AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Vi kjører 3-4 ganger i uken på en på håndball-laget med en mor uten bil. Det er greit nok, men barnet må komme hit når vi skal dra siden to av treningene er så tidlig (for de voksne). Moren spurte nå om vi kunne hente barnet hennes (12 år), siden det blir så kaldt nå, men jeg sa at jeg ikke rekker det. Ok sa hun til slutt. Får aldri en takk eller et tilbud om å ta noen andre økter for meg. Nå har vi fått innkalling til dugnad, men uten dato og moren bare glatt avslår den uten en gang å vite når det er. Hun ville heller ikke selge billetter eller bake kake. ALT får datteren gratis, men hun kan altså ikke selv bidra med noe. Det er så utrolig kjipt bare! Prøver å ikke la det få utover barnet da, men det er jo innmari lett å bli lei! Anonymkode: 64c2e...644 8
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Slike foreldre er det overalt. Som ikke gidder å bidra med noe, men forventer at de og barna deres skal ha alle fellesskapets goder. Anonymkode: 0bfb7...7cb 25
Million Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Du "prøver" å ikke la det gå utover et barn? Jeg håper virkelig du klarer mer enn å "prøve". Ingenting av dette skal gå ut over et barn. Vet du noe som helst om inntektsnivået og helsetilstanden til moren? Er hun alenemor? 5 1 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg tror jeg ville sagt fra! Kan du i tillegg til kake fra deg bake kake for meg også til dugnaden, siden du ikke deler på kjøringen? Anonymkode: 4fbfa...85a 36 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 Million skrev (2 minutter siden): Du "prøver" å ikke la det gå utover et barn? Jeg håper virkelig du klarer mer enn å "prøve". Ingenting av dette skal gå ut over et barn. Vet du noe som helst om inntektsnivået og helsetilstanden til moren? Er hun alenemor? Jeg er alenemor, men bidrar likevel!! Anonymkode: 4fbfa...85a 26 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 Million skrev (3 minutter siden): Du "prøver" å ikke la det gå utover et barn? Jeg håper virkelig du klarer mer enn å "prøve". Ingenting av dette skal gå ut over et barn. Vet du noe som helst om inntektsnivået og helsetilstanden til moren? Er hun alenemor? Dette er da ikke TS sitt ansvar. Anonymkode: 6cd44...cce 16 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 Million skrev (Akkurat nå): Du "prøver" å ikke la det gå utover et barn? Jeg håper virkelig du klarer mer enn å "prøve". Ingenting av dette skal gå ut over et barn. Vet du noe som helst om inntektsnivået og helsetilstanden til moren? Er hun alenemor? Hva er greia med at så innmari mange nå plutselig antas å ikke kunne bidra med NOE som helst? Hun er i full jobb ja. Alle kan bidra med noe og tror du at noen virkelig ALDRI kan sende med en vaffelrøre, Toro brownie, kjøpte boller eller fruktskål og aldri kan kjøre til trening, cuper og kamper, aldri kan være med på dugnad og heller ikke kan betale? Anonymkode: 64c2e...644 28 9
Million Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er alenemor, men bidrar likevel!! Anonymkode: 4fbfa...85a Jeg har vel ikke nevnt deg, har jeg vel? Jeg spør ts om denne 12 åringens mor kan være alenemor, og derfor ikke har råd til kakebakinger og egen bil osv, og kanskje i tillegg har helseutfordringer (om hun er uføretrygdet kan dette være grunnen til dårlig råd). Men det er ganske hjernedødt av denne 12 åringens mor å ikke vise takknemlighet og takke, ja. Det kan alle. 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 Million skrev (5 minutter siden): Du "prøver" å ikke la det gå utover et barn? Jeg håper virkelig du klarer mer enn å "prøve". Ingenting av dette skal gå ut over et barn. Vet du noe som helst om inntektsnivået og helsetilstanden til moren? Er hun alenemor? Men i alle dager. De aller fleste klarer å bidra med litt en gang i blant, til og med alenemødre. Anonymkode: 0bfb7...7cb 14
Firefine Skrevet 21. oktober 2023 #10 Skrevet 21. oktober 2023 Kjenner godt igjen dette. Har flere som virkelig er vrange og ikke VIL bidra eller delta. En mor klarte ikke en gang å takke ja til gratis utstyr og ble skikkelig sur da datteren ikke fikk. 😳 3
Million Skrevet 21. oktober 2023 #11 Skrevet 21. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er greia med at så innmari mange nå plutselig antas å ikke kunne bidra med NOE som helst? Hun er i full jobb ja. Alle kan bidra med noe og tror du at noen virkelig ALDRI kan sende med en vaffelrøre, Toro brownie, kjøpte boller eller fruktskål og aldri kan kjøre til trening, cuper og kamper, aldri kan være med på dugnad og heller ikke kan betale? Anonymkode: 64c2e...644 Da er hun nok litt sosialt tilbakestående. Det er dessverre noen som ikke skjønner at folk legger merke til at de aldri bidrar med noe, eller at de aldri takker for noe som helst. Skjønner at du blir lei, men med min kommentar ang. at du "prøvde" å ikke la det gå utover 12 åringen, så siktet jeg til at du kanskje følte