Gå til innhold

Babyshower gave, hvor mye skal det koste? Gavetips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er 19 år og planlegger venninen min sin babyshower. Har ikke mye penger å rutte med så lurer på hvor mye det er forventet å gi? Har dere tips til gaver osv? Hvor mye e jeg forvente og bruke på gave? 

Skrevet

Kjøp f.eks. et klesplagg eller to. Det kan du få på salg. Det viktigste er ikke prisen så du lå gå utifra ditt budsjett. 200kr er helt greit når du er 19 år og har lite penger. 

Anonymkode: a7199...848

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjøp f.eks. et klesplagg eller to. Det kan du få på salg. Det viktigste er ikke prisen så du lå gå utifra ditt budsjett. 200kr er helt greit når du er 19 år og har lite penger. 

Anonymkode: a7199...848

Takk. Må se Ann hvor mye penger jeg har men vil jo gjerne gi henne noe som hjelper. Hun er jo 19 å singel selv. Kan gi bort barnepass da kanskje? 

Skrevet

I og med at de som syns babyshower er stas, sier at det handler om at venninner møtes, så tenker jeg at selve gaven ikke er viktig. Det viktigste er at du steller i stand en babyshower, for det vil jo koste penger det også. Åpne hjemmet ditt, og be alle ta med en rett hver. Sett gjerne opp et skjema, der alle skriver opp hva de tar med, sånn at du har oversikten. Du kan jo eventuelt lage en kake eller muffins og stå for drikke. Så kan du kjøpe noe billig pynt om du ønsker (mange butikker/nettsider kan ha tilbud på sånt også). 

Anonymkode: cd3f7...604

• Liker 3
Skrevet
8 hours ago, Damamedmyespørsmål said:

Takk. Må se Ann hvor mye penger jeg har men vil jo gjerne gi henne noe som hjelper. Hun er jo 19 å singel selv. Kan gi bort barnepass da kanskje? 

Enda bedre: lag mat som kan fryses ned, gi bort en gulvvask eller støvtørking, eller oppheng og nedtaking av en klesvask.

Skrevet
Damamedmyespørsmål skrev (8 timer siden):

Barnepass er den beste gaven. Ser du skriver hun er singel. Jeg er ikke singel selv, men er mye alene med baby med en samboer som reiser bort på jobb så kan komme med litt billige forslag som jeg selv hadde satt pris på.

Om du lager et slags "gavekort" med barnepass tror jeg blir veldig godt mottatt🥰 enten at du tar baby på trilletur om baby godtar vogn, eller at du passer babyen mens mor får tatt seg en dusj eller kommet seg litt ut for å handle osv. Mange nok si du kunne hatt handlet for henne, men gud så deilig det er å gå på butikken alene av og tll😂 føles som egentid!

Ellers hadde jeg personlig satt stor pris på feks frosne pizzahorn/snurrer, boller eller kake som kan fryses. 

Evt. hjelp til husarbeid, men ikke alle føler seg komfortabel med at andre gjør slike ting, men du kjenner din vennine best. Men det hoper seg fort opp med husarbeid i babytiden.

Ellers hadde jeg blitt veldig glad for en kurv med diverse snacks (ingen snakker om søtsuget den første tiden med amming?!) og kanskje noen ammeinnlegg, drikkeflaske etc.. som er kjekt å ha ved siden av seg under amming som fort blir hele dagen med nyfødt🙈

Alt dette hadde jeg satt mye mer pris på enn et klesplagg som blir brukt et par uker. Av erfaring får man mye klær uansett og rekker nesten ikke å bruke alt. Hvis du vet hun trenger klær hadde jeg heller faktisk funnet en klespakke på finn eller tik salgs på facebook. Du kan få MYE fine klær som såvidt er brukt til samme pris som et nytt sett koster🥰

Anonymkode: ecc30...b8f

Skrevet

Det var mye jeg ikke visste jeg trengte som førstegangsmor.

Som ung førstegangsmor vil kanskje ‘klippekort’ eller hjemmelaget frysemat ikke være en glede der og da. Så jeg ville heller funnet noe klær på salg, eller kanskje du kan å strikke?

Gi heller trillehjelp, lag en lunsj, ta med en pose hjemmelaget boller etter fødsel.

Anonymkode: 4d041...4bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...