AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Han driver et eget firma og bokfører slik at han ikke har noe særlig lønn. Dette gjør at han har rare arbeidstider som har vært til stor irritasjon i flere år. Han sier han ikke tjener så mye fordi bransjen hans ikke tok seg opp igjen etter korona. Jeg har prøvd å si at det går jo an ta ekstraarbeid, men han svarer liksom aldri på det. Han er veldig glad i ungen og ungen er glad i han så de finner jo på mye gøy sammen. Men den oppdrager-og forsørgerrollen driter han totalt i. Jeg har sympati for at han kanskje ikke alltid har så god råd, men han har altså knapt bidratt med et-par tusen på de snart 9 årene ungen har levd. Jeg er drittlei. Jeg tjente greit med penger før, men har nå blitt langtidssykmeldt pga div utfordringer. Merker at alt har blitt mye dyrere samtidig som det er først nå ungen begynner å koste. Hva kan/skal jeg gjøre? Tror ikke det nytter å involvere NAV da han på papiret ikke tjener noe særlig. Kanskje det ikke er noe å gjøre? Kanskje det er jeg som må ta en ekstrajobb? Men hvordan skal jeg få til det med uforutsigbart samvær? Har ikke noe særlig til avlasting utenom barnefar. Anonymkode: dd38a...d37
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Gå gjennom NAV, kan hende du får bidragsforskudd og. Men det er uansett muligheten du har for å få noe. Anonymkode: 0d8e8...ac6 9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Er det ikke noe med at Nav kan regner ut hva han burde ha tjente etter alder og utdanningsnivå om han har lav inntekt? Anonymkode: c4492...16e 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 Ta den via NAV. Det burde du gjort for 9 år siden. Slutt å være en dumsnill idiot ang. bidrag og økonomi. Anonymkode: dd250...8e4 10 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 La nav se på det koster deg litt over 1000 kr. Hva tjener du? Er grenser for bidragsforskudd og husk at det legges som inntekt. Anonymkode: 0bd05...412 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 Selvsagt hjelper det å ta det via nav. Om ikke annet, så skjønnsliknes han. Følg med på Brønnøysundregistret og proff.no for å se tallene til bedriften hans. Anonymkode: d8be7...9fb 3
Fighter83 Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 Som fortalt her: ta dette igjennom Nav. Bedre med litt penger enn ingen! 4
flusa Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg sendte søknad om bidrag gjennom nav, som bidragsforskudd. Jeg får pengene fra nav i begynnelsen av måneden, de trekker det fra lønnen hans😁 Slik kan han ikke slippe unna 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 Han slipper ikke unna du får bidragsforskudd etter hvor mye han tjener og han får all gjelda på en gang når du den tid kommer. Anonymkode: 918f3...079 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #10 Skrevet 21. oktober 2023 Det sier seg selv at han ikke kan tjene småpenger i dagens samfunn. Det koster å leve, alt fra bolig til mat og mobiltelefon og forsikringer, ev bil om han har. Dette vet alle, NAV også. De godtar ikke at hans påstander om at han ikke får lønn stemmer, for han tar ut penger på andre måter da om han er selvstendig næringsdrivende. For å overleve må han jo det, og da bare skjønnsligner NAV ham og beregner hva en mann i hans alder og yrke og sted gjennomsnittlig pleier å tjene, og så får han krav om barnebidrag i den riktige størrelsen. Send krav via NAV. Det er ikke riktig på en plass at en mann skal slippe unna å forsørge sitt eget barn hele barnets liv. For en ufyselig, sleip mann. Fatter ikke at han klarer å se seg selv i speilet og vite at "jeg betaler ikke en krone for at min sønn skal få leve". Anonymkode: 1a9b8...566 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #11 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han slipper ikke unna du får bidragsforskudd etter hvor mye han tjener og han får all gjelda på en gang når du den tid kommer. Anonymkode: 918f3...079 Ikke så sikker. Anonymkode: 0bd05...412
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #12 Skrevet 22. oktober 2023 Hva du skal gjøre? Du tar det via nav, slik du burde gjort til å begynne med. En ting er hva han tjener på papiret, men hvis han ikke jobber fullt, eller anses for å ha større inntektene, så kan han skjønnslignes og må betale mer. Anonymkode: d6374...ee7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #13 Skrevet 22. oktober 2023 Jo de går etter de siste år dokumentert inntekt, hvis han har skrevet ut kun la oss si 300.000 ut i lønn så går de KUN etter det. En slags beregning fra de siste årene. En snylter er han om han bevisst skriver ut mindre lønn! Ta det uansett gjennom NAV så får du budragsforskudd. Hvor mye samvær har han? Anonymkode: a72fc...43b
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #14 Skrevet 22. oktober 2023 Jo mer samvær han har jo mindre må ha uansett betale. Går fort i NULL dessverre om han tjener lite og har 40-50% samvær! Få deg bidragsforskudd iallefall. Anonymkode: a72fc...43b
Snublefot62 Skrevet 22. oktober 2023 #15 Skrevet 22. oktober 2023 Ta det via NAV. Du får nesten ingenting nå uansett så det kan nesten kun gå i pluss for din del. Et alternativ er at du sier til han at dette ikle går lenger og han må bidra økonomisk fremover. Han kan enten bidra frivillig ut fra en avtale dere lager eller så går du til NAV og han får diskutere med de. Hans valg. Men slutt å vær grei. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #16 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo mer samvær han har jo mindre må ha uansett betale. Går fort i NULL dessverre om han tjener lite og har 40-50% samvær! Få deg bidragsforskudd iallefall. Anonymkode: a72fc...43b Bidragsforskudd går på hennes inntekt, ekstra barnetrygd legges som inntekt. Vær obs på det. Anonymkode: 0bd05...412
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #17 Skrevet 22. oktober 2023 Kan det etterbetales? Mange fedre som ikke betaler. Jeg har ikke fått bidrag deg 4 siste årene pga samme problem her. Anonymkode: 840a4...5df
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #18 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Han driver et eget firma skulle gjerne visst hvilket firma det dreier seg om slik at jeg kan forsikre meg om at jeg ikke kjøper noe derifra Anonymkode: b848d...861 1
Snublefot62 Skrevet 22. oktober 2023 #19 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan det etterbetales? Mange fedre som ikke betaler. Jeg har ikke fått bidrag deg 4 siste årene pga samme problem her. Anonymkode: 840a4...5df Og hvorfor lar du det fortsette?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #20 Skrevet 22. oktober 2023 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Og hvorfor lar du det fortsette? Godt spørsmål. For å ikke lage bråk. Vet han tjener over 3-400 000 mer enn meg pr år. Anonymkode: 840a4...5df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå