AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Dere som har flere små barn, når og hvordan får dere tid til å få vaska og rydda huset ordentlig? Jeg blir snart gal! Det gror ned her fortere enn hva jeg rekker å få unna. Klær, leker, gulp, smuler, og kliss overalt! Det suger energien utav meg når det er så rotete. Har allerede ryddet vekk mye nipps men det hjelper ikke stort. Hvordan har dere andre det hjemme? Glad vi har lite besøk for å si det slik.. Anonymkode: 83f98...269 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Er du alene med de? Vi har pleid å dele oss, en tar med barna ut, og den andre rydder. Skippertak en kveld i uken eller i helgen. Anonymkode: 7b14f...c62 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du alene med de? Vi har pleid å dele oss, en tar med barna ut, og den andre rydder. Skippertak en kveld i uken eller i helgen. Anonymkode: 7b14f...c62 Nei vi er 2. Når 2 åringen sover så sover far også. Og far liker ikke ha ha begge barna alene. Anonymkode: 83f98...269
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei vi er 2. Når 2 åringen sover så sover far også. Og far liker ikke ha ha begge barna alene. Anonymkode: 83f98...269 Der har du problemet ditt.. Anonymkode: 853fa...035 47 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 30 minutter siden, AnonymBruker said: Nei vi er 2. Når 2 åringen sover så sover far også. Og far liker ikke ha ha begge barna alene. Anonymkode: 83f98...269 Da må far ta husarbeidet da. Anonymkode: 93dec...fb8 12
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da må far ta husarbeidet da. Anonymkode: 93dec...fb8 Ja jeg kjenner jeg er så lei at jeg ikke gidder mer. Vurderer å bare la alt flyte. Hvorfor skal bare jeg bruke all min tid på å stresse rundt å prøve å få til alt imens alle andre her bare slenger alt rundt seg. Problemet er at det blir sånn mistrivsel.. Anonymkode: 83f98...269 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja jeg kjenner jeg er så lei at jeg ikke gidder mer. Vurderer å bare la alt flyte. Hvorfor skal bare jeg bruke all min tid på å stresse rundt å prøve å få til alt imens alle andre her bare slenger alt rundt seg. Problemet er at det blir sånn mistrivsel.. Anonymkode: 83f98...269 Bare la det flyte. Sett deg ned med en kopp te når ungene sover. Slapp av og kos deg. Vi lever bare en gang. ❤️ La mannen din ta hovedansvaret for en periode. På et tidspunkt vil menn også legge merke til rot. Det tar litt lenger tid, men de ser det til slutt. Anonymkode: e75ea...b8b 4 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare la det flyte. Sett deg ned med en kopp te når ungene sover. Slapp av og kos deg. Vi lever bare en gang. ❤️ La mannen din ta hovedansvaret for en periode. På et tidspunkt vil menn også legge merke til rot. Det tar litt lenger tid, men de ser det til slutt. Anonymkode: e75ea...b8b Skal prøve. Men får jo helt mark.. Feks når kjøkkenet flyter av ting og brødsmuler og kliss. Da er det ikke lett å lage mat. Jeg bevisst unnlot å ta det nå bare for å se hva han gjør. Joda. Han gjør ingenting med det. Lager bare mat likevel han. Jeg klarer ikke det jeg. Må liksom rydde først, å vaske over benken før jeg lager mat. Men han kommer jo til å gå tom for rene klær da, men det tenker han ikke over før det faktisk er tomt. Jeg sorterte alt i hauger i går. Nå har han bare kastet alt i en stor haug på gulvet på vaskerommet. Fuktige håndklær sammen med alt annet. Blir jo jordslag på klærne . Og om han skal vaske ulltøy så kjører han feil vask og ødelegger det. Men mine klær blir det ikke tomt for da.. For jeg får jo aldri tid til en dusj så jeg bruker jo knapt klær. Han derimot dusjer når han vil.,spiser når han vil,drar ut når han vil.. Mens jeg sitter her konstant med baby😒 Sutreinnlegg ja jeg vet.. Men det hjelper å skrive det ned🙈 Men skal prøve som du sier. Bare drite i alt i kveld, lage meg litt te å sette meg foran tv'en. Da blir han nok rar