Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kronisk syk, men klarer ikke helt å kommunisere eller nå frem til andre. Har (blant annet) hatt to operasjoner i hånden, flere runder med kortison, men det eneste som hjelper er å avlaste så mye som mulig. Når jeg ytrer at jeg ikke kan gjøre ulike ting, alt fra å snikkere, vaske opp masse for hånd mm får jeg beskjed om at jeg er bortskjemt og sutrer.

Har operert begge føttene og har flere smertetilstander. Da jeg skulle finne meg en annen plass å bo, og ville ha noe i kort avstand til kollektiv, var jeg også vanskelig.

Så til det verste: jeg jobber deltid pga alle tilstandene mine, og de dagene jeg har «fri» går til ulike behandlinger og lege/tannlegeavtaler. Har ME og hviler mest mulig i helgene. Har en syk veninne som klikker over at jeg ikke orker å reise 2,5 t t/r lørdagene for å besøke henne. Eller hjelpe henne ellers med tusen ting da hun er utenlands og støter de fleste fra seg. Vet hun er toxic, og jeg har kuttet ekstremt ned på kontakten. Men alt bunner tydeligvis ut i mine manglende sosiale ferdigheter og dårlig kommunikasjon. 
Hva er et enda bedre svar enn selve forklaring rundt min dårlige helse? Er det bedre å bare si at jeg gidder ikke vaske opp for hånd, gidder ikke bruke fritid på å hjelpe andre etc😩🫣😅

Anonymkode: c35aa...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunikasjon er mye mer enn bare ord.

Slutt å omgås idioter. Da kommunisere du nok så tydelig at du ikke orker idioter. 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Har operert begge føttene og har flere smertetilstander. Da jeg skulle finne meg en annen plass å bo, og ville ha noe i kort avstand til kollektiv, var jeg også vanskelig.

Vanskelig ifølge hvem? Kutt idioten. 

Har en syk veninne som klikker over at jeg ikke orker å reise 2,5 t t/r lørdagene for å besøke henne.

La henne klikke. Blokker. 

Hva er et enda bedre svar enn selve forklaring rundt min dårlige helse? Er det bedre å bare si at jeg gidder ikke vaske opp for hånd, gidder ikke bruke fritid på å hjelpe andre etc😩🫣😅

Det beste svaret er at helsen din ikke muliggjør dette. Folk som protesterer kan få en enveisbillett ut av livet ditt. 

Anonymkode: 1989c...a03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...