Gå til innhold

Omplassering av de som varsler om kritikkverdige forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i en barnehage hvor arbeidsmiljøet er svært dårlig. Uforsvarlige situasjoner og tilbakemeldinger blir bestandig tåkelagt av styrer. Verneombudet har møtt veggen flere ganger. Jeg sa direkte ifra til styrer om hva som svekker arbeidsmiljøet. Vet at flere mener det samme men ikke tør å si ifra. I to uker har styreren  unngått meg, frøst meg ut. I går gikk hun så langt at hun snakket med meg om omplassering. Mener at jeg passer inn i en annen barnehage, jeg føler at hun skylder på meg og skal straffe meg for at jeg sa ifra/ varslet. Er så lei meg og stresset. Jeg ønsket bare å ha et fult forsvarlig arbeidsmiljø og ville at vi skulle rydde opp før folk vurderte å søke nye jobber. Jeg beskyldte ingen, satte ord på det alle andre mener men ikke tør å si. Og nå skal jeg plutselig fjernes. Vi har ingen plasstillitsvalgt, fikk ikke tak i Fagforbundets hovedtillitsvalgt i går. Har flere medlemmer i FF men ingen tillitsvalgt på arbeidsplassen. Hva gjør man? Har jobbet fast i 7 år. Arbeidsmiljøet var ikke dårlig før vi fikk denne styreren for to år siden.  Har ikke direkte beskyldt henne da jeg snakket med henne, var diplomatisk. Kommunalt, om noen lurer.

Anonymkode: 6f986...44c

Skrevet

Det er ekstremt vanskelig å forholde seg til noen som snakker på vegne av alle andre uten å være tillitsvalgt for en leder. Snakk på egne vegne når du tar opp ting. 

Hvis ting er så graverende som du sier, kan det meldes til barnehageeier. Og helt rett å ta kontakt med fagforeningen din, de vil kunne bistå selv om dere ikke har en tillitsvalgt på arbeidsplassen din. Lykke til! 😊

Anonymkode: e9adc...b1b

• Liker 1
Skrevet

🔺Arbeidsmiljøer i barnehager er ofte dårlige, jeg tror det kommer av ekstreme stressende arbeidssituasjoner, mye smitte, små avdelinger pr barn, lokaler som ikke er tilpasset for å jobbe i en barnehage ( ofte små kjøkken ) og der skal en lage mange måltider hver dag.🔺

🔺Ikke egnede vognskur til soving, lave lønninger og ikke verdsatt, manglende ressurser til barn med spesielle behov, mye STØY og stor risiko for muskel, skjelett og hørselskader.. i tillegg er det ofte nedbrytende arbeidsmiljø med foreldre som klager over ALT og forlanger spesialmat, og alt for få på jobb.🔺

Ts, ikke bry deg om narsissistiske ledere i barnehager, det kryr av de-- gi de NADA NIX av noe som helst info og søk deg vekk fra slike nedbrytende plasser.🔺

🔺

Anonymkode: a0637...934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...