Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Dere som fikk plager som åreknuter og/eller hemoroider i svangerskapet, når i forløpet dukket disse problemene opp (om på forskjellige tidspunkt, spesifiser gjerne)? Og hvordan ble det evt. etter at baby ble født?

Anonymkode: eea6f...b35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk plutselig åreknuter midt i svangerskapet. Seks år er gått og jeg har de dessverre enda😢

Anonymkode: 2445f...005

Skrevet

Fikk hemoroide dagen etter fødsel. Visstnok veldig vanlig i følge de på sykehuset. Varte rundt 1 uke før den sprakk. Ikke fått flere etterpå som jeg vet om

Anonymkode: d2d9d...851

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei,

Dere som fikk plager som åreknuter og/eller hemoroider i svangerskapet, når i forløpet dukket disse problemene opp (om på forskjellige tidspunkt, spesifiser gjerne)? Og hvordan ble det evt. etter at baby ble født?

Anonymkode: eea6f...b35

Jeg fikk det ganske tidlig pga hard mage men gikk seg til utover svangerskapet,  men etter fødsel fikk jeg på nytt og det dannet seg blodpropp i den

Anonymkode: 9bffe...e32

Skrevet

Jeg fikk ingen hemoroider, men jeg fikk en åreknute på ene leggen i sjuende måned, deromkring. Den kom veldig brått også, plutselig en dag bare var den der. Den forsvant etter fødselen en gang.

Skrevet (endret)

Jeg lurer også på dette med åreknuter. Moren min fikk så mange at hun fikk vondt av dem og fikk operert det noen år senere, og det er jo arvelig.

Jeg går med støttestrømper for å forebygge, men dere som har fått det, gjorde dere det?

Endret av Aviale
Skrevet
1 hour ago, Aviale said:

Jeg lurer også på dette med åreknuter. Moren min fikk så mange at hun fikk vondt av dem og fikk operert det noen år senere, og det er jo arvelig.

Jeg går med støttestrømper for å forebygge, men dere som har fått det, gjorde dere det?

Er det forebyggende å gå med støttestrømper? Da skal jeg gjøre det også. Går du med det hele dagen?

Anonymkode: c1c21...996

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er det forebyggende å gå med støttestrømper? Da skal jeg gjøre det også. Går du med det hele dagen?

Anonymkode: c1c21...996

Ja, legen min sa i alle fall det. Går med det hele dagen. Begynte ikke med det før uke 20 da, for jeg tenkte at det sikkert er viktigst siste halvdel, men vet ikke sikkert da.

Skrevet

Fikk kjempevonde utvendige hemoroider etter magesjau i uke 30 i første svangerskap. De ble enda verre etter styrtfødsel! 

De har aldri blitt borte, selv om dette er over 10 år siden. I svangerskap og styrtfødsel nr.2 var de skikkelig ille!

Har i ettertid blitt operert, men de kom dessverre tilbake etter få uker.

Anonymkode: f450a...4cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...