deg fristet til å være kort og irritert mot barnet i blant pga morens oppførsel. Folk kan finne på det også (ser man etter utallige utrolige innlegg her på KG opp gjennom årene) og jeg kjenner deg ikke. PS! Hva mener du med at hun heller aldri kan betale? Mener du for klubbavgiften eller for din kjøring? Endret 21. oktober 2023 av Million 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #12 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror jeg ville sagt fra! Kan du i tillegg til kake fra deg bake kake for meg også til dugnaden, siden du ikke deler på kjøringen? Anonymkode: 4fbfa...85a Jeg vet jo at det blir nei, men bør kanskje prøve. ts. Anonymkode: 64c2e...644 9 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #13 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi kjører 3-4 ganger i uken på en på håndball-laget med en mor uten bil. Det er greit nok, men barnet må komme hit når vi skal dra siden to av treningene er så tidlig (for de voksne). Moren spurte nå om vi kunne hente barnet hennes (12 år), siden det blir så kaldt nå, men jeg sa at jeg ikke rekker det. Ok sa hun til slutt. Får aldri en takk eller et tilbud om å ta noen andre økter for meg. Nå har vi fått innkalling til dugnad, men uten dato og moren bare glatt avslår den uten en gang å vite når det er. Hun ville heller ikke selge billetter eller bake kake. ALT får datteren gratis, men hun kan altså ikke selv bidra med noe. Det er så utrolig kjipt bare! Prøver å ikke la det få utover barnet da, men det er jo innmari lett å bli lei! Anonymkode: 64c2e...644 Er sånne overalt. Min gutt er 15 år. De har spilt fotball i 10 år. En har sittet på til oss til trening og kamper i 10 år. Aldri fått takk. De har aldri stilt opp på dugnad. Nå har dugnadansvarlig sluttet å sette de opp. Dette er en mor med mange barn. Anonymkode: 4e802...80e 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #14 Skrevet 21. oktober 2023 Synes nesten at noen burde si fra til mor at hun burde bli med litt hun også. Anonymkode: 010f2...36c 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #15 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er sånne overalt. Min gutt er 15 år. De har spilt fotball i 10 år. En har sittet på til oss til trening og kamper i 10 år. Aldri fått takk. De har aldri stilt opp på dugnad. Nå har dugnadansvarlig sluttet å sette de opp. Dette er en mor med mange barn. Anonymkode: 4e802...80e Du er et godt menneske som stiller opp💙 Selv om foreldrene åpenbart mangler noen sosiale antenner, så setter garantert denne gutten enormt pris på det du gjør! Anonymkode: 6da48...0ba 6 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #16 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg er lagleder for min sønns fotballag hvor de er like gamle som TS sin sønn. Jeg har 3-4 stk som forventer å få sitte på til hver eneste trening og kamp. Foreldrene evner ikke en gang å spørre om barnet deres kan sitte på, det må gutta gjøre selv. De deltar aldri på noenting, dukker ikke opp på kioskvakter de er satt opp på, klarer ikke å melde på til kamper og treninger osv. Jeg har sluttet å ta tlf når de gutta ringer, etter at jeg på forrige cup ikke fikk tatt med min egen sønn i bilen pga at jeg måtte ha med 4 av disse gutta med håpløse foreldre... Anonymkode: 36473...a23 8 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #17 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men i alle dager. De aller fleste klarer å bidra med litt en gang i blant, til og med alenemødre. Anonymkode: 0bfb7...7cb Helt enig her. Eller heller velge en aktivitet som ikke krever så mye. Håndball krever mye av foreldre. Anonymkode: 284e2...f76
Hmmmmmm Skrevet 21. oktober 2023 #18 Skrevet 21. oktober 2023 Men hvorfor sier du ikke at hun å betale bensinpenger??? 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #19 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er lagleder for min sønns fotballag hvor de er like gamle som TS sin sønn. Jeg har 3-4 stk som forventer å få sitte på til hver eneste trening og kamp. Foreldrene evner ikke en gang å spørre om barnet deres kan sitte på, det må gutta gjøre selv. De deltar aldri på noenting, dukker ikke opp på kioskvakter de er satt opp på, klarer ikke å melde på til kamper og treninger osv. Jeg har sluttet å ta tlf når de gutta ringer, etter at jeg på forrige cup ikke fikk tatt med min egen sønn i bilen pga at jeg måtte ha med 4 av disse gutta med håpløse foreldre... Anonymkode: 36473...a23 Stakkars barn, de er jo uskyldige oppi dette. Ved å bite tenna sammen, unngår vi kanskje at disse gutta blir kriminelle voksne. La de få ha den fotballen. Det er muligens det viktigste de har i livet akkurat nå… Anonymkode: 66cb2...820 13
Sunshineyellow Skrevet 22. oktober 2023 #20 Skrevet 22. oktober 2023 For noen kan det hende de ikke har overskudd. Det finnes usynlige sykdommer. For andre kan det være at de bare ikke gidder. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå