Gå til innhold

Er det hull?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Daisy_*
Skrevet

Har en gutt på to år. Jeg føler at vi er flinke til å pusse tenner på ham og han får fluortabletter. Er ikke akkurat så lett å se i munnen på en 2 åring, men istad så jeg en tann som var litt brun. Ikke på siden men på toppen av tanna. Er det hull?

:( Er det noe jeg kan gjøre for å få bort dette? Er jo helt forferdelig om han må til tannlegen allerede :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg oppdaget en flekk på en ny jeksel til min sønn da han var på samme alder, og fikk time hos tannlege. Det viste seg å være en medfødt emaljefeil, og ikke hull.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt til tannlegen og forklart hva du har sett, slik du kan få en time hos tannlegen for å få det sjekket ut så raskt som mulig.

Skrevet

Går det an å ta det vekk? Da vi en gang trodde at det ene barnet vårt hadde hull i tennene sine så viste det seg å være noe annet, for det gikk an å ta det vekk.

Hvis det ikke går vekk, så ringer du bare tannlegen og forklarer problemet.

Man vil jo selvsagt ikke at så små barn skal få hull, men det skjer. Datteren vår har allerede hatt et hull som hun måtte ta i fjor.

Da var hun 5 år. Og vi er også flink til å pusse tennene på barna...

Men det er ikke noe flaut å gå til tannlegen selv om barnet bare er 2 år. Man går til tannlegen for å være på den sikre siden og hvis dette ikke er hull, så er det jo greit å få vite hva det er i såfall.

Gjest Gjest_Daisy_*
Skrevet

Jeg lurer faktsik på om det er borte nå :) Prøvde å sjekke munnen hans igjen istad ( er ikke lett det) og da kunne jeg ikke se no. Ser det vel bedre i kveld når vi pusser tenner. Er det ikke borte ringer vi tannlege i morgen.

Tusen takk for svar begge to :dagens-rose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...