AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Hei! Jeg har over en lengre tid vært sykemeldt fra min jobb hvor jeg var butikksjef under en eldre mann som eier butikken. Nå er jeg blitt gravid og formen er enda verre, noe som også er veldig med på å tunge meg og gjøre at jeg er veldig langt nede om dagen er at. som sagt, sjefen min er en eldre mann, han har en sønn, denne sønnen bor ikke i samme by men har helt siden jeg ble ansatt snakket masse dritt om meg til sin far. Sjefen har ikke villet sagt nøyaktig hva han har sagt, men dette har kommet opp flere ganger, jeg har aldri møtt sønnen hans en gang, men han la meg for hat med det samme. Nå er sjefen min blitt dårlig og denne sønnen driver å tar over. Jeg har ikke ønsket å ta telefonen når han har ringt meg, men jeg har når formen min har tillatt det svar på melding/ Messenger, en morgen jeg våknet hadde han skrevet 10-15 meldinger på Messenger typ 05 på natta, noen var slettet igjen og noen var der enda. Etter dette bare steg min angst og jeg er på vei inn i en ekstremt dårlig periode, har aldri kjent på dette før og det er ille, og HVER gang det navnet dukker opp blir det verre og verre! Han har bla spurt om passord til MIN Mail, fullmakt hos nav og truet min samboer med politet fordi jeg ikke svarer på telefonen. Jeg har sagt til han hvor dårlig jeg er, jeg har også gitt beskjed om at jeg kommet til å levere en oppsigelse, den kommer jeg da til å levere til faren hans. Men uansett hva jeg sier så gir han seg ikke og er nå veldig på at han skal ha fullmakt hos nav, noe jeg absolutt ikke har tenk til å gi han! Dette ble veldig kluss tror jeg og beklager det, men er det noen her som har noen lignende erfaringer? Og kan jeg si opp med umiddelbar virkning så jeg slipper hans mas i en evt oppsigelsestid på 3(!!)mnd? Anonymkode: ffd27...49c 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 1. Her hadde jeg sluttet. 2. Ingen sjef har lov til å få passord til din personlige jobb epost. Har du en viktige eposter der, får du videresende disse. 3. Sjefen din trakasserer deg! Så om det er en sjef videre opp i konsernet, hadde jeg tatt kontakt videre Anonymkode: c38f1...c29 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg tror du vil få best råd om denne situasjonen hvis du tar kontakt med fagforening. Det gjorde jeg når jeg stod i konflikt med arbeidsgiver og jeg kan virkelig anbefale det. Fikk så gode råd og ble backet opp! Det er noe helt annet enn å stå alene og føle seg lost og redd. Anonymkode: d9f63...d55 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 Kontakt fagforening mrd en gang. Si også til han at han må sende en formell melding til nav og forklare hvorfor han trenger en fullmakt. (Bare tull selvfølgelig, men jeg hadde garantert gjort det for å se hva han begrunner det med) Fullmakt gis jo bare om noen skal sende søknader ol på andres vegne. Hva SKAL han med fullmakt? Søke svangerskapspenger for deg eller noe? Anonymkode: 384a5...860 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 1. Søk hjelp hos fagforening. 2. Få med din samboer til politiet og vurder å anmelde denne sønnen til arb.giver for trakassering. 3. IKKE si opp om du ikke har annen jobb å gå til, du taper rettigheter, du kan risikere å komme svært uheldig ut av det på sikt økonomisk. 4. Fortell legen din om hvordan denne sønnen holder på. Anonymkode: 3d193...575 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 Hva skal han bruke en «fullmakt» hos NAV til? Mener han en fullmakt som opphever taushetsplikten NAV har, slik at han får fullt innsyn? Denne sønnen høres forstyrret ut. Håper du har tatt vare på all kommunikasjon med ham. Anonymkode: 1a267...aa0
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #7 Skrevet 22. oktober 2023 Les om ordningen " friskmelding til arbeidsformidling" på nav. Men ikke si opp før du vet hva du ønsker å gjøre. Anonymkode: d50eb...c62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå