AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #21 Skrevet 21. oktober 2023 Hvor gammel er du? Er du 40+ kan det gjerne være synsrelatert Anonymkode: 5a79b...710
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #22 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har du problemer med tenner/bitt? Anonymkode: 4d76d...567 Njei men er jo anspent i ansikt kjeve Anonymkode: d159a...524
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #23 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har samme symptomer, og stiv nakke og rygg på femte året. Sliter også periodevis med at fjeset kjennest stramt og "numment" (uten at det egentlig er det når jeg tar på), og fysioterapeuten min fant spenninger som han mente godt kunne gi de symptomene, i hvert fall. Angående synet tipper jeg det er en eller annen irritert nerve. Anonymkode: 10c64...13c Irritert nerve i nakken? Hodet? fikk du behandling som hjalp? Anonymkode: d159a...524
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #24 Skrevet 22. oktober 2023 kan man være anspent i hodet, uten hodepine? Sliten i panna, oppå hodet på siden/tinningene bakhodet? Og fjeset? og er ikke noe bedre på morgenen (ikke synet eller følelsen av å være trang og slitsomt å se). føler meg jo også treig og rar kognitiv (pga depresjon sier de) men alt dette andre er veldig fysisk og påvirker meg jo mentalt. Anonymkode: d159a...524
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #25 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Irritert nerve i nakken? Hodet? fikk du behandling som hjalp? Anonymkode: d159a...524 Vet ikke helt, alt henger jo sammen så det er jo en eller annen plass i området der 😅 Ja jeg syntes behandlingen hjalp en del på synet og den følelsen i fjeset, men jeg er ikke nok plaget med akkurat det til at jeg kan forsvare å bruke så mye penger på behandling. Anonymkode: 10c64...13c
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #26 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): kan man være anspent i hodet, uten hodepine? Sliten i panna, oppå hodet på siden/tinningene bakhodet? Og fjeset? og er ikke noe bedre på morgenen (ikke synet eller følelsen av å være trang og slitsomt å se). føler meg jo også treig og rar kognitiv (pga depresjon sier de) men alt dette andre er veldig fysisk og påvirker meg jo mentalt. Anonymkode: d159a...524 Dette med å føle seg treig og rar kognitivt har jeg også opplevd som symptom på nakkestivhet! Så det er jo kanskje ikke nødvendigvis pga. det psykiske. Men da jeg hadde det var jeg så hardt rammet at jeg måtte sykmeldes, hadde posisjonsutløste smerter som strålte fra nakken til panna og følte meg helt ør og rar. Anonymkode: 10c64...13c
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #27 Skrevet 22. oktober 2023 Depresjon kan jo påvirke alt i kroppen, særlig det med kognitive endringer er jo ekstremt vanlig ved depresjon.. Anonymkode: 8a572...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #28 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Depresjon kan jo påvirke alt i kroppen, særlig det med kognitive endringer er jo ekstremt vanlig ved depresjon.. Anonymkode: 8a572...4a5 Lurer på hvorfor? Føler meg jo helt dement, og hvertfall når alt føles uvirkelig og fremmed også og synet er rart i tillegg😜 Anonymkode: d159a...524
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #29 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette med å føle seg treig og rar kognitivt har jeg også opplevd som symptom på nakkestivhet! Så det er jo kanskje ikke nødvendigvis pga. det psykiske. Men da jeg hadde det var jeg så hardt rammet at jeg måtte sykmeldes, hadde posisjonsutløste smerter som strålte fra nakken til panna og følte meg helt ør og rar. Anonymkode: 10c64...13c Jøss, jeg har jo ikke smerter, men stivt og rart overalt. Føler meg ikke vital. Vet du at det var pga nakken? Hva slags behandling fikk du? Anonymkode: d159a...524
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #30 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jøss, jeg har jo ikke smerter, men stivt og rart overalt. Føler meg ikke vital. Vet du at det var pga nakken? Hva slags behandling fikk du? Anonymkode: d159a...524 Jeg gikk til behandling hos kiropraktor og fikk vel det bekreftet, ja. Fikk veldig god hjelp og ble bra igjen, og ørheten forsvant med de andre symptomene. Anonymkode: 10c64...13c
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #31 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 21.10.2023 den 14.31): Sliter en del med synet; tidvis ser jeg uklart på avstand, spesielt når jeg endrer fokus, har sett ned og så ser opp. Er slitsomt å bruke øynene og sansene, ta inn stilmiks, har «vondt/ubehag»- føler meg stiv på ulike punkter i hodet (på toppen og fremover mot pannen, bakhodet på sidene,kjeven og ansiktet). har veldig stiv nakke/skuldre, er utbrent og fått depresjon/angst av det hele. legene mistenker ikke noe galt med hodet uansett hvor mye jeg forteller om disse symptomene og putter alt på psykisk. noen som vet om slike plager kan skyldes nakkeproblemer? Eller depresjon? har også en slags tinnitus som kom i forbindelse med utbrent-smellen, den kommer og går litt og er sånn høyfrekvent elektrisk lyd. Anonymkode: d159a...524 Hadde mye synsforstyrrelser, lysskyhet og blurry syn i