Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det jeg som er hysterisk her, eller burde snart en lege gjør noe annet en å måle CRP og gi antibiotika??

Lille vennen min ligger her på sofan helt apatisk på fjerde dagen med feber på 40+

Har vert til legen to ganger allerede. Fått antibiotika som er helt umulig i få i henne uten tvang. Nå skal jeg til legen gjen fordi jeg er REDD!!!!

Er ikke vand med å ha en unge som har så høy feber over så lang tid og at feberdempende medisin ikke funker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes at du gjør rett i å gå til legen jeg. Du er ikke hysterisk - tror jeg hadde følt det på samme måte som deg jeg. Håper at du kan få litt mer hjelp der. Feber er ikke gøy.

Gjest Gjest_Tiril_*
Skrevet

Stor klem til deg!

:klem:

Vet du hvor feberen skriver seg fra, er det snørr, hoste, UVI? Synes du har all rett til å være bekymret nå, jeg! Det kan jo tenkes at antibiotikaen barnet får ikke er av riktig type, er det tatt prøver så legen vet hva slags bakterie han behandler eller har dere fått en bredspektret AB som "tar alt"? Med 40+ i flere dager ville jeg oppsøkt en annen lege, sannsynligvis legevakta eller akutten for barn for å treffe en barnelege hvis du bor i en større by.

Ikke meningen å uroe deg, som oftest kjemper de seg gjennom slike raptusser på noen dager, men bedre å få tatt en ekstra sjekk så føler du deg litt roligere etterpå også! LYKKE TIL!

Skrevet

Helt naturlig å oppsøke lege når det er snakk om over 40 grader over flere dager!

Lykke til :klem:

Og god bedring til datteren din :klem:

Skrevet

Vår lillemor hadde veldig høy feber før jul, og vi tok kontakt med legevakta to ganger. Etter andre gang fikk vi med oss en pose for å ta urinprøve på lillemor. Hun hadde urinveisinfeksjon. Vistnok er det mange leger som ikke tenker på at disse småttissene kan ha urinveisinfeksjon, og det kan vistnok gi velgig høy feber.

For all del! Ikke gi deg! Du kjenner barnet ditt, og det skal være hjelp å få.

Jeg følte det likedan før jul - da var det godt når man endelig fikk en diagnose og riktig behandling kunne starte.

Lykke til!

Håper det går bra med den lille.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du er redd og mener det er riktig å kontakte legen igjen.

Når det nærmer seg en uke med 40 i feber er det noe som er galt.

Ikke alle leger tar feber/sykdom hos barn alvorlig. Har også hørt uttalelser som "barn blir aldri syke". Vi valgte å bytte fastlege for å bli tatt seriøst. Først med den nye legen ble det bedring.

Det ordner seg nok, - bare du ikke gir deg.

Skrevet

Synes ikke du er hysterisk. Stå på ditt, det er du som kjenner barnet ditt best og vet hvor sykt det er.

Sønnen min hadde den 4. barnesykdommen i høst, da hadde han rundt 40 i feber i 3-4 dager, og så kom det litt utslett. Så det kan jo være det, men greit å få det sjekket opp uansett.

Skrevet

Bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite!!

Men hvor lenge har barnet fått antibiotika? For det går ofte en stund før den virker. Hvis man begynner å ta den tidlig ene dagen, bør man vel begynne å merke bedring utpå neste dag, men jeg har også opplevd at det har gått litt lengre tid. Men uansett skal febernedsettende medisiner ha virkning, om så bare for en liten stund. Så jeg ville gått til legen også!

Skrevet

Hvordan går det med den vesle jenta?

Skrevet

Melder meg inn i rekken og råder deg til å oppsøke barneakutten på sykehuset. Hvis det ikke er dyrket blodprøver enda så de vet hvilken bakterie det er snakk om er det på høy tid!

Lykke til med lillejenta. Du får nesten bare behandle med paracet så lenge. Ikke bra for henne å ha så høy feber over lang tid, stakkar. :tristbla:

Skrevet

Går feberen ned når du gir Paracet?

Hvis ikke MÅ du kontakte lege. Nå vil jeg ikke skremme vettet av deg men feber som ikke går ned når du gir Paracet kan være et symptom på hjernehinnebetennelse.

Skrevet (endret)

Hei :)

Ville bare innom og si takk for alle gode råd og "ideer"

Jeg dro tilbake til legen(fastlegen). Og siden har vi vert på sykehus med lungebetendelse... Kom hjem i går og nå bare sover, og sover, og sover hun. Har litt energi og samle opp etter en uke uten mat :)

Endret av marta
Skrevet

Så fint at dere fikk den hjelpen dere trengte til slutt.

Unger tar seg fort inn igjen, så hun er nok snart i full aktivitet igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...