Gå til innhold

Hjelp, jeg har spist parmaskinke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Er i uke 4 og har bommet skikkelig. Jeg har spist parmapizza i kveld, uten å vite at dette kan være skadelig. 

Hva er sannsynligheten for skader? Dette er et engangstilfelle, men jeg freaker ut. 

Skrevet

Går sikkert fint, bare prøv å hold deg unna det fremover. 

Anonymkode: c6b0d...d66

• Hjerte 1
Skrevet

Gjort er gjort og spist er spist. Det går sannsynligvis helt fint, neste gang varmebehandler du skinken, feks i ovnen, før du spiser den.

Anonymkode: 9ae7d...3e0

Skrevet

Du kan jo spise det når det er skikkelig varmebehandlet. Antar at pizzaen ble stekt. 

Anonymkode: a8460...c55

Skrevet

Siden parmaskinken var på en pizza, var den sikkert stekt? I så fall er det ikke farlig, toksoplasmose dør ved varmebehandling.

Skrevet
kirgit skrev (Akkurat nå):

Siden parmaskinken var på en pizza, var den sikkert stekt? I så fall er det ikke farlig, toksoplasmose dør ved varmebehandling.

Det er ikke sikkert. Mange topper parma pizza med ruccola og parmaskinke etter den er tatt ut av ovnen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan jo spise det når det er skikkelig varmebehandlet. Antar at pizzaen ble stekt. 

Anonymkode: a8460...c55

Selv om pizzaen er stekt er ikke det sikkert parmaskinka ble det. Mange topper pizzaen med ruccola og parmaskinke etter den er tatt ut av ovnen

• Liker 1
Skrevet
Hjelpenfrøken skrev (1 time siden):

Hei! 
Er i uke 4 og har bommet skikkelig. Jeg har spist parmapizza i kveld, uten å vite at dette kan være skadelig. 

Hva er sannsynligheten for skader? Dette er et engangstilfelle, men jeg freaker ut. 

Sannsynligheten er 0% for skade.. bare pust og slapp av.

Anonymkode: f1f75...7fa

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiste biff tartar, krabbe og røkt hamburgerrygg noen uker etter unnfangelse, før jeg visste at jeg var gravid. Gikk fint det.

Det tryggeste er selvsagt å avstå, og derfor anbefaler man det, men som regel går et feiltrinn helt bra. ☺️

Anonymkode: 06437...74e

• Hjerte 1
Skrevet

Går nok helt fint 😅 Jeg spiste spekemat i flere uker før jeg fant ut at jeg var gravid. 

Anonymkode: f08a2...b8c

• Hjerte 1
Skrevet

TUSEN TAKK alle sammen 🫶🏻 Litt roligere nå. Ha en fin helg!

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...