tenker jeg. Anonymkode: 83f98...269 1 9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei vi er 2. Når 2 åringen sover så sover far også. Og far liker ikke ha ha begge barna alene. Anonymkode: 83f98...269 En voksen fyr sover dupp på dagtid + 19-06 om natta? Vi har bare ett barn men vi har vaskehjelp annenhver uke. Og så gjør vi ca like mye sånn ellers (jeg rydder nok litt mer sånn daglig og underveis og tar ting med barnet, men feks kjøkkenet er jeg sånn som bare lager en liten ren flate til å lage mat mens han faktisk rydder mesteparten før matlaging). Og så har vi det litt rotete. Jeg sier ofte sånn "Ok en må rydde kjøkkenet og en må være med barnet, hva vil du gjøre?" "Vil du lage middag eller leke med X?" osv. Eller når barnet har lagt seg "ok nå må vi rydde 10 min før vi slapper av, kan du gå ut med søppelet så setter jeg på en vask?)" Jeg kan ikke gjøre for mye når han ikke er her/ser det for da tror han at jeg ikke har gjort noe og han har gjort alt 🙄 Så for mer rettferdig fordeling har jeg blitt litt mann og sier ifra når jeg har gjort ting eller gjør det når han er der. Og jeg vasker aldri hans klær. De første par måneder med baby gjorde han mest husarbeid da, absolutt, det skal han ha. Pluss handling og matlaging. Måtte nesten det for jeg var helt utslitt + opptatt med klistremerkebaby. Anonymkode: 1842c...420 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #10 Skrevet 21. oktober 2023 Har en på 2,5 år og en på 2 mnd, samboer jobber 10-22 seks dager i uken. Likevel har jeg funnet en rutine som gjør at det 'alltid' er ryddig og rent. Vasker huset hvet fredag mens to åringen er i barnehagen. Rydder huset hver kveld, og på nytt etter to åringen er levert i barnehagen. Har babyen i bæresele eller på armen. I helgene er det et salig kaos fra to åringen står opp til hun legger seg, men da bruker jeg 30 min, så er det strøkent igjen. Jeg MÅ ha det ryddig og rent, hvis ikke blir jeg sur, nedstemt og stresset. Anonymkode: 1a34a...c05 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #11 Skrevet 21. oktober 2023 Problemet ditt er jo samboeren din. Kaster våte håndkler på gulvet? Det gjør min 7åring også. Vi jobber med at han skal slutte med det.. Blir neppe bedre der det. Voksenopplæring uten deres ønske går ikke Anonymkode: 15368...04a 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #12 Skrevet 21. oktober 2023 Problemet ditt er ikke husarbeidet, men samboeren din. Anonymkode: 0b645...499 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #13 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bare la det flyte. Sett deg ned med en kopp te når ungene sover. Slapp av og kos deg. Vi lever bare en gang. ❤️ La mannen din ta hovedansvaret for en periode. På et tidspunkt vil menn også legge merke til rot. Det tar litt lenger tid, men de ser det til slutt. Anonymkode: e75ea...b8b Dette fungerer dårlig for mange av oss. Jeg klarer ikke slappe av og kose meg i rot og skit uansett hvor hardt jeg prøver. Trenger ikke ha det strøkent, men skittent kjøkken og vaskerom som flyter gir meg høy puls. Dessuten blir problemet større for hver time ingen tar tak i det. TS, du må rett og slett sette hardt mot hardt. Hvis dere skal ha det bra må han brette opp ermene og trå til. Hvis han er med å rydde så kan dere begge slappe av når barna sover. Anonymkode: 63095...4fe 1
myMa Skrevet 21. oktober 2023 #14 Skrevet 21. oktober 2023 Noen menn eier ikke evne til å ta initiativ og må få helt konkrete arbeidsoppgaver. Gjerne noe enkelt og ukomplisert. F eks at han har ansvar for å tømme oppvaskmaskinen daglig og støvsuge ved behov. Bedre enn ingenting (som ofte er alternativet har jeg erfart) Jeg pleier å ta et lite skippertak i løpet av helgen. Da er samboeren barnevakt i ett par timer. Jeg synes ikke det er nok tid i løpet av ukedagene. Skal nok gå ned litt i stilling på nyåret når begge er i barnehagen. Barn på 1 og snart 4.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #15 Skrevet 21. oktober 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Har en på 2,5 år og en på 2 mnd, samboer jobber 10-22 seks dager i uken. Likevel har jeg funnet en rutine som gjør at det 'alltid' er ryddig og rent. Vasker huset hvet fredag mens to åringen er i barnehagen. Rydder huset hver kveld, og på nytt etter to åringen er levert i barnehagen. Har babyen i bæresele eller på armen. I helgene er det et salig kaos fra to åringen står opp til hun legger seg, men da bruker jeg 30 min, så er det strøkent igjen. Jeg MÅ ha det ryddig og rent, hvis ikke blir jeg sur, nedstemt og stresset. Anonymkode: 1a34a...c05 Så flink du er Fikk du til det samme med baby#1? Jeg klarte seriøst ikke å utføre NOE med min baby tilstede.. Tror ikke jeg gjorde mer enn 5 minutter husarbeid de 2-3 første månedene til barnet. Laget såvidt mat til meg selv. Bare lurer på om man blir mer dreven med barn#2 og ting kanskje ikke føles så overveldende 😄 Jeg fikk heller ikke til bæresele men skjønte etterhvert at det var delvis pga feil sele (fikk det til mer når baby var eldre og jeg fikk en bedre sele) Anonymkode: 1842c...420
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #16 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så flink du er Fikk du til det samme med baby#1? Jeg klarte seriøst ikke å utføre NOE med min baby tilstede.. Tror ikke jeg gjorde mer enn 5 minutter husarbeid de 2-3 første månedene til barnet. Laget såvidt mat til meg selv. Bare lurer på om man blir mer dreven med barn#2 og ting kanskje ikke føles så overveldende 😄 Jeg fikk heller ikke til bæresele men skjønte etterhvert at det var delvis pga feil sele (fikk det til mer når baby var eldre og jeg fikk en bedre sele) Anonymkode: 1842c...420 På ingen måte! Levde på brødskiver, luft og angst med nr1. 😂 Kjøpte robotstøvsuger for å sette den på mens vi gikk tur. En er tryggere, allerede innkjørt med nr2. Jeg synes overgangen til to har vært veldig enkel. Klart mye stress med ro små, blir fryktelig overstimulert, men en må jo bare. Anonymkode: 1a34a...c05 1
lajlaj Skrevet 21. oktober 2023 #17 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skal prøve. Men får jo helt mark.. Feks når kjøkkenet flyter av ting og brødsmuler og kliss. Da er det ikke lett å lage mat. Jeg bevisst unnlot å ta det nå bare for å se hva han gjør. Joda. Han gjør ingenting med det. Lager bare mat likevel han. Jeg klarer ikke det jeg. Må liksom rydde først, å vaske over benken før jeg lager mat. Men han kommer jo til å gå tom for rene klær da, men det tenker han ikke over før det faktisk er tomt. Jeg sorterte alt i hauger i går. Nå har han bare kastet alt i en stor haug på gulvet på vaskerommet. Fuktige håndklær sammen med alt annet. Blir jo jordslag på klærne . Og om han skal vaske ulltøy så kjører han feil vask og ødelegger det. Men mine klær blir det ikke tomt for da.. For jeg får jo aldri tid til en dusj så jeg bruker jo knapt klær. Han derimot dusjer når han vil.,spiser når han vil,drar ut når han vil.. Mens jeg sitter her konstant med baby😒 Sutreinnlegg ja jeg vet.. Men det hjelper å skrive det ned🙈 Men skal prøve som du sier. Bare drite i alt i kveld, lage meg litt te å sette meg foran tv'en. Da blir han nok rar tenker jeg. Anonymkode: 83f98...269 Du glemte å skrive i trådtittelen "2 babyer og en 2-åring".... 6 1
lajlaj Skrevet 21. oktober 2023 #18 Skrevet 21. oktober 2023 myMa skrev (2 timer siden): Da er samboeren barnevakt i ett par timer Huh? 3
Linn202187 Skrevet 21. oktober 2023 #19 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg har bare én på 1,5, hund og begge i fulltidsjobb, og får det ikke til 🫣 må tilkalle forsterkninger vha besteforeldre eller få mannen til å ta med seg ungen fysisk ut av huset 🤣
myMa Skrevet 21. oktober 2023 #20 Skrevet 21. oktober 2023 lajlaj skrev (8 minutter siden): Huh? Dvs han tar begge ungene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå