AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg kjøpte en gullranke siden det skulle være en lettstelt plante, og det stemmer forsåvidt. Den trives og vokser, men så ser jeg at den har "bitt seg fast i" veggen! Den hadde også bitt seg litt fast i bordet den står på. Det har blitt en sprekk og misfarging. 🫣 Hvordan kan jeg la planta vokse uten at den ødelegger mer? Har ikke våget å fjerne den fra veggen ennå. Frykter jeg må male stua for å reparere den... Anonymkode: b77eb...bcc
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Sett en stokk/smal planke i potta spm den kan gro seg fast i. Evt en mosestokk. Klatreplanter griper ofte med røttene nettopp for å kunne klatre, og da fortrinnsvis til treverk. Anonymkode: 8827e...93d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Takk for tipset! Hadde en metallbøyle, men det høres logisk ut at tre er bedre. Sikkert lurt med en større blomsterpotte da. Ikke så mye plass til en planke i denne... Anonymkode: b77eb...bcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå