Gå til innhold

Kun "likte", som svar på meldinger.. Blir du provosert?

Anbefalte innlegg

👍, og that´s it. Selv om du skulle skrive en lengre melding, så er altså eneste tilbakemelding et "likte" symbol/tommel.

Det blir klarere om du kun sender et bilde eller noe, men når noe skriftlig som heller burde være normal høflighet å respondere på, blir du da irritert?

Anonymkode: 46a59...f3a

• Liker 1

Fortsetter under...

Jeg har begynt å speile de som ikke ofrer mer enn et "likte. De får like lite tilbake fra meg" Hvis jeg skriver/spør; "ute-byen, ferie-hvor? Våken? Hvorfor? Idiot?

Annonse

Hvis man deler og forteller noe viktig er tommel opp uhyre irriterende. Hvis det er noe man som normal tenkende bør skjønne at man vil ha en dialog om eller bruker det som samtalestarter... Huff! Da går det lenge til neste gang jeg deler noe som helst med vedkommende. 

Tommel opp midt i en samtale er for meg en samtalestopper. 

Anonymkode: 59565...9fd

• Liker 1
  • Nyttig 1

Jeg svarer gjerne «ok» eller tommel opp, om jeg ikke har mer å tilføye. Ikke noen poeng å fylle en melding med unødvendig ord, bare for å skrive en lengre melding. 

Anonymkode: 243eb...6b1

• Liker 7
  • Nyttig 1

Nei. Jeg føler ikke noe trang til å overtenke slikt. Og i alle situasjoner der enten jeg eller den andre reagerer med en liker eller en respons på innlegget er det som regel en ganske naturlig avslutning på dialogen eller en naturlig reaksjon. Og så forventer ikke jeg at alle andre i universet følger min tidsplan, og har ledige stunder til å respondere med en lang avhandling selv om jeg har tid til det der og da.

Kanskje er jeg litt enkel men sånn type dramalama over emojier, tommel opp og lignende blir litt for mye til at jeg gidder å spinne verden min rundt slike mennesker som overtenker på slikt. Deres problem, ikke mitt.

• Liker 10
  • Nyttig 2
skreppamedleppa skrev (1 minutt siden):

Nei. Jeg føler ikke noe trang til å overtenke slikt. Og i alle situasjoner der enten jeg eller den andre reagerer med en liker eller en respons på innlegget er det som regel en ganske naturlig avslutning på dialogen eller en naturlig reaksjon. Og så forventer ikke jeg at alle andre i universet følger min tidsplan, og har ledige stunder til å respondere med en lang avhandling selv om jeg har tid til det der og da.

Kanskje er jeg litt enkel men sånn type dramalama over emojier, tommel opp og lignende blir litt for mye til at jeg gidder å spinne verden min rundt slike mennesker som overtenker på slikt. Deres problem, ikke mitt.

👍

skreppamedleppa skrev (2 minutter siden):

Så enig!

Anonymkode: 243eb...6b1

Annonse

skreppamedleppa skrev (5 minutter siden):

Her trenger jeg ikke overtenke, for det er 100% sikkert at dama er sur hvis jeg kun får en tommel, og hun er veldig klar over at hun sender ut det signalet 

Anonymkode: 87fe1...9e0

• Liker 2
skreppamedleppa skrev (1 minutt siden):

❤️

Hvis du skulle skrive til en venn at du takker nei til en tur på byen fordi du er kjempedeppa pga din mor døde igår.. Helt greit med en 👍?

Nei. Folk svarer det de har tid og ork til der og da, og det er greit. Det gjør jeg også. Iblant en 👍🏻 eller et 🙂 andre ganger en hel liten avhandling. Og noen ganger en tommel når jeg har lest den, og en melding seinere.
Det som kan irritere meg er null respons. Det er respektløst, med mindre folk er veldig masete.

Naturligvis mer irriterende dersom vedkommende aldri svarer. Vi mennesker kommuniserer også veldig ulikt:
Jeg er ganske skriftlig av meg, mens min X er muntlig. Jeg sendte lengre meldinger, med meninger, beskjeder, morsomheter, spørsmål... og han svarte kanskje med en emoji. På en annen side var det vanlig at han ringte meg, dersom han syntes at det krevdes mer svar enn en 😂 Jeg ringer derimot nesten aldri. Da haster det i så fall.

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tommel opp midt i en samtale er for meg en samtalestopper. 

Anonymkode: 59565...9fd

Ja, den som gir den tommelen midt i en meldings-utveksling har vel strengt sagt meldt "hold kjeft."

• Liker 1

Det er bare to personer jeg vanligvis utveksler meldinger med som bruker en sånn tommel-opp som svar på en melding, men det er som regel alltid når samtalen har en naturlig ende og jeg egentlig har skrevet et avsluttende svar. Da er det jo greit, de har ikke mer å tilføye.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...