for trygghet, men ikke ro og fred. Litt ustabil og mye «drama». Jeg er dog heller ikke perfekt og kan også være vanskelig. Men har i det siste likevel tenkt at både jeg og han fortjener noen som er bedre for hverandre. Hadde du gått for et år siden hvis du visste hvordan det hadde vært i dag? For jeg tenkte plutselig over at jeg hadde gått for 6 måneder siden hvis jeg visste hvordan det hadde vært i dag og hvordan sommeren ble. Anonymkode: 4bfae...ef3 Det har egentlig ikke blitt værre, men det har vært så mange småting hele tiden. Derfor er jeg og litt redd for om det er jeg som overreagerer. Han blir og litt sur hvis vi ikke er sammen like mye som han vil. Og så har han mye mer sexlyst enn meg, og går ig teller dager som at «nå er det 8 dager siden vi hadde sex.» Da mister jeg iallefall lysten. Vi har barn på hver vær kant, og bor ikke sammen, og da er det naturlig at det kan gå noen dager. Anonymkode: 0a3bd...64c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #10 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg tenker at når man stadig tenker på det, og i tilegg har prøvd uten at man klarer og gjennomføre er det en grunn for det. Alle kan tvile på om man har gjort det riktige valget eller tenke om man har valgt feil når man skal ta store steg og valg sammen. Men ikke på den måten du beskriver, da bør man lytte til sine varsellamper. Jeg har vært igjenom lignende, sist gang jeg prøvde og slå opp så fridde tullingen og jeg sa ja. Jeg spurte tilåmed venninne min på bryllupsdagen gjør jeg det riktige. Hun har i seinere tid sa hun ble helt paff når jeg sa det. Nå ble vi skilt men vi holdt sammen noen år etter det. Du er nå 40 år, tenker det er på tide og gjøre et vanskelig valg. Redselen for og være alene kan være vannskelig, men og være i et forhold som er feil for en er heller ikke bra år etter år Anonymkode: ed72a...8ec
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #11 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at når man stadig tenker på det, og i tilegg har prøvd uten at man klarer og gjennomføre er det en grunn for det. Alle kan tvile på om man har gjort det riktige valget eller tenke om man har valgt feil når man skal ta store steg og valg sammen. Men ikke på den måten du beskriver, da bør man lytte til sine varsellamper. Jeg har vært igjenom lignende, sist gang jeg prøvde og slå opp så fridde tullingen og jeg sa ja. Jeg spurte tilåmed venninne min på bryllupsdagen gjør jeg det riktige. Hun har i seinere tid sa hun ble helt paff når jeg sa det. Nå ble vi skilt men vi holdt sammen noen år etter det. Du er nå 40 år, tenker det er på tide og gjøre et vanskelig valg. Redselen for og være alene kan være vannskelig, men og være i et forhold som er feil for en er heller ikke bra år etter år Anonymkode: ed72a...8ec Barnet mitt er enebarn, så tenker på det og. Det ble slutt med faren, og møtte aldri en ny kjæreste før det var for sent. Har ikke helse til å få flere nå. Har så dårlig samvittighet for det og, og at vi har så lite familie. Hadde jeg bare hatt meg selv å tenke på, hadde det nok vært lettere å gå. Anonymkode: 0a3bd...64c
Andro Skrevet 21. oktober 2023 #12 Skrevet 21. oktober 2023 Du skjønner at sjalusi, kontrollbehov og lyst til å småkrangle er forvarsler på psykisk vold, ikke sant? Som vil øke på om du går videre. Det kan du ikke utsette barnet ditt for.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #13 Skrevet 21. oktober 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Rødt flagg! Anonymkode: ffb33...4c6 hvitt flagg! gult flagg! grønt flagg! Rosa vimpel! regnbuefarget splittflagg!! osv Anonymkode: 48b7b...867
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå