AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Del Skrevet 21. oktober 2023 Er passnummer eller utløpsdato taushetsbelagte opplysninger? Er det en lov som definerer dette? Takk! Anonymkode: b215c...cd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Del Skrevet 21. oktober 2023 Taushetsbelagt for hvem? 🤷🏼♀️ Anonymkode: a8ff5...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Del Skrevet 21. oktober 2023 Hvis jeg måtte velge, ville jeg sagt at passnummer antakelig er mer taushetsbelagt enn utløpsdato. Anonymkode: c17dc...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Del Skrevet 21. oktober 2023 Folk river jo ikke alltid av klistremerket bakpå passet når det er nytt, og der står hele passnummeret. Hadde jeg fått 10kr for hver gang jeg så noen med passet i handa på Gardermoen og det klistremerket på, hadde jeg hatt ganske mye penger. Anonymkode: 617d4...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Del Skrevet 21. oktober 2023 Nei det er det ikke. Anonymkode: 7d331...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Del Skrevet 21. oktober 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Folk river jo ikke alltid av klistremerket bakpå passet når det er nytt, og der står hele passnummeret. Hadde jeg fått 10kr for hver gang jeg så noen med passet i handa på Gardermoen og det klistremerket på, hadde jeg hatt ganske mye penger. Anonymkode: 617d4...2c7 Ikke så rart siden man får streng beskjed om å ikke endre noe ved passet. Så selv om akkurat det merket kan fjernes så er det jo også en risk for å få rifter e.l. når man river det av. Jeg ble selv bedt om å bytte mitt pass etter en nesten usynlig skade, og såpass tidkrevende og dyrt det er å få pass nå utsetter jeg det ikke for noe unødvendig. Har ikke akkurat panikk for at noen skal se klistremerket, og uansett er jo passet i passlommen bortsett fra akkurat når jeg er i kontrollen. Anonymkode: 3f380...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Del Skrevet 21. oktober 2023 Ingen Informasjon er taushetsbelagt. Det er rollen du har når du får informasjonen som evt. krever taushetsplikt. Passkontrollører har sikkert retningslinjer om hvilken informasjon som er konfidensiell. En sykepleier har taushetsplikt om helseopplysninger hun får i jobbsituasjon, men kan spre til alle helseinformasjon du forteller solen venn. Dårlig venn, men lovlig. Anonymkode: bcdc5...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #8 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Folk river jo ikke alltid av klistremerket bakpå passet når det er nytt, og der står hele passnummeret. Hadde jeg fått 10kr for hver gang jeg så noen med passet i handa på Gardermoen og det klistremerket på, hadde jeg hatt ganske mye penger. Anonymkode: 617d4...2c7 Det står jo tydelig på klistremerket at «Merket kan fjernes». Kan. Ikke må. Anonymkode: c17dc...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #9 Del Skrevet 22. oktober 2023 Forstår ikke helt hva du mener. At ingen skal ha innsyn? For det er det flere instanser som har. Skal du for eksempel kreve taxfree-refund for varer kjøpt i utlandet som du tar med deg tilbake, så fyller butikken inn passnummeret ditt i skjemaet. Jeg jobber selv i apotek, og vi bruker Global Blues system for turister som handler kosttilskudd og kosmetikk, der må vi som sagt fylle inn vedkommendes passnummer. Opplysningene lagres elektronisk hos Global Blue. Et annet eksempel fra apotekverdenen: Trenger du såkalt Schengen-attest for å medbringe narkotikaklassifiserte legemidler på reise, så MÅ apoteket ha passnummeret ditt. Kopi av attesten (papirformat) må også oppbevares i apoteket en tid etterpå. Anonymkode: 6f6d6...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 22. oktober 2023 #10 Del Skrevet 22. oktober 2023 Nei, ikke sensitiv informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå