Gå til innhold

Noen med nylig erfaring med IVF ved Medicus, Hausken eller Aleris i Oslo?

Venterpåregnbuen

Anbefalte innlegg

Etter et offentlig forsøk ved Riksen (der siste innsett endte i SA for 2 uker siden), ønsker min samboer og jeg å gå privat. Jeg har fylt 39, og kjenner veldig på at tiden går veldig fort med all ventingen i det offentlige. Det viktigste for oss er nok tilgjengelighet, at de lytter til oss og gjør individuelle tilpasninger, samt at de er villige til å bruke støttemedisiner osv. Har så langt sortert oss ned til en av Medicus, Hausken eller Aleris, men synes det er veldig vanskelig å ta det endelige valget. Lurer derfor på om noen har nylig erfaring med en av disse klinikkene? Har lest i tidligere tråder, både her og på andre forum, og har sett at flere hadde mindre gode opplevelser på Hausken i fjor, men er det fremdeles slik? Aleris startet opp IVF i sommer, men har enda ikke sett noen nevne noe om erfaringer derfra. Setter veldig stor pris på innspill :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på Hausken (har liten baby nå), og er kjempefornøyde! Det var akkurat det med at de lyttet, gjorde veldig gode individuelle tilpassninger, tok hensyn til alt jeg trengte, endret behandling når det trengtes, fikk mer støttemedisiner ved behov, fast sykepleier, kjappe og gode svar, ingen venting. Generelt var jeg fornøyd med hele forløpet. Veldig flinke og nydelige folk! 

Anonymkode: 89ed1...5aa

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi var på Hausken (har liten baby nå), og er kjempefornøyde! Det var akkurat det med at de lyttet, gjorde veldig gode individuelle tilpassninger, tok hensyn til alt jeg trengte, endret behandling når det trengtes, fikk mer støttemedisiner ved behov, fast sykepleier, kjappe og gode svar, ingen venting. Generelt var jeg fornøyd med hele forløpet. Veldig flinke og nydelige folk! 

Anonymkode: 89ed1...5aa

Takk for svar. Og gratulerer med baby! Det høres jo veldig bra ut. Alle tingene du nevner, er det jeg håper på og ønsker.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på første innsett hos Medicus, men hadde kjøpt 3-pk. 😅 Før det var alle 3 offentlige forsøk negative og vi fikk ikke noe ut av det...

Jeg fikk begynne behandling så fort jeg var klar og det er jo det man betaler for.

Og jeg hadde en fin første samtale med en av legene. Han var litt spesiell, men han eier klinikken og vet hva han driver med. De holder seg oppdaterte innen faget og har fått masse ny teknologi på klinikken (Oslo).

Sykepleierne har alltid svart på spørsmål og de har gitt meg rekvisisjon på ekstra blodprøver når jeg har bedt om det, har trengt det pga nerver. I tillegg har jeg fått Progesteron, noe Riksen ikke ville gi meg.

Vil anbefale alle som har råd til å gå privat. Medicus sier at de driver ganske amatørmessig på Riksen. Det er ikke Riksen-legenes skyld, de er nok strengt bundet av det offentlige systemet og stramme rammer de må holde seg innenfor.

Anonymkode: 983cb...b04

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner hos Medicus nå, orker ikke ventingen hos Riksen. Ble utredet hos Medicus for en stund siden og de har vært veldig hyggelige. 

For meg var det en stor lettelse å ta valget om å gå privat og faktisk ha konkrete datoer å forholde seg til. Det er sure penger, men det er så absolutt verdt det for min psyke. Prosessen er tøff nok som den er, men ventingen og ingen konkrete datoer i det offentlige er så belastende i seg selv at jeg personlig ikke klarer det. 

Anonymkode: b6e9e...1f2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er under behandling på Hausken nå, og er kjempefornøyd så langt. Du kan begynne så fort du er klar, de svarer raskt og føler meg egentlig godt ivaretatt. Har et vennepar som også bruker dem, og de er superfornøyde også. 

