AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Et kyss ble delt i fylla. Vi møttes noen dager etter dette og pratet om det. Det ble klart fra min side at det kun er vennskap mellom oss. Han så ut til å akseptere dette. Jeg hadde ingen problemer med oss som venner før jeg la merke til atferdsendringen hans etter dette. Veldig mye meldinger og snaps, mye mer enn før, selv når jeg ikke rekker å svare på alle. Var en uke eller to jeg var veldig travel, og da la jeg merke til at antall snapper og meldinger sendt fra han tiltok drastisk. Jeg fant dette dessverre ubehagelig og følte meg "kvalt" og etter hvert "tvunget" til å svare på meldingene hans. Han snakket også på en måte jeg fant merkelig og "over the top". Som om jeg ble satt på en pidestall uten at jeg verken har bedt om eller ønsket det. Etter hvert begynte jeg å date en mann, og da var det noe inni meg som føltes ukomfortabel å fortsette å ha kontakt med denne kompisen. Ikke pga kompisen i seg selv, men antall snaps og meldinger han sender. Får også dårlig samvittighet da jeg føler det er min skyld, pga kysset, at han ønsker mye kontakt med meg. Som sagt ønsket jeg å fortsette å ha et vennskap med han da jeg syns han er et godt menneske, men det er antall meldinger og snaps som har satt en brems på det. Nå har jeg ikke åpnet snappene hans på flere dager, fordi jeg har følt meg altfor kvalt, men han fortsetter likevel å sende og skrive... får veldig dårlig samvittighet for dette. Hvordan håndtere denne situasjonen på best mulig måte? Anonymkode: df609...75a
lillevill Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Høres desverre ut som at han ikke respekterer helt ønsket ditt. Han vil mer enn å bare være venner, men vil ikke sette ord på det men heller øker kontakten i håp om at du vil begynne å føle noe romantisk for han. Det er litt manipulerende så lurer på hvorfor du føler han er en god venn? 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Han er ondskapsfull og grusom og slem. Og du er et stakkars offer. Det var kanskje det du ønsker å høre? Anonymkode: 95fd0...8ce
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 lillevill skrev (13 minutter siden): Høres desverre ut som at han ikke respekterer helt ønsket ditt. Han vil mer enn å bare være venner, men vil ikke sette ord på det men heller øker kontakten i håp om at du vil begynne å føle noe romantisk for han. Det er litt manipulerende så lurer på hvorfor du føler han er en god venn? Har aldri tenkt det på den måten. Har mer følt det var mitt ansvar siden kysset skjedde. Kanskje jeg har tatt mer ansvar for følelsene hans enn jeg skjønte selv. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er ondskapsfull og grusom og slem. Og du er et stakkars offer. Det var kanskje det du ønsker å høre? Anonymkode: 95fd0...8ce Nei, det var absolutt ikke det jeg ønsket å høre og jeg har aldri ett sekund tenkt tanker i de baner som du skisserer her! Hvor kommer uttalelsen din fra og hvorfor tror du jeg ville tenkt og følt noe sånt om noen? Jeg setter ikke pris på det. Ønsker råd for hvordan jeg kan håndtere situasjonen på best mulig måte. Hvis du ikke kan bidra med det så er det kanskje best å ikke si noe? Anonymkode: df609...75a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 Rødt flagg! Anonymkode: 5bc90...bd1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 Hæ? Han sender jo kanskje generelle snaps? Hvem bryr seg om han sender flere eller færre enn vanlig?… Andre folk bryr seg mye mindre om deg enn du tror, folk er som regel opptatt med sine egne liv. Høres mer ut som du er en kjip venn som først kysset ham, og deretter er kald og distansert etterpå… Dårlig gjort. Og dessuten løy du til han da du sa dere bare var venner etterpå. Siden du kjenner på følelser i forhold til han når du dater en annen, er det tydelig du liker han. Du får ta litt avstand til følelsene dine roer seg, og holde helt standard kontakt? Å snappe hverandre er forresten HELT VANLIG at venner gjør Anonymkode: 5e2f0...cc3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hæ? Han sender jo kanskje generelle snaps? Hvem bryr seg om han sender flere eller færre enn vanlig?… Andre folk bryr seg mye mindre om deg enn du tror, folk er som regel opptatt med sine egne liv. Høres mer ut som du er en kjip venn som først kysset ham, og deretter er kald og distansert etterpå… Dårlig gjort. Og dessuten løy du til han da du sa dere bare var venner etterpå. Siden du kjenner på følelser i forhold til han når du dater en annen, er det tydelig du liker han. Du får ta litt avstand til følelsene dine roer seg, og holde helt standard kontakt? Å snappe hverandre er forresten HELT VANLIG at venner gjør Anonymkode: 5e2f0...cc3 Hæ? Hvis datteren din hadde kommet til deg med samme problemstilling, hadde du kalt henne en dårlig venn for å være tydelig og sette grenser ovenfor menn? Nei, jeg liker han ikke på den måten. Her spekulerer du og jeg setter ikke pris på det. Snappe hverandre? Her går det kun den ene veien og i overkant, leste du ikke HI? Anonymkode: df609...75a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg kjenner til problemstillingen. Skikkelig ugrei situasjon! Man får mer og mer aversjon for hver melding som tikker inn, klump i magen. Meldingene er gjerne subtile også, slike som man gjerne «må» svare på. Er umulig å svare fuck off! når han «bare» spør om noe totalt dagligdags, som «snør det hos deg nå?». Dette er selvfølgelig taktikk fra hans side. Fullstendig uvitende (regner jeg virkelig med..) at det vrenger seg i magen hver gang en «uskyldig» melding tikker inn. Dessverre er det ikke annet å gjøre enn å si fra, atter en gang, på en strengere måte. Er du så heldig at du får deg en date nå, så bruk han for dét det er verdt og si at kontakten mellom dere må opphøre. Anonymkode: a93a5...0d0
lillevill Skrevet 22. oktober 2023 #9 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har aldri tenkt det på den måten. Har mer følt det var mitt ansvar siden kysset skjedde. Kanskje jeg har tatt mer ansvar for følelsene hans enn jeg skjønte selv. Men du sier ikke noe om hvorfor du er så redd for å miste han som venn? Hvordan er han en god venn for deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå