Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Syn- stiv nakke? Utbrent? Depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter en del med synet; tidvis ser jeg uklart på avstand, spesielt når jeg endrer fokus, har sett ned og så ser opp. Er slitsomt å bruke øynene og sansene, ta inn stilmiks, har «vondt/ubehag»- føler meg stiv på ulike punkter i hodet (på toppen og fremover mot pannen, bakhodet på sidene,kjeven og ansiktet).

har veldig  stiv nakke/skuldre, er utbrent og fått depresjon/angst av det hele. 
legene mistenker ikke noe galt med hodet uansett hvor mye jeg forteller om disse symptomene og putter alt på psykisk. 

noen som vet om slike plager kan skyldes nakkeproblemer? Eller depresjon? 

har også en slags tinnitus som kom i forbindelse med utbrent-smellen, den kommer og går litt og er sånn høyfrekvent elektrisk lyd.

Anonymkode: d159a...524

• Liker 1
Skrevet

.. eller kan det rett og slett være synet som har blitt dårligere og skaper de andre problemene med hodet/nakken?

Men det er litt varierende hvor ille det er..

• Liker 1
Skrevet

Tenker det meste ordner seg hvis du får ut fingeren og drar til optiker.

Anonymkode: f7742...9b1

• Nyttig 2
Skrevet

Har du migrene? 

Anonymkode: 75480...ba0

Skrevet

Har du sjekket synet ditt?

Anonymkode: b1c38...f74

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du migrene? 

Ja men dette er ikke migrene

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du sjekket synet ditt?

Anonymkode: b1c38...f74

Nei. Vurderer det nå. Men det har kommet i forb med ovennevnte tilstander (som også har masse andre kognitive symptomer). Så derfor jeg har tenkt at det må ha med det å gjøre?

Skrevet

Tipper kåt.

Anonymkode: b29ad...893

• Liker 1
Skrevet

Har ikke hodepine. Men hvordan kan evt syn henge sammen med det jeg skrev om hodet/nakken?

Skrevet

Drikker du nok vann? Dehydrering kan påvirke synet. Men ta en sjekk hos optiker, synet ditt kan jo faktisk ha blitt dårligere.

Spenninger kan påvirke nakken. Du kan ha noe i klem, du kan ha sittet eller ligget feil.

Her er det mange muligheter.

Trenger ikke å ha hodepine for det om synet er blitt dårligere heller. Det har jeg aldri opplevd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja men dette er ikke migrene

Det kan ha sammenheng med migrenen din. 

• Liker 1
Skrevet
mereo skrev (4 minutter siden):

Drikker du nok vann? Dehydrering kan påvirke synet. Men ta en sjekk hos optiker, synet ditt kan jo faktisk ha blitt dårligere.

Spenninger kan påvirke nakken. Du kan ha noe i klem, du kan ha sittet eller ligget feil.

Her er det mange muligheter.

Trenger ikke å ha hodepine for det om synet er blitt dårligere heller. Det har jeg aldri opplevd.

Drikke masse vann. 
Det har blitt ganske «kronisk» over en litt lengre tid nå, men varierer litt. Blir verre når mer sliten. 

Mente du at spenninger i nakken kan påvirke synet? Eller motsatt?

Skrevet

Og hvordan kan spenninger i hodet slik jeg beskriver henge sammen med dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Drikke masse vann. 
Det har blitt ganske «kronisk» over en litt lengre tid nå, men varierer litt. Blir verre når mer sliten. 

Mente du at spenninger i nakken kan påvirke synet? Eller motsatt?

Nei, men du snakker om vondt i nakken. Det kan være spenninger.

Du spør jo om ørten forskjellige ting. Som kan påvirkes av hverandre, men også ikke ha en døyt med hverandre å gjøre. 

Oppsøk optiker for synet og naprapat/fysio for nakken.

• Nyttig 1
Skrevet
mereo skrev (3 minutter siden):

Nei, men du snakker om vondt i nakken. Det kan være spenninger.

Du spør jo om ørten forskjellige ting. Som kan påvirkes av hverandre, men også ikke ha en døyt med hverandre å gjøre. 

Oppsøk optiker for synet og naprapat/fysio for nakken.

Men tenker at det må henge sammen siden alt kom på en gang- og derfor lurer jeg på hvordan de evt kan henge sammen. En forklaring på om det kan det og hvorfor..

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men tenker at det må henge sammen siden alt kom på en gang- og derfor lurer jeg på hvordan de evt kan henge sammen. En forklaring på om det kan det og hvorfor..

Nei, det må ikke henge sammen selv om det kommer på en gang. Det kan være tilfeldig.

Angst kan gi stiv nakke og nesten alle slags andre merkelige symptomer. Ikke rart i det hele tatt at legen ikke sjekker mer opp i dette, det gir veldig mening at det henger sammen med det psykiske og det høres ikke ut som noe annet heller.

Anonymkode: 890eb...4b1

• Nyttig 1
Skrevet

Har du problemer med tenner/bitt? 

Anonymkode: 4d76d...567

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og hvordan kan spenninger i hodet slik jeg beskriver henge sammen med dette?

Jeg har samme symptomer, og stiv nakke og rygg på femte året. Sliter også periodevis med at fjeset kjennest stramt og "numment" (uten at det egentlig er det når jeg tar på), og fysioterapeuten min fant spenninger som han mente godt kunne gi de symptomene, i hvert fall. Angående synet tipper jeg det er en eller annen irritert nerve.

Anonymkode: 10c64...13c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...