Anonymkode: a6c9e...6d4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også akkurat begynt hos Hausken og har et kjempegodt inntrykk! Føler meg utrolig godt ivaretatt, respektert, sett og hørt. Har 5 aborter bak meg, noe riksen gir blanke i, mens Hausken vil sette meg på en haug med støttemedisiner og er villig til å prøve andre ting. De hører også på meg som pasient og er oppriktig interessert i å høre hva jeg selv mener/tror, noe legene på riksen bare lo av. 

Anonymkode: e8cea...ff6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har også akkurat begynt hos Hausken og har et kjempegodt inntrykk! Føler meg utrolig godt ivaretatt, respektert, sett og hørt. Har 5 aborter bak meg, noe riksen gir blanke i, mens Hausken vil sette meg på en haug med støttemedisiner og er villig til å prøve andre ting. De hører også på meg som pasient og er oppriktig interessert i å høre hva jeg selv mener/tror, noe legene på riksen bare lo av. 

Kan du fortelle hvilke støttemedisiner du får nå som du ikke fikk på Riksen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kan du fortelle hvilke støttemedisiner du får nå som du ikke fikk på Riksen? :)

Albyl-e, klexane og prednisolon. I tillegg til progesteron da ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Takk for alle svarene, og beklager at jeg bare forsvant fra min egen tråd. Satte veldig pris på alle innspill :) Jeg konkluderte med at det er positive og negative opplevelser ved alle klinikker. Vi valgte å ta en time ved Hausken og så ble det et forsøk der. Sitter igjen med 6 embryo på frys og positiv graviditetstest denne uka, så kan vel si at det ble vellykket! Har følt oss godt ivaretatt og blitt lyttet til. Fikk en helt annen protokoll enn tidligere og støttemedisiner, som jeg ikke fikk ved Riksen. Nå er det bare å håpe at spiren holder seg :)

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venterpåregnbuen skrev (2 minutter siden):

Takk for alle svarene, og beklager at jeg bare forsvant fra min egen tråd. Satte veldig pris på alle innspill :) Jeg konkluderte med at det er positive og negative opplevelser ved alle klinikker. Vi valgte å ta en time ved Hausken og så ble det et forsøk der. Sitter igjen med 6 embryo på frys og positiv graviditetstest denne uka, så kan vel si at det ble vellykket! Har følt oss godt ivaretatt og blitt lyttet til. Fikk en helt annen protokoll enn tidligere og støttemedisiner, som jeg ikke fikk ved Riksen. Nå er det bare å håpe at spiren holder seg :)

Åå gratulerer, så godt å høre!! 🤩 skal selv ha uttak på Hausken nå denne uka, er veldig spent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Åå gratulerer, så godt å høre!! 🤩 skal selv ha uttak på Hausken nå denne uka, er veldig spent

Tusen takk 🥰 Så spennende! Mitt egguttak ved Hausken var en god opplevelse. Det var fint med et eget rom før og etter uttaket, der man får fred og ro, og ikke har noen i en naboseng bak et forheng. Og selv med flere egg ut enn på Riksen, så blødde jeg mindre og hadde betydelig mindre smerter i ettertid (er klar over at dette kan variere fra gang til gang osv). Masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venterpåregnbuen skrev (58 minutter siden):

Gratulerer! ❤️❤️

Kan jeg spørre hvilke medisiner du fikk i forbindelse med protokoll og innsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gratulerer! ❤️❤️

Kan jeg spørre hvilke medisiner du fikk i forbindelse med protokoll og innsett?

Tusen takk ❤️

Gikk på Menopur (fikk Gonal F ved Riksen) og Fyremadel fra dag 6. "Dual trigger" med halv Ovitrelle og 2 stk Gonapeptyl. Prednisolon og Klexane fra stimuleringsdag 1 og dobbel progesteronstøtte med Cyclogest og Prolutex (sprøyter) fra egguttak.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...