starten av min utbrenthet. Stivhet i ansiktsmuskulatur, nakkestivhet samt overload i systemet kan føre med seg mye plager. Jeg fikk også forbigående tinnitus ifbm utbrentheten. Det gav seg heldigvis da kropp og hode hadde fått roet seg ned. Føler med deg! Utbrenthet er helt grusomt ❤️ Anonymkode: cebaf...ef1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #32 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde mye synsforstyrrelser, lysskyhet og blurry syn i starten av min utbrenthet. Stivhet i ansiktsmuskulatur, nakkestivhet samt overload i systemet kan føre med seg mye plager. Jeg fikk også forbigående tinnitus ifbm utbrentheten. Det gav seg heldigvis da kropp og hode hadde fått roet seg ned. Føler med deg! Utbrenthet er helt grusomt ❤️ Anonymkode: cebaf...ef1 Jaaa det er kanskje den som gjør det.. da.. Men syns det har blitt verre nå etter noen mnd siden det smalt. Bortsett fra tinnitus som kom umiddelbart (og som tidvis har bedra seg litt). Men har jo ikke takla dette i det hele tatt og vært ekstremt overaktivert og reagert på det hele med angst og depresjon. Men håper det går over!! Anonymkode: d159a...524
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #33 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 22.10.2023 den 20.23): Hadde mye synsforstyrrelser, lysskyhet og blurry syn i starten av min utbrenthet. Stivhet i ansiktsmuskulatur, nakkestivhet samt overload i systemet kan føre med seg mye plager. Jeg fikk også forbigående tinnitus ifbm utbrentheten. Det gav seg heldigvis da kropp og hode hadde fått roet seg ned. Føler med deg! Utbrenthet er helt grusomt ❤️ Anonymkode: cebaf...ef1 Fikk du depresjon eller problemer kognitivt? Hodet mitt fungerer ikke, konsentrasjon fokus hukommelse planlegging tenking… helt ute.. Anonymkode: d159a...524
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #34 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 21.10.2023 den 20.37): Har du problemer med tenner/bitt? Anonymkode: 4d76d...567 Hvordan kan det henge sammen? Er stiv og anspent hvertfall Anonymkode: d159a...524
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #35 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 21.10.2023 den 14.49): Har ikke hodepine. Men hvordan kan evt syn henge sammen med det jeg skrev om hodet/nakken? Anonymkode: d159a...524 1. tren styrke rettet mot skuldre/nakke minst en gang i uka (resten av livet). 2. sørg for å drikke nok (nei, bare kaffe teller ikke) 3. hold deg normalt aktiv i hverdagen. Er du over 30 bør du trene styrke 1 gang i uka, bevegelighet 1 gang i uka, og du bør tøye etter enhver trening, og helst sette opp en daglig rutine med øvelser rettet mot mobilitet. 4. ta deg en tur til optiker. 5. ta deg en tur til fastlegen. Det du beskriver kan være en helt normal bihulebetennelse, den vil gi samtlige av symptomer du har (inkludert «fuzzy» syn og tinnitus). Ikke gå med ubehandlet bihulebetennelse - det kan føre til permanente senskader. Anonymkode: 7b77c...c19
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #36 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 1. tren styrke rettet mot skuldre/nakke minst en gang i uka (resten av livet). 2. sørg for å drikke nok (nei, bare kaffe teller ikke) 3. hold deg normalt aktiv i hverdagen. Er du over 30 bør du trene styrke 1 gang i uka, bevegelighet 1 gang i uka, og du bør tøye etter enhver trening, og helst sette opp en daglig rutine med øvelser rettet mot mobilitet. 4. ta deg en tur til optiker. 5. ta deg en tur til fastlegen. Det du beskriver kan være en helt normal bihulebetennelse, den vil gi samtlige av symptomer du har (inkludert «fuzzy» syn og tinnitus). Ikke gå med ubehandlet bihulebetennelse - det kan føre til permanente senskader. Anonymkode: 7b77c...c19 Vært i kontakt med leger konstant i lange tider. Behandles kun for depresjon og angst.. det er neppe bihulebetennelse. Fra mitt ståsted er det enten utbrent, muskulært (nakke kjeve???) som er mest sannsynlig. Hvis noen har noen logiske forklaringer på at det henger sammen (eller at synet er blitt dårligere. Men rart det skal ha blitt det nå plutselig på denne måten oppi alt det andre) Anonymkode: d159a...524
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #37 Skrevet 24. oktober 2023 Har ikke hodepine men kjenner det strammer i bakhodet (på sidene bak/oppover ved ørene opp mot toppen av hodet) og litt ved tinningene /panna. Slitsomt å bruke øynene. og spesielt når jeg skifter fokus / flytter blikket. Også er det jo i sammenheng med alt det andre som da kan skyldes depresjon/utbrent osv; kognitive greier, problemer med konsentrasjon planlegging hukommelse ta inn ting være mentalt til stede… ikke føle seg som seg selv med følelser tanker interesser osv- er jo ute av funksjon rett og slett Anonymkode: d159a...524
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #38 Skrevet 24. oktober 2023 Og noen som vet konkret hvilke muskler i nakke/skuldre/kjeve som kan påvirke syn og spenninger i hodebunnen? Anonymkode: d159a...524
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #39 Skrevet 27. oktober 2023 noen som vet konkret hvilke muskler i nakke/skuldre/kjeve som kan påvirke syn og spenninger i hodebunnen? Optiker fant ikke no galt med synet. Anonymkode: d159a...